HELP! EDM Muziek (stijl) gezocht (voor mijn sax jams)

Niet meteen EDM maar artiesten als Photay en Dorian Concept lijken mij ook leuk voor met een sax op los te gaan :). Hopelijk alles goed met u voor de rest!




Hey Gijs,

Super performance die video 'Dorian Concept'. Maar er zit al zoveel melodie in.. Andere track is ook cool maar ik zoek echt een beetje die Progressive-achtige house.. of Ibiza house wordt het door bezoekers bij optredens ook wel genoemd. Breed begrip misschien. Ik heb al wel een verzameling trackjes die gewoon lekker wegblazen.. ik maak er dan geen spannende melodieën van maar gewoon een beetje improviseren en showen met de sax..:D Maar je merkt gewoon dat mensen dat te gek vinden en geeft je ook weer energie bij optredens heel apart.
Maar sommige tracks lenen zich ook echt (of hebben alle ruimte) om een melodie op te verzinnen. Ik was gisteren al even bezig op die video die ik boven jou postte, dat soort stijl zoek ik echt.

Dit was volgens mij het eerste trackje waar ooit mee begon.. binnen 'n avondje had ik 'n melodie erop.. eigenlijk net als zanglijnen verzinnen.. ;)



Eerste opname na wat oefenen. En deze opname niet zolang terug gemaakt bij het oefenen voor eindelijk weer wat optredens in het verschiet..
Ik vind een sax ook een heel aparte ervaring qua melodie verzinnen. Je krijgt een melodie in je hoofd maar kan het eigenlijk niet vertalen doordat je bepaalde kleppen combi's in een overgang niet beheerst.. Dit oefenen is een super gaaf leerprocess en je merkt dat je steeds makkelijker gaat spelen. :)
Met zanglijnen verzinnen liep ik ook elke keer vast omdat ik de tekst niet kreeg zoals ik wilde.. was ook leerzaam maar het is jammer dat er zo weinig voorkomt uit alle effort die je erin hebt gestoken.
 
Laatst gewijzigd:
Vanavond "I remember van Deadmau5" geprobeerd.. (ff alles vergeten.. ). Blijft een waanzinnig mooie track maar lastig met die stukken waar het ritme wat minder goed te volgen is.. misschien nog een paar extra percussielijntjes eronder zetten om em beter te volgen..

 
Laatst gewijzigd:
Weer even gezocht op een producer waar ik eerder wat op had gejammed... Excuses voor het slechte saxgeluid.. na 'n paar keer proberen had ik wel wat leuks en ging ik opnemen.. kwam er bij het video monteren alleen achter dat het geluid vreemd was.. bleek dat de mic achterstevoren stond.. :stupidwat je hoort zijn de reflecties uit de ruimte.. (waarschijnlijk..) Sax is ook te zacht daardoor.. Ik neem de mix op uit mijn mixer met fx en kan achter niets meer aan de mix veranderen helaas.. maar heerlijke track dit. :luv:



 
Laatst gewijzigd:
Vanavond "I remember van Deadmau5" geprobeerd.. (ff alles vergeten.. ). Blijft een waanzinnig mooie track maar lastig met die stukken waar het ritme wat minder goed te volgen is.. misschien nog een paar extra percussielijntjes eronder zetten om em beter te volgen..


Erg gaaf! Zitten hele mooie stukjes tussen met éxact de juiste feel. Maar idd ook wat stukjes die nog een beetje flubby zijn en bijna struikelen. Je wordt langzamerhand écht goed met die sax. Nu mr Saxobeat natuurlijk ook “even” doen :D
 
Erg gaaf! Zitten hele mooie stukjes tussen met éxact de juiste feel. Maar idd ook wat stukjes die nog een beetje flubby zijn en bijna struikelen. Je wordt langzamerhand écht goed met die sax. Nu mr Saxobeat natuurlijk ook “even” doen :D
Ha.. thanx.. :) Het is inmiddels bijna 10 jaar terug dat ik de sax weer eens heb geleend van mijn vader voor een spontaan projectje en heeft me te gekke muzikale avonturen gebracht. :okdan:

En dank nog voor de link naar Deadmau5 :okdan: Ken je nog meer van dit soort producers? We hadden in het verleden Snelkookbami.. daar heb ik ook een track van gekregen om op te spelen.. :) maar is toch weer een andere stijl als die plucks met een sidechain erop. Dat zoek ik.

Hieronder 'n andere track van een producer die heel veel tracks van dat soort tracks heeft gemaakt en ik inmiddels allemaal wel beluisterd heb.. maar ik zoek meer producers die dit nog doen (of deden). Echt heerlijk om op te spelen.. is een beetje easy listening EDM ofzo, niet te veel melodie zodat ie nog een beetje ingekleed kan worden..

Oh.. mr Saxobeat is geen karaoke versie voor de sax van te vinden.. :D maar wel lekker funky ja :)


 
Laatst gewijzigd:
Even een kick voor dit topic.. Ik zoek muziek in de stijl van de video's hieronder een soort melodic progressive stij?? Iemand die producers kent die dezelfde stijl doen? het is minder verzadigd en heeft daardoor de ruimte om wat melodieën op te improviseren..
Ik heb inmiddels alles van deze producer wel gehad en zoek dus nieuwe muziek in dezelfde stijl om op te spelen met de saxofoon.. :luv:


 
Is de sound van 2008/2012 denk ik. Alles van deadmau5 uit die tijd. Not exactly, alone with you, faxing Berlin etc. Mogelijk wat nummers van anjuna (of anjuna deep) uit die tijd.
 
@Martinez.. thanx nog. Deadmau5 heb ik al e.e.a. van gedaan.. idd heel lekkere dingen heeft hij gedaan..

Ik kwam in een of andere mix een producer tegen met de naam Hagen HDM.. die maakt wel dingen waar ik wat mee kan... Dit soort muziek improviseert ook lekker weg.. paar keer horen en weten wat er gebeurt qua key.. en go with the flow...

 
@Martinez.. thanx nog. Deadmau5 heb ik al e.e.a. van gedaan.. idd heel lekkere dingen heeft hij gedaan..

Ik kwam in een of andere mix een producer tegen met de naam Hagen HDM.. die maakt wel dingen waar ik wat mee kan... Dit soort muziek improviseert ook lekker weg.. paar keer horen en weten wat er gebeurt qua key.. en go with the flow...


Klinkt goed! In het verleden heb ik ook gedraaid met saxofonist die dan live deed improviseren. Dit soort muziek leent zich er zeker goed voor.
 
Klinkt goed! In het verleden heb ik ook gedraaid met saxofonist die dan live deed improviseren. Dit soort muziek leent zich er zeker goed voor.
Dank je. :) Al is het fenomeen sax+DJ wel een beetje passé.. dit soort muziek blaast nog steeds errug lekker weg ja.. :)
 
Laatst gewijzigd:
Hoe toevallig.. gisteren kreeg ik spontaan een reactie op een jam die ik deed 'n paar weken terug deed op een Majed Salih EDM track.. En nu vanmorgen had ik een reactie van de nieuw ontdekte producer (Hagen HDM) waar ik rond diezelfde tijd 'n jam van uploadde.. Ik zet altijd ff een track ID in de description maar wel toevallig dat ze allebei op hetzelfde moment een reactie geven.. en er gelukkig geen probleem mee hebben. :)

Van Hagen HDM heb ik nu 3 tracks gepikt die prima de ruimte hebben om wat melodietjes op in te vullen.. Heerlijk en iets meer 'deze tijd', maar ff wennen... De stabjes van Majed, zijn zo lekker vertrouwd.. <3

 
Dit trackje ontdekt 'n paar dagen terug.. blaast lekker weg.. <3 net ff jam opgenomen.. hoge noten in het midden blijken minder goed geslaagd.. :D (geen blijvertjes..)

 
Heer-lijk! Potverdikke die laatste doet me denken aan een Chris &cheballos remix van een hele tijd terug. Lekker hoor!!
 
Hier heb je m. Kreeg meteen weer kippenvel. Zo subtiel en heerlijk, als ik dit van jou zo hoor had jij dit net zo goed ingespeeld kunnen hebben…

 
Hier heb je m. Kreeg meteen weer kippenvel. Zo subtiel en heerlijk, als ik dit van jou zo hoor had jij dit net zo goed ingespeeld kunnen hebben…


Oh.. ja!! Lekker soulful ook ja.. gesampelde sax denk ik zo te horen.. ook lekker hoor.. En idd een beetje diezelfde vibe, die laatste jam.

Kwam dat trackje op YT in een playlist tegen.. krap 500 plays.. blij dat de sax toevoeging goed valt.. :)

 
Back
Top