Auto-Tune - negatieve impact op moderne muziek (video door Rick Beato)

De Orban Optimod 8000/8100 geeft een MONSTERLIJK VETTE drive aan je laag. En kapt ook alles af boven de 16k...
Was het niet zo dat er standaard een LPF op radiospul zat omdat FM sowieso geen geluid boven de 15k weergeeft? :D

Maar Orban is zo'n merk ja. Heb ooit zelf een Dominator II gekocht van Aphex.. wel wat later geproduceerd en meer budget spul. Maar super veel output en niet echt extreem pompend effect. Ik had er nog een focusrite mixmaster voor hangen als multiband compressor. De limiter daarin is ruk.. in tegenstelling dus tot die Dominator, die klinkt echt supergoed.
TC finalizer is ook mooi maar geeft standaard wat latency.. en dan heb je nog de look-ahead setting.. die is natuurlijk onbruikbaar voor jams. :D

Behringer heeft trouwens ook een mooie analoge multiband compressor gemaakt.. zal misschien ook wel een clone van iets zijn maar heb nog nooit ergens gelezen waarvan. Bijna ooit een keer gekocht.. maar zelfs die staan allemaal al bij liefhebbers die vinden dat ie elk jaar weer iets meer moet kosten.. :(

Heb het vermoeden dat voor best veel mensen in dit draadje dit niet zo heel belangrijk meer is... :D

Wat zeg je?
:D
 
Behringer heeft trouwens ook een mooie analoge multiband compressor gemaakt.. zal misschien ook wel een clone van iets zijn maar heb nog nooit ergens gelezen waarvan. Bijna ooit een keer gekocht.. maar zelfs die staan allemaal al bij liefhebbers die vinden dat ie elk jaar weer iets meer moet kosten.. :(
T1952? Is een torrencompressor met buisjes-voor-de-sier. Wel analoog dus.
 
Jullie hebben het denk ik over trap/hiphop.
Ik zat laatst in een bar restaurant in het park in de buurt.
Kwam er een trap trak voorbij met teksten als "You d*ck sucking, pussy licking etc".
Vond dat erg ver gaan zo midden op de dag met kinderen in de buurt.
Hier laatst ook op straat. Het valt me vaak op dat de autotune staat te blèren uit geblindeerde Honda Civic 2.0 VTEC Type R auto‘s met zo'n stoere spoiler..alsof ze elkaar gevonden hebben.
Ik krijg met dat autotune echt altijd de indruk dat het moet verkappen dat deze zangers niet kunnen zingen maar toch heel graag veel geld willen verdienen.
 
Ik ben 41 en ik ga nog steeds naar festivals, vooral metal festivals waar auto tune nog niet alomtegenwoordig is. In augustus naar Alcatraz in Kortrijk, eerste festival sinds heel die covid-19 uitbraak, als dat maar goed afloopt :)
Leuk! 8) Ik ben 53 en ga ook nog steeds naar metal festivals. Hier liggen nog steeds de kaarten van vorige jaar van Graspop te wachten op 2022 :D
 
Heb het vermoeden dat voor best veel mensen in dit draadje dit niet zo heel belangrijk meer is... :D
Haha ja; ik ben 63 en ik deed pas geleden online ff een test om 'ns te weten tot welke freqenties ik nog kon horen.
Ergens voorbij de 10 duizend en toen hield het op, dat schijnt een normale waarde te zijn voor mijn leeftijd als ik het op internet allemaal lees.
Wel goed om te weten trouwens want dan hoef ik als ik nieuwe monitoren of een headphone koop niet meer dan een paar euro bij de Action uit te geven want ik hoor toch nog maar de helft....:P :D
 
Haha ja; ik ben 63 en ik deed pas geleden online ff een test om 'ns te weten tot welke freqenties ik nog kon horen.
Ergens voorbij de 10 duizend en toen hield het op, dat schijnt een normale waarde te zijn voor mijn leeftijd als ik het op internet allemaal lees.
Wel goed om te weten trouwens want dan hoef ik als ik nieuwe monitoren of een headphone koop niet meer dan een paar euro bij de Action uit te geven want ik hoor toch nog maar de helft....:P :D
Poosje terug ook een gehoortest gedaan. Moest een beeldschermbril hebben en bij een bekende opticien kon ik daar ook een gehoortest afleggen. Eerst flink twijfelen of ik dat wel zou moeten doen daar mijn oren altijd flink op de proef zijn gesteld, vele concerten/dance, vele lawaaierige bedrijven gewerkt en natuurlijk veel koptelefoon gebruik en was bang dat de uitslag wel eens flink negatief zou kunnen uitpakken.. Toch maar gedaan en ik kon het niet geloven toen de resultaten lieten zien dat het allemaal prima in orde was. Volgens de test kon ik alle frequenties prima horen. Eigenlijk kan ik het nog steeds niet geloven.
 
Volgens de test kon ik alle frequenties prima horen.
Goed dat het allemaal meeviel maar had als ouwe rot er even bij gezet welke frequenties je hoorde en wat je leeftijd is, want dat schijnt best wel een verschil te maken.
 
Goed dat het allemaal meeviel maar had als ouwe rot er even bij gezet welke frequenties je hoorde en wat je leeftijd is, want dat schijnt best wel een verschil te maken.
Een gehoortest bij een opticien krijg je de frequenties helaas niet te zien. Zover me herinner waren het een stuk of acht frequentie-tonen. Geen idee natuurlijk hoe professioneel een gehoortest is bij een opticien..
 
Back
Top