Dé M4L thread - Devices - Voorbeelden - Mogelijkheden

Ik had deze nog niet gezien op SF, super handige set van gratis modulatie devices van Manifest Audio: De Mod Squad.







 

Attachments

  • Mod+Squad+V2+Web.jpg
    Mod+Squad+V2+Web.jpg
    238,6 KB · Bekeken: 24
Geinspireerd op een zeer mooi klinkende Low pass Gate de Rabid Elephant Natural Gate (NG)
Besefte ik me dat ik na mijn oude optomix en vrij recente mislukte West pest avontuur eigenlijk nooit LPG gebruik in het digitale domein.

Blijkt dit super goed te kunnen. Ik heb er zelf 1 gemaakt met de standaard Gates / AAS corpus / LFO in Live 11.
Maar hier twee gratis M4L om te inspireren. Echt heel lekker op kicks, percussie en basslines.


P.s.

Dit is de analoge NG:

 
oh man... te veel te doen (alleen maar leuke dingen).
heb mn boek over max binnen en de eerste 2 hoofdstukken uit, en heb ook de eerste 2 lessen "learning max4life" in ableton al gedaan om eens te pogen zelf iets te maken (heb een zaagtandje met een onvolledig werkende ADSR envelop gemaakt al! haha)

Ik kom er maar niet aan toe om verder te gaan nog :D
maar het is nog niet verdwenen van mijn lijstje ambities!
 
Lekkere diepe konijnenholen allemaal ja. Ik had ook eens de ambitie om van alles te gaan doen met Max for Live, Lua, Python icm muziek, Korg User Oscs/FX en dergelijke. Oh, en Unreal Engine 5 en Unity natuurlijk. Maar ook hier geldt overal de 10.000 uur regel en uiteindelijk toch maar besloten meer te focussen op de instrumenten en muziek zelf in plaats van de techniek erachter :D Het is gewoon teveel allemaal.
 
Ja het is zeker te veel allemaal, maar voor je 35e moet je wel weten wat er te koop/te doen is.

Max, micropython is mijn Max en nieuwe modules.

Beter dan sudoku’s ;)
 
Ja het is zeker te veel allemaal, maar voor je 35e moet je wel weten wat er te koop/te doen is.

Max, micropython is mijn Max en nieuwe modules.

Beter dan sudoku’s ;)
Ik was de 40 al gepasseerd toen ik mn eerste stukje muzieksoftware installeerde, en eerst knopjes draaide op een synth 😅

Maar idd... sudokus is niks voor mij.
Dan maar kansloos doormodderen met synths enzo :D
 
En zo vond ik er weer 1: Flechtwerk. Een M4L versie van Mutable Instruments' Plaits!

gratis versie werkt al prima, de betaalde is polyfonies en heeft nog wat extra modulatie mogelijkheden. Leuk hoor.

Screenshot 2024-04-09 at 11.10.38.png


 
Laatst gewijzigd:
Back
Top