Studio Electronics brengt de SE-3X uit

De nieuwe synth van Studio Electronics is een vervolmaking van hun SE minimoog "clone" lijn.

De SE-3x heeft 3 oscillators een Moog, Arp 2600, Juno/Jupiter en een Oberheim filter ! is Parafoon en heeft 2 fuzz modes (70s & 90s).

De prijs is $2199 Dollar.



Lees meer:

Product pagina:

1622916049417.png
INFO bij SE op de site : SE-3X
 
Leuk dat ze nu al die filters in hun se-1x hebben ondergebracht. Blijft fantastisch instrument. Nadeel vond ik wel dat je een menu in moet om de volumes van de oscillatoren in te stellen.
 
Leuk dat ze nu al die filters in hun se-1x hebben ondergebracht. Blijft fantastisch instrument. Nadeel vond ik wel dat je een menu in moet om de volumes van de oscillatoren in te stellen
 
Oh, mijn eigen tekst is verdwenen...

Er staat Osc Volume onder alle Pulse Width knoppen en ‘panel control for oscillator mix’ in de specs. Hierop wel in te stellen op het panel dus, met een Shift knop.
 
Laatst gewijzigd:
Je hebt gelijk zie ik nu! Dan weerhoudt niets me meer, behalve dan de prijs. ;)
Toch wel te gekke synth, lijkt me.
 
Ik vind die SE instrumenten uitgesproken grof, industrieel, lomp en onweerstaanbaar.
De prijs weerhoudt mij er tot nu toe van er één aan te schaffen.

Een paar Boomstar modules in mijn modular zie ik nog wel gebeuren.
 
Wat deze zo onweerstaanbaar maakt is de hoeveelheid filters! Eerlijk gezegd kon ik het geluid van mijn Boomstar/Moog ook voor 99 procent halen uit mijn System-1 plugout die ik destijds had. Maar de flexibiliteit van goede oscillatoren met vier classic filters maakt het toch wel erg bijzonder.
 
En patches! Patchopslag is oh zo handig. Briljante synthesizer, die gaat er ooit wel eens komen.
 
Ijzersterk concept dat al vele jaren meegaat en nu wordt uitgebreid met specs die me doen denken aan de Sequential Pro-3.
 
Iemand enig idee warom de midi mini v3 , dubbel zoveel kost ?
 
Ik heb de mijne al besteld! Ik heb al een se-1x nova. 9 van de 10x verkies ik de se-1x boven mn voyager xl en model d. (voor basslines)

Het is mn favoriete synth en m'n geheime wapen.
 
Dat sowieso, maar vroeger bestond de midi mini uit oude boards van de minimoog met 1 enkele aanpassing om zodoende geen claim van Bob te krijgen :-) Geen idee of dat nu nog steeds zo is. En verder denk ik dat de kwaliteit qua onderdelen wel eens beter zou kunnen zijn. Er zit bijv geen display in en ook geen digitale controllers zoals bij de se-1x en se-3x
 
Ik heb een midimini max (tim & bob edition) met originele model d boards. Heeft een paar hele gave extra functies. Ding klinkt echt gruwelijk goed!
 
Yes - ik ken ze. Heel vet idd! Beetje jaloers maar haha :-) Good for you Bertus!
 
Back
Top