Tascam Porta Two kringloopcentrum

Rachid

Ouwe rot
Lid sinds
14 juli 2015
Berichten
505
Locatie
Planet Earth
Hallo leden,

Ik heb een Tascam Porta Two kunnen scoren bij de kringloop voor 50 Euro. Is het een koopje? Wat zijn die dingen waard? Zit alleen geen adapter bij.
 

Attachments

  • 20210604_221357.jpg
    20210604_221357.jpg
    130,7 KB · Bekeken: 236
Wat de gek ervoor over heeft. Hier stond er een tijd een te koop, gereviseerd voor n boel meer. De vraag is, is ie verkocht...
 
Ja hoor, is een mooi koopje. In werkende en goede staat is die 4 à 5 keer meer waard. Misschien wel wat de gek er voor geeft, maar er zijn steeds meer tape en Portastudio gekken. En minder apparaten, dus prijzen gaan omhoog.
 
@klinske,

Ik heb ff bij buitenlandse websites gekeken en wordt redelijk veel voor gevraagd. Van old Skool synths/drummachines is het nog te begrijpen, maar wat moet men met een multi cassette taperecorder terwijl digital veel meer te bieden heeft zoals kwaliteit/sporen en gebruiksgemak.
 
@SmartBits

Ik kan 'm niet testen zonder adapter en cassettebandje (waar haal ik die vandaan). Maar volgens de medewerker van de kringloop zou het product wel werken.

Wat zou je doen? Houden of verpatsen?
 
Ik zou er wel tracks op bouwen. Vast acceptabele distortion op het kanaal, wat simpele EQ, nog een FX send voor delay. Prima bak voor van die L.I.E.S. house of gore kelderacid. Maar ik zou er nooit meer dan 50 euro voor geven. Anders is het sowieso niet ghetto genoeg. Eigenlijk had je hem in een vuilnisbak moeten vinden, dan had hij nóg vuiger geklonken.
 
Ik kan 'm niet testen zonder adapter en cassettebandje (waar haal ik die vandaan). Maar volgens de medewerker van de kringloop zou het product wel werken.

Kijken bij de kringloop of ze een geschikte adapter hebben, vaak hebben die bakken vol met die dingen. Als die kringloop waar deze vandaan komt het niet heeft, dan vast een andere wel. Bandjes zijn nieuw te koop. Zou iig kijken of alles werkt, als er iets aan moet gebeuren dan doen, tenzij het veel gaat kosten. Je kunt het in goede, werkende conditie voor meer verkopen, waarschijnlijk.
 
Leuke vondst man. Ik vond laatst nog een paar nette chrome cassettes in een straatbieb.
In de kringloop zijn ze vaak heel gaar naar mijn idee zonde voor dit deck. Je kan op MP kijken of nieuw kopen
 
Kijken bij de kringloop of ze een geschikte adapter hebben, vaak hebben die bakken vol met die dingen. Als die kringloop waar deze vandaan komt het niet heeft, dan vast een andere wel.
Je moet met die ouwe Portastudio's opletten wat voor adapter je er op aan staat, er zijn aardig wat modellen die een alles behalve standaard adapter gebruiken. Dat zie je vaker als terugkomend probleem op de Portastudio FB groepen. Maar misschien heb je geluk en is het bij deze anders.

Ik kan 'm niet testen zonder adapter en cassettebandje (waar haal ik die vandaan). Maar volgens de medewerker van de kringloop zou het product wel werken.

Wat zou je doen? Houden of verpatsen?
Als hij een non-standaard adapter gebruikt dan zou het sterk zijn als ze kunnen garanderen dat hij werkt. Vaak moet er bij die oudjes iig 1 of meerdere riempjes vervangen worden, of moet er iets anders gefixt worden. Eerlijk gezegd, als je er weinig of geen affiniteit mee hebt dan zou ik eerder overwegen om 'm door te verkopen. Genoeg liefhebbers die het niet erg vinden om een opknapper te kopen. Ik geef je er zo €50,- voor. ;)
NB, veel van die Porta02's hebben plakkerige knoppen omdat het rubber na jaren aan het vergaan is. Als dat bij jou niet is dan heb je sowieso een pluspunt bij verkoop.

Van old Skool synths/drummachines is het nog te begrijpen, maar wat moet men met een multi cassette taperecorder terwijl digital veel meer te bieden heeft zoals kwaliteit/sporen en gebruiksgemak.
Ik heb sinds vorig jaar 2 4-track en 1 8-track cassette multitrackers. Is toch erg leuk om mee te werken, maar je moet wel een beetje van het fróbelen zijn en juist voor een wat minder cleane sound willen gaan. Het vraagt ook allemaal nog wel wat onderhoud, daar moet je ook zin in hebben. Digitaal overklast cassettes op heel veel gebieden maar bijvoorbeeld niet op charme en nostalgie. Het dwingt je ook om anders te werken, minder oeverloos door editen en dingen bijvoegen.

En Alessandro Cortini is er bijna in zijn eentje voor verantwoordelijk dat de prijzen zo gestegen zijn. Hij gebruikt zelfs een 4-track in de liveset van Nine Inch Nails (toch 1 van de grootste alternatieve bands die er zijn) en bij zijn eigen solo optredens. Hij gebruikt 'm soms ook meer als instrument; op de 4 tracks verschillende laagjes opnemen en door middel van spelen met de faders de klank aan te passen. Dan is het geen opname apparaat meer, maar een instrument. Met een pitchwheel wat sommige Portastudio's hebben kun je dan enigzins melodiën bijsturen.

 
Tr
Ojee, Cortini doet weer wat. Er achteraan!!!!
:D Filmpje is alweer een jaartje of twee oud, dus ik denk dat de hypetrein al een paar stationnetjes verder is...

NB. met betrekking tot eventueel testen; zorg wel dat je chrome cassettes gebruikt. Sommige Portastudio's hebben een mechanisme om te zien of het juiste type cassette gebruikt wordt. Ik weet niet zeker of dat bij de Porta Two ook zo is, maar ze zijn zo'n beetje allemaal voor chrome cassettes ontwikkeld. Dus dat werkt altijd. Nieuwe cassettes hoeft niet, zeker niet als je voor een lofi vibe zou willen gaan. Voor nieuwe cassettes vragen ze tegenwoordig ook de hoofdprijs omdat het weer populairder aan het worden is. Dus kringloop (als ze überhaupt cassettes hebben) is een prima optie, alleen even kijken welk type dus.
 
De medewerker van de kringloop kan zeggen dat ie werkt, maar ik acht de kans dat het loopt als een zonnetje klein. Ik koop er wel vaker cassettedecks of een videorecorder, maar er is altijd iets mis.
Ook wel logisch. De kringloopmedewerker is niet per se liefhebber van het apparaat, dus die vindt het al goed als er een lampje brandt en iets gaat draaien.

dat gezegd hebbende, ik denk niet dat ik hem zou laten liggen.
 
@SmartBits

Ik ben toevallig aan het zoeken voor een adapter. Er kunnen ook batterijen in, maar heb liever een adapter (er gaan teveel batterijen in).

De knoppen plakken niet. Voor de rest ziet die er best wel chill uit. Dat kan ik nog niet zeggen over de werking ervan.

Ik denk dat ik 'm toch ga verpatsen. Ik ben geen experimenteel/low-fi dude. Voor de toekomst, eerst maar eens de werking testen.

Wil alle anderen bedanken voor het reageren/meedenken. I preciate it:halleluja
 
Back
Top