HELP! EDM Muziek (stijl) gezocht (voor mijn sax jams)

Hi Pat. Die track in de OP is inderdaad de deep house die ik compleet begrijp. De track in post #16, vind ik echt een heel andere kwaliteit. Als je iets zoekt in de sfeer van de track in de OP, dan kan ik je adviseren om Dogg Lounge Radio te gaan bestuderen, en dan met name de mixen die als podcast beschikbaar zijn. Hier twee voorbeeldjes, lekker vier uur blazen:




En Shazam is your best friend als het gaat om track ID's :).

EDIT: Soms moet je even door de vocal tracks skippen. Af en toe zit er eentje tussen.
Hey!! Da's zeker lekker ja!!
En idd Shazam ff raadplegen voor de lekkere track.. :) Thanx!! :mega:

Die gequote track was opzich wel ok maar die tracks uit die podcast hebben wel de vibe die ik zoek ja. :)
 
Hij heeft nog wel wat meer gemaakt, misschien kan je daar wat mee ?!
Ik had nog verder geluisterd. Er zitten zeker toffe dingen tussen en ik weet nu weer waarvan ik het ken.. Sublime :mega: Lekker maar ik hoor mezelf er nog niet een saxlick op invullen.. het is al best compleet qua arrangement. Maar zeker chille muziek ja. :) Ben nu een beetje aan het luisteren naar de links in post #20 daar heb ik al wat geschikte trackjes in gevonden via Shazaam.. :)
 
Laatst gewijzigd:
Mix klonk trouwens prima waar ik stond..
Klinkt zeker lekker!
Volgens mij is dat op je werk of heb ik 't mis?
Als het op je werk is dan is dat wel handig in ieder geval.
Als de rest naar huis gaat zeg je dat je nog een uurtje doorwerkt, doe je nog ff snel een half uurtje een dingetje en daarna pak je je sax uit en gaat lekker spelen en schrijf je 2 uurtjes overwerk....;)
 
Bossa nova is ook leuk voor sax!?

Ik vind The JuJu Orchestra echt cool en speel wel 's mee met hun nummertjes. Meestal met een EP ofzo.
Er zitten ook solootjes in, maar de muziek is IMO niet zo volgestopt dat er geen ruimte meer is voor een extra solo instrument. :D
Naja oordeel zelf maar.




 
Meestal zet ik gewoon de radio aan en probeer dan mee te spelen met wat er speelt, ook handig om je gehoor te trainen qua toonsoort.
Radio is wat lastig.. ik wil dingen voor bereiden en kan bv nu iets skippen en gericht zoeken (met alle respect natuurlijk voor de DJ ;) )
 
Klinkt zeker lekker!
Volgens mij is dat op je werk of heb ik 't mis?
Als het op je werk is dan is dat wel handig in ieder geval.
Als de rest naar huis gaat zeg je dat je nog een uurtje doorwerkt, doe je nog ff snel een half uurtje een dingetje en daarna pak je je sax uit en gaat lekker spelen en schrijf je 2 uurtjes overwerk....;)
Hehe.. :D Bij grotere series CNC werk zou het kunnen.. maar niet helemaal mijn intentie.. :)
 
Bossa nova is ook leuk voor sax!?

Ik vind The JuJu Orchestra echt cool en speel wel 's mee met hun nummertjes. Meestal met een EP ofzo.
Er zitten ook solootjes in, maar de muziek is IMO niet zo volgestopt dat er geen ruimte meer is voor een extra solo instrument. :D
Naja oordeel zelf maar.





Haa.. serieus lekker ook ja. Ik heb nu mijn loungesetje al compleet en wil me daar soort-van op voorbereiden maar dit is ook zeker lekker om eens te pakken. :)
 
Ik zou een gratis account aanmaken bij DI.FM nemen en dan wat channels beluisteren. Hoor je een toffe track, dan schrijf je de naam op.

Bijvoorbeeld deze, dat is de eerste die ik aanklikte 😁


Thanx voor de tip. Klinkt ook lekker.. Ik merk wel dat ik steeds meer getriggered door deze muziek om zelf ook weer eens wat te maken.. Juist omdat dit normaal helemaal niet mijn ding is (*wat ik doorgaans maak) maar dit soort muziek wel goed werkt om op te saxen. Helaas nog ff geen optie om zelf te produceren.. (nog een paar dagen tot mijn uitvoering zeg maar). Maar het heeft vast een functie ergens later deze maand of dit jaar. :)
 
'Heerlijk om op te saxen.' Mijn fantasie slaat op hol 😊

P.S. Lijkt me wel leuk om samen wat te proberen. Qua muziek dan he. Ik wil wel wat in elkaar prutsen en stuur je dan een opzetje als MP3.

Hey.. ja gewoon doen! :mega:
Ik zou een gratis account aanmaken bij DI.FM nemen en dan wat channels beluisteren. Hoor je een toffe track, dan schrijf je de naam op.

Bijvoorbeeld deze, dat is de eerste die ik aanklikte 😁



Net toch 'n paar takes geprobeerd op deze track.. Weer 'n heel andere stijl.. beetje 'Kaygoo' en 'Mike Posner' achtig.. klinkt commerciëler ofzo en dwingt je om melodieuzere dingen op te spelen.. wel op een soort van melodie gekomen.. nog ff aan werken.. kon alleen nu niet meer verder.. storage van telefoon vol. Heb maar 128gb :D Nu ff wat dumpen en deleten..

 
Net toch 'n paar takes geprobeerd op deze track.. Weer 'n heel andere stijl.. beetje 'Kaygoo' en 'Mike Posner' achtig.. klinkt commerciëler ofzo en dwingt je om melodieuzere dingen op te spelen.. wel op een soort van melodie gekomen.. nog ff aan werken.. kon alleen nu niet meer verder.. storage van telefoon vol. Heb maar 128gb :D Nu ff wat dumpen en deleten..



Wow.. Op een andere take van deze muziek.. (paar dagen later geupload) heb ik gisteren een sympathieke reactie ontvangen van de maker.. wat leuk dat internet soms zo klein kan zijn. :)

 
Laatst gewijzigd:
Gisteren mocht ik weer ergens muziek maken en op een track van Majed Salih (artiest die ik in dit topic heb opgedaan) gejammed tijdens de soundcheck.. Wilde eigenlijk de volumeverhouding ff beluisteren en wat opnames gemaakt met de telefoon (waar ik nu nog van aan het nagenieten ben).. maar zo'n heerlijke track om op te blazen dit.. :luv:

Misschien zijn de stabjes inmiddels een beetje passé maar kent iemand producers die dit soort EDM stijl doen?


 
Laatst gewijzigd:
Niet meteen EDM maar artiesten als Photay en Dorian Concept lijken mij ook leuk voor met een sax op los te gaan :). Hopelijk alles goed met u voor de rest!



 
Back
Top