Reason Grain

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
De laatste dagen heb ik (eindelijk) een x iets met eigen samples in Reason's 'Grain' gedaan.
Twee vrij lange wavjes die uit een opnamesessie komen van de band.
Met eromheen 2 Reason 11 Suite instrumenten + effecten voor de verdere invulling.
Ik moet zeggen dat het werken met samples ook wel een x verfrissend is :)



Beelden zijn deze keer niet voorzien van tekst, maar van een wandeling met de middelste in het bos en geschoten met m'n laatste gadget (deze keer niet op muziek gebied) de DJI Pocket 2 :)
 
Hardware samplers zijn net bij uitstek geschikt voor dit soort muziek. Ik gebruik zelf heel vaak daarvoor de MPC-One . Kun je ook nog eens lekker mee improviseren/jammen
 
Thnx.
Het smaakt naar meer.
Zou haast gaan onderzoeken of er hardware samplers zijn die zo iets kunnen.
Hardware samplers zijn net bij uitstek geschikt voor dit soort muziek. Ik gebruik zelf heel vaak daarvoor de MPC-One . Kun je ook nog eens lekker mee improviseren/jammen

Hardware samplers met granulaire synthese bestaan volgens mij niet, is veel te zwaar.
 
:)

Ziet er wel mooi uit dat ding, maar goed, 849,- Kan je net zo goed een laptop kopen/meenemen.
 
:)

Ziet er wel mooi uit dat ding, maar goed, 849,- Kan je net zo goed een laptop kopen/meenemen.
Ja dat dacht ik ook.
Al is er wel wat te zeggen voor dedicated hardware ipv een laptop qua inspiratie (voor mij iig)
Maar dat is me momenteel geen €845,- waard.
Ik ga me er nog wel even in verdiepen, want het was wel heel gaaf om zo muziek te maken.
Totaal anders dan wat ik gewend was.
 
Wel een wijze bak inderdaad, maar ik las dat hij gebouwd is rond een raspberry pi 3. Nu ben ik een groot Raspberry Pi fan, daar niet van, maar uit ervaring weet ik dat je wel moet werken om zo'n pi aan de gang te houden. Vroeg of laat houdt ie er mee op en dan moet je echt ff aan de slag en een beetje linux kennis is dan wel handig. Ik vraag me af wat er gebeurt als je dat ding een paar keer niet goed afsluit etc, daar kunnen ze niet goed tegen. Maar misschien hebben ze dat allemaal goed afgevangen.
 
Wel een wijze bak inderdaad, maar ik las dat hij gebouwd is rond een raspberry pi 3. Nu ben ik een groot Raspberry Pi fan, daar niet van, maar uit ervaring weet ik dat je wel moet werken om zo'n pi aan de gang te houden. Vroeg of laat houdt ie er mee op en dan moet je echt ff aan de slag en een beetje linux kennis is dan wel handig. Ik vraag me af wat er gebeurt als je dat ding een paar keer niet goed afsluit etc, daar kunnen ze niet goed tegen. Maar misschien hebben ze dat allemaal goed afgevangen.
Goed om rekening mee te houden.
Heb ooit een Pi gehad, maar teruggestuurd, omdat hij te veel ruiste (wilde hem als mediaplayer gaan gebruiken) En het lukte me niet om mijn videobestanden af te spelen. Iets met een codec die niet ondersteund werd. Na een avond ploeteren was ik het zat.

En terug naar de grain box. Er zijn er vast meer. Nog even googlen.
 
Ik zit er ook al een paar jaar tegenaan te hikken, zo'n standalone doos is natuurlijk veel inspirerender dan een laptop.
Tegen deze specifieke box?
Of meer hardware in het algemeen?

Ik ben gisteren lang met Reason bezig geweest, maar er kwam niks uit.
De Peak stond nog geen 2 minuten aan of ik had al een basis gelegd.
Ik merk dat ik dat vaker heb de laatste tijd.
Maar het is wel een dure, tijd- en ruimte rovende bezigheid op die manier.
Dus het zal voor mij een hybride mix blijven verwacht ik.

Waar de afwisseling voor mij wel prettig is.
 
Back
Top