ME FALTAS

andreos

Ouwe rot
Lid sinds
7 juni 2020
Berichten
1.572
Locatie
Europa
Hola Musicfriends,

Hierbij een song uit mijn repertoire.
mijn optreden zal nog even duren ik denk het najaar.



Groeten van andreos.
 
Extreem kazig voor mij en ik denk dat je je Spaanse uitspraak ook nog wel een béétje moet bijschaven. Maar je kunt wel zingen plus je hebt gewoon het lef om het te doen dus even goed enorm respect voor dit.
 
Hola Bikkel,
ik moest het woord opzoeken,ik ken het niet :D

kazig
BETEKENIS & DEFINITIE​

1) (2007) (stud.) slecht.
• Kazig: slecht. Inmiddels bijna overal vervangen door schraal of karig. (David Bremmer & Arjen Van Veelen: Studenten-ABC - Mare 01, 6 september 2007)

2) (2010) (straattaal) eigen aan een Nederlander of kaas*.

• … als nu alles word geschrapt word het makkelijk... overal word kazige klote house gedraaid omdat alles wat met cultuur nu te maken heeft als iets commercieels word gezien en er moet winst gedraaid worden... (www.Geenstijl.nl, 21/11/2010)
• Elk meisje en elke jongen met een niet al te kazige uitstraling was een potentieel flirt- dan wel neukobject. (Maan Leo: Ik ben Maan. 2012)

3) (2000+) (straattaal) onder invloed van verdovende middelen.

• Kaas/kazig zijn: (in straattaal) onder de invloed van verdovende middelen zijn. (Johansnieuwsvandaag | johansnieuwsvandaag.jouwweb.nl, ongedateerd)


Ja mijn spaanse uitspaak (engels,duits,france,spaans, die ik ook spreek!)
In spanje geen probleem.
Maar heb je van jongs af aan niet op school gezeten in het land,dan hou je toch een accent.
En als ik op de nederlandse TV iemand engels hoor praten weet ik meteen dat ie uit nederland komt.

Lef,,, ik treed al heel lang op en ik weet niet of je daar lef voor nodig hebt,gewoon je techniek beheersen lijkt mij.
Ik ben dus beroeps geweest, nu voor goede doelen!!

In ieder geval leuk dat je reageerde:okdan:

Groeten van andreos:)
 
Kazig is niet per sé slecht maar meer een beetje cliché / oudbollig / over dramatisch. Ik zou Hazes senior bijvoorbeeld ook kazig kunnen noemen
 
Maar heb je van jongs af aan niet op school gezeten in het land,dan hou je toch een accent.
En als ik op de nederlandse TV iemand engels hoor praten weet ik meteen dat ie uit nederland komt.

Een accent hou je meestal, inderdaad. Maar kennelijk is daaraan niet altijd precies te horen uit welk land je komt. Woonde een tijdje in Canada, kreeg steeds weer de vraag of ik uit Texas kwam... :D
 
Kazig is niet per sé slecht maar meer een beetje cliché / oudbollig / over dramatisch. Ik zou Hazes senior bijvoorbeeld ook kazig kunnen noemen
Oke dank je wel

Groeten van andreos.
 
Een accent hou je meestal, inderdaad. Maar kennelijk is daaraan niet altijd precies te horen uit welk land je komt. Woonde een tijdje in Canada, kreeg steeds weer de vraag of ik uit Texas kwam... :D
Dag Bikkel gelijk heb je.

Op spaanse les had ik een frans accent en op frans een italiaans accent!

Mijn broer woont 50 jaar in canada en je hoort het nog steeds!

groeten van Andreos.
 
Back
Top