Minds in sync - Roonan (downtempo)

Roonan

Lang lid
Lid sinds
15 oktober 2002
Berichten
2.255
Locatie
BH
Hi,

In de 30 dagen challenge heb ik de eerste (van drie) track afgemaakt.
Het is een downtempo track met een dromerige sfeer.
Zoals altijd geef ik bij elke track die ik afmaak een bepaald aspect meer aandacht ter leering en vermaak.
Bij deze track heb ik extra aandacht besteed aan het mixen, omdat ik ben overgestapt op de SLL channel strip V2 met de UC1 controller.
Daarna een snelle mastering sessie door een set van analoge outboard.
Ben erg tevreden over het resultaat.

 
De eerste 4 minuten vond ik mooi:okdan:
Daarna mag er wat nieuws gebeuren
Dank voor je reactie. Ik begrijp ook je behoefte aan nieuwe elementen, maar voorheen wilde ik altijd te veel in 1 track, waardoor de samenhang verdween. Nu past het veel beter bij elkaar, maar veranderd er (naar jouw mening) te weinig. Aan de ene kant een kwestie van smaak, maar aan de andere kant is er wellicht een gulden balans. Ik hou het in mijn achterhoofd.
 
een gulden balans.
Wat ik inmiddels begin te leren is dan niet meer toevoegen aan het eind, maar het begin verder uitkleden.
Dus ik had beter kunnen zeggen: bouw nog langzamer op naar het stuk na 4 minuten.

Uiteraard naar eigen smaak.
 
Wauw. Sferisch en donker. Mooie sounds!! Lekkere wisselingen.
Paar opbouwende suggesties:

Ik mis soms wat body/pressure in het laag (ik luister op Adam A7). Sub-laag zit wel snor volgens mij, maar dat kan ik weer niet zo goed beoordelen zonder subwoofer.
Naar mijn smaak zou er nog een thema of hook kunnen passen die het nummer iets meer verbindt. Dat lijkt er bijna te zijn (ijl melodietje), maar je zou dat misschien nog wat bewuster kunnen toepassen.
 
Heel fijn.
Mooie wisselingen!
Dank je!
Hele mooie track. Inspirerend
Thanks!
Wauw. Sferisch en donker. Mooie sounds!! Lekkere wisselingen.
Paar opbouwende suggesties:

Ik mis soms wat body/pressure in het laag (ik luister op Adam A7). Sub-laag zit wel snor volgens mij, maar dat kan ik weer niet zo goed beoordelen zonder subwoofer.
Naar mijn smaak zou er nog een thema of hook kunnen passen die het nummer iets meer verbindt. Dat lijkt er bijna te zijn (ijl melodietje), maar je zou dat misschien nog wat bewuster kunnen toepassen.
Het laag is er zeker wel (heb een grote Genelec sub staan), maar ik kan me voorstellen dat je wat mist. Dit is echter niet een track met overdreven veel laag, al is de Moog wel behoorlijk aanwezig, maar niet in het sublaag. De hook zou inderdaad beter kunnen, maar voor mij was dit meer een sferisch muziekje voor bij een film of documantaire ofzo. Dan is dat wat minder belangrijk.
Desalniettemin dank voor het luisteren en de feedback!
 
Back
Top