HELP! EDM Muziek (stijl) gezocht (voor mijn sax jams)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
Hoi!!

Ik probeer wat muziek bij elkaar te zoeken om met mijn sax op los te gaan. :D
Nu heb ik al wat dingetjes gevonden van 'n producer (Col Lawton) en nog wat andere tracks maar ben erg benieuwd of iemand nog meer tracks als hieronder kent. Liefst instrumentaal...
En ben wel benieuwd hoe deze stijl heet. Lounge??
Hieronder "Darkest Love" van Col Lawton en "Help". Thanx alvast. :mega:


 
Laatst gewijzigd:
Deze plaat blijft echt zo goed... Die hi-hats klinken zo lekker... En natuurlijk die sax hé...

 
Welliswaar geen house maar dit is ook een lekker plaatje met sax solo.. Kan je ook lekker mee meetoeteren.. Sax op 04:23

 
Deze plaat blijft echt zo goed... Die hi-hats klinken zo lekker... En natuurlijk die sax hé...


Lekker ja.. Deepswing?? Ga es ff kijken.

Maar ik hoef het niet de bestaande melodie na te spelen.. gewoon zelf wat doen.. kun je ook geen fouten maken :D
Dat arrangement van die eerste track heeft ook voldoende ruimte.. eerste is ook een instrumental maar tweede "Help" zit alleen een gitaartje in verderop.. verder genoeg ruimte dus. :)
 
okay.. als laatste deze lekkere track. Heeft geen sax.. Dus daar kan je lekker los gaan

 
hhmmm.. klinkt lekker. Ook wel soulful maar meer een beetje motown-achtig. Ik zoek die souful loungy sound.. met risers.. en sound fx en een vooral een dikke EDM beat. Swing zit er wel lekker in. Grooved ook goed.. maar ik vind die vocals dan weer een beetje.. ehmm...
Als ik zelf wat maak kom ik ook altijd op te melodieuze grooves uit.. of Disco.. (zoals hierboven)
 
Laatst gewijzigd:
Ah, niet goed gelezen, je zoekt nummers waar je met je sax over heen kan blazen. 's ff kijken of ik wat kan verzinnen.
 

Ja, die van Candy heb ik al. En tevens meer 'housy'.
Die Love INC. Voldoet wel aan de criteria.. :mega: Dit is Deephouse? wel lekker die sferische ge-FXte drumgeluidjes..
Morgen ff kijken of ie qua key een beetje lekker wegspeelt :)
 
@egres zeker lekker Marshall Jefferson!! Toch niet helemaal de sound die ik zoek. ;) Ben ook bang dat niemand er blij van wordt als ik daar aan kom :D
Ik zoek eigenlijk die overgeproduceerde fx geluidjes en sferische ge-side-chainde geluidjes.. zoals in de OP.. of dit hieronder, daar ging ik ook wel lekker op. :)

 
@demian vandaag ff mogen blazen met mijn geluidssetje op het werk :D Ook wat geprobeerd op Booka Shade en opgenomen maar mijn telefoon kan de sub niet helemaal geloof ik.. :( Maar deze track blaast lekker weg iig :mega: Dit was de tweede take maar ga er nog wel ff op door oefenen.. :)
Mix klonk trouwens prima waar ik stond..

 
Misschien iets van St. Germain ???


Lekker!! Weet niet waar ik het gehoord heb maar ik ken het ergens van. Helaas is het niet echt bruikbaar.. ik zoek instrumentale muziek waar ik zelf wat op in kan vullen qua melodie. :)
 
Ik zoek eigenlijk die overgeproduceerde fx geluidjes en sferische ge-side-chainde geluidjes.. zoals in de OP.. of dit hieronder, daar ging ik ook wel lekker op.
Hi Pat. Die track in de OP is inderdaad de deep house die ik compleet begrijp. De track in post #16, vind ik echt een heel andere kwaliteit. Als je iets zoekt in de sfeer van de track in de OP, dan kan ik je adviseren om Dogg Lounge Radio te gaan bestuderen, en dan met name de mixen die als podcast beschikbaar zijn. Hier twee voorbeeldjes, lekker vier uur blazen:




En Shazam is your best friend als het gaat om track ID's :).

EDIT: Soms moet je even door de vocal tracks skippen. Af en toe zit er eentje tussen.
 
Back
Top