OHH stelt zich voor

Hoi OHH. Welkom alsnog. Mooie collectie! Ik kende de namen ook niet en ben er in gedoken. Wel echt de stijl die ik zelf ook erg prettig vind. Ben ook wel een fan van Bunker Records en m.n. de meer melodieuze platen (ja die waren er wel tussen soms). Ook Legowelt natuurlijk.
Ben je nog uit de tijd dat je Villa65 / Semtex op de radio hebt gehoord? Dat was altijd doordrenkt met dit soort fijne electro weelde. Zoals Dopplereffekt - Infophysix / Denki No Zuno.
 
Thanks! Ik twijfel helemaal niet meer over de MM2. Ik ben er eens even goed mee gaan pielen en jemig dat ding klinkt goed! Interface is ook best oké voor wat het is. Ik zou die 2e gewoon bestellen!

Ik had 'm een beetje gekocht als een soort Blofeldalternatief en dan kom je misschien bedrogen uit, maar het is echt een synth op zichzelf en een goede ook. Heb er al wat mooie pads mee gemaakt. Laatst gejamd met m'n nieuwe Typhon op bass en MM2 op pads, was een succes!



Heb die SY22 woensdag aangeslingerd en het is een heerlijke spacebak. Het keyboard is echt heerlijk ook, ik dacht dat het keyboard van m'n AJ2 aardig was, maar van deze krijg ik echt zin om keys te oefenen. Wel ff de manual lezen, want editen kreeg ik niet zo snel gedaan.
Op wat voor manier kom je bedrogen uit als je het zou willen als blofeldalternatief? Ik zat op een bepaald punt te twijfelen over de MM2 of de Blofeld, heb beide niet gekocht voorlopig, maar ben wel benieuwd naar je ervaring!
 
Op wat voor manier kom je bedrogen uit als je het zou willen als blofeldalternatief? Ik zat op een bepaald punt te twijfelen over de MM2 of de Blofeld, heb beide niet gekocht voorlopig, maar ben wel benieuwd naar je ervaring!
oh.. ik lees in een reply op mij dat OHH al bekend was met de Blofeld. :D

Ik ben opzich bekend met de Komplexer software. Dat is een software alternatief voor de Waldofrf Micro Q. De Blofeld schijnt iets anders te klinken.. minder gedefineerd in het hoog las ik. Maar is grotendeels gelijk en heeft meer wavetables. Je kunt die wavedata ook via een LFO moduleren, soort van PWM maar dan scan je die wavedata af.. heel apart effect.. De wavetables samen met de FM maken grotendeels het karakter van de Blofeld.. en dan heb je nog een aantal vage filters die em zijn klank geven.

Ik ben er met de MM2 nog niet ingedoken maar in de MM1 kon je ook je eigen wavetables uploaden.. geen idee hoeveel. In de Blofeld zijn dat er iig aardig wat en je kunt er ook je eigen wavetables in zetten.

Een MM2 klinkt sowieso, analoger, gepolijster dan de Komplexer software, ga er even vanuit dat een Blofeld hetzelfde klinkt.. maar ben heel benieuwd. :)

Hieronder 2 demootjes die ik 'n keer met die software gemaakt heb. 1e had ik geprobeerd wat 'analoger' te laten klinken. 2e is wat rauwer..
Ik betwijfel of je dat soort sounds in die laatste video ook uit een MM2 kan halen.. ben even kwijt of er ook een Combfilter in de MM2 zit.. Daar kun je met de Blofeld echt hele vage dingen mee uithalen.. En een Blofeld heeft ook 2 (multimode) filters. MM2 heeft er 1.. Reverb is wel echt super goed in de MM2. De Blofeld heeft ook een reverb, klinkt acceptabel maar vult niet echt de mix. Kost ook extra DSP en scheelt dus polyfonie in de Blofeld.


 
Laatst gewijzigd:
Hoi OHH. Welkom alsnog. Mooie collectie! Ik kende de namen ook niet en ben er in gedoken. Wel echt de stijl die ik zelf ook erg prettig vind. Ben ook wel een fan van Bunker Records en m.n. de meer melodieuze platen (ja die waren er wel tussen soms). Ook Legowelt natuurlijk.
Ben je nog uit de tijd dat je Villa65 / Semtex op de radio hebt gehoord? Dat was altijd doordrenkt met dit soort fijne electro weelde. Zoals Dopplereffekt - Infophysix / Denki No Zuno.
Dank ook! Ik weet van Villa65 maar allemaal van horen zeggen. Ik ben een jonge hond, dus ik heb dat helemaal niet meegemaakt. Electro op de radio, ondenkbaar.

Infophysix is een super track, thanks voor het noemen. Denki no Zuno is me dan weer net wat te heftig. Qua Drexciya-hoek ben ik ook meer van Lifestyles of the Laptop Cafe en Transllusiom dan die super rauwe Drexciya en Dopplereffekt dingen. Voor mij is die Reedale Rise gast het echt helemaal op 't moment, gewoon mooie ontspannende platen.
 
Back
Top