Nut splitzones op een USB keyboard

PimvH

Nieuwkomer
Lid sinds
21 mei 2016
Berichten
22
Na begonnen te zijn met Machine hard en software, Artuira V-collection en een Microkorg, ben ik nu van zins om een USB keyboard aan te schaffen.
Hebben splitzones op een USB/MIDI keyboard controllers zin als de gespeelde noten enkel de software in gaan? Of is het ook binnen de PC/software in te stellen basnoten naar de ene en de melodie naar de andere softsynth?

Met vriendelijke groet, Pim.
 
Dat zal van de DAW afhangen die je gebruikt, ik weet niet of ze allen softwarematige splits kunnen doen.
In FL Studio kan dit met de Layer plugin.

Ik zie best een ruime keuze aan goedkope MIDI controllers die zelf kunnen splitten, dus dat lijkt me toch een goede optie, want wellicht verander je nog eens naar een DAW die het niet softwarematig kan.
 
In Ableton kan dit dmv een Chain: je plaatst meerder softsynths op dezelfde track en geeft dan aan welke keyrange elke synth krijgt.. Ook kan je dan bv splitten op velocity..

Dus die split funcie kan je denk ik het beste via de DAW software regelen.. dan hoeft je midi keyboard ook niet per se high-tech te zijn..
 
ja denk idd dat een split functie voor exclusief daw gebruik niet echt nodig is.
Gewoon omdat alle daws dat denk ik al kunnen.
 
OK hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik ben weer wat wijzer!
 
Back
Top