Behringer RD-8 MKII

Grote dag vandaag.. :D

grotedag.png
 
Ach, voor de prijs hoef je het iig (waarschijnlijk) niet te laten.
Ik zit er overigens niet op te wachten, maar dat betekent niet dat het geen prima instap kan zijn in de analoge drummachine wereld.
 
Goed, dus Behringer heeft de laatste essentiele chip uit de 808 nu ook kunnen reverse-engineeren. Afgezien van zwarte knopjes ipv witte op de Mk2 is er verder niet veel verschil met de MK1 volgens mij.
 
Vraag me af of er HEEL veel hoorbaar verschil zit tissen mk1 en mk2.

Mk1 zal wel voor leuke prijsjes gedumpt worden door de muziekzaken binnenkort 🙂
 
Is hij nou net zo groot als een originele? Ergens jeukt het wel om die sound analoog in huis te hebben, ik heb alleen beperkt ruimte op het moment.
 
Lol.. zelfs een MK2 clown brengen ze uit. Kan niet wachten op een nieuwe rits aan (youtube) vergelijkingen..:D
 
de BC662A VCA chip wordt ook gebruikt in : Roland SH-101, TB-303, Juno-60, JX-3P, Jupiter-4, the Jupiter-8, and MKS-30,50 and 80, SH2, SH9

Nice...
 
Is hij nou net zo groot als een originele? Ergens jeukt het wel om die sound analoog in huis te hebben, ik heb alleen beperkt ruimte op het moment.
Ja, ik zat ook op een kleinere variant te wachten. Een soort analoge "boutique" versie. 😢
 
Based on customer suggestions we collected over the past two years, we have further developed many internal components which has since improved the noise and phase response from both the individual and master outputs. The biggest update though is the new 662 chip which took us 1.5 years to develop and is instrumental for the authentic voices of this instrument. Prior to this, the 662 chip has been out of production for decades and is key to accurately deliver this iconic sound. Hope this clarifies this for you. Many thanks - Dan

Zit die BA662 niet enkel in de TR808 Clap ? Nou ja beetje vage omschrijvingen geven ze zelf op youtube ... lijkt me meer om de verkoop opnieuw wat te stimuleren ...
 
Hmm. Het was wel precies de clap waarvan ik dacht, hee, die klinkt beter nu dan eerst..!
 
Daar zit je dan met je MK I...

.. of met je twee MK-1's :D

Ach, ik had t wel een beetje zien aankomen. Bij hun euro-modules zijn er ook al vaker hardeware-revisies uitgebracht die problemen oplossen van de eerste batches. Onaangekondigd en zonder uitleg.. dus dit is dan wel transparanter.
 
Vraag me af of er HEEL veel hoorbaar verschil zit tissen mk1 en mk2.

Mk1 zal wel voor leuke prijsjes gedumpt worden door de muziekzaken binnenkort 🙂

Ik denk dat dit roept om vergelijkingsvideos en ellenlange discussies welke beter klinkt ;)


de BC662A VCA chip wordt ook gebruikt in : Roland SH-101, TB-303, Juno-60, JX-3P, Jupiter-4, the Jupiter-8, and MKS-30,50 and 80, SH2, SH9

Nice...

Denk dat dit het grotere nieuws is, J6 of J8 clone zou voor mij wel een no-brainer zijn.
 
Back
Top