open source sequencer

adriaan968

Nieuwkomer
Lid sinds
14 september 2007
Berichten
7
Locatie
Baarn
Ik las dat er in 2011 ook al een discussie was maar nu 10 jaar later lijkt het me zinvol een nieuwe discussie aan te maken..,

Mijn vraag is als volgt. Er zijn voor Windows tal van opensource sequencers beschikbaar maar ik heb daar nog niet zo veel ervaring mee.
Ik heb een Kurzeil PC3LE die in songmode over een ingebouwde sequencer beschikt. Maar in combinatie met de kleine display, een boekwerk van een manual etc is het een tijdrovende en omslachtige manier van werken.

Is er voor windows een eenvoudige midi sequencer waar mee ik kan gaan werken in combinatie met de PC3Le?
Een instelbare metronome, en een makkelijke interface waarmee je kunt knippen en plakken zou geweldig zijn.
Het gaat dus puur om MIDI- sequencing vanaf pc.

Heeft iemand een goede tip?
Zojuist heb ik Sekaiju 3.6 even kort geprobeerd, een Japans opensource programma.
Maar daar kon ik geen metronome / midi- uit klok vinden.
 
LMMS is open source, gratis en zeker niet moeilijk om te gebruiken.
En beschikbaar voor Windows, MacOS en Linux.

 
Er wordt nogal wat hardware verkocht met 'lite' licenties van de 'grote jongens' op DAW gebied (Ableton, Cubase, Protools). Ik heb er geen over, maar mogelijk iemand anders hier op het forum wel.
Veel van die OSS paketten zijn het toch net niet helemaal qua user interface en workflow. Kan je je beter focussen op de MIDI functionaliteit van een DAW en de audio functies als 'bonus' zien waar je je later eventueel in kan verdiepen.
 
Veel van die OSS paketten zijn het toch net niet helemaal qua user interface en workflow.
Ik heb dat met alle software wel eigenlijk (of het nou betaalde, gratis of opensource is).
Als je eenmaal aan een ding gewend bent is al het andere zowat onbruikbaar. Zelfs als dezelfde functionaliteit wel bestaat, maar een andere knop/naam/scherm/shortcut heeft.