Wie ontwerpt het nieuwe Synthforum logo?

Hij heeft het over van die logo's waar bv "MOTO" eruit ziet als een moto, met de "o" als wielen. Of "Dakwerken Wim" in de vorm van een dak. Het kan werken, maar vaak ziet het er wat onbeholpen uit.

Je zou dus bv "Synthforum" kunnen opbouwen uit patchkabels en knoppen, maar de kans dat het er mooi uitziet is niet heel groot. Wat wel zou kunnen werken, is bv "Synthforum" in een mooi lettertype en dan het begin van de eerste letter of einde van de laatste letter in een gestyleerde jackplug laten eindigen, of ergens een waveform in verwerken ofzo. Maar ook daar blijft het enorm opletten. Je bent heel snel de uniformiteit van het logo kwijt.
 
Ik zie regelmatig vrachtwagens rondrijden van het bedrijf 'Bakker' en als logo hebben ze een appel.. Het kan dus nog erger.. :D
bakker.jpeg
 
Laatst gewijzigd:
Hij heeft het over van die logo's waar bv "MOTO" eruit ziet als een moto, met de "o" als wielen. Of "Dakwerken Wim" in de vorm van een dak.
Mijn eerste kennismaking met het idee logo was denk ik eind jaren 60, toen mijn vader wat zat te schetsen. Zijn werkgever, de plaatselijke woningbouwvereniging, wilde een echt logo en hij deed ook een poging. Net als mijn vader begon ik wat te prutsen met een huisje. Bij het winnende ontwerp (niet van ons) werden de letters V uit de naam kunstig beschermd door een dakje :D
 
Hij heeft het over van die logo's waar bv "MOTO" eruit ziet als een moto, met de "o" als wielen. Of "Dakwerken Wim" in de vorm van een dak. Het kan werken, maar vaak ziet het er wat onbeholpen uit.

Je zou dus bv "Synthforum" kunnen opbouwen uit patchkabels en knoppen, maar de kans dat het er mooi uitziet is niet heel groot. Wat wel zou kunnen werken, is bv "Synthforum" in een mooi lettertype en dan het begin van de eerste letter of einde van de laatste letter in een gestyleerde jackplug laten eindigen, of ergens een waveform in verwerken ofzo. Maar ook daar blijft het enorm opletten. Je bent heel snel de uniformiteit van het logo kwijt.
Nee dat lijkt me geen goed plan, dan gaat het te veel op mijn logo lijken :D :P
 
En dan hebben ze vaak ook allleen maar een klein jpg'tje van het logo uit een word-bestand. En of je daar dan even een lichtbak of neontekst van wil maken (werk in de lichtreclame). En dat doen we dan ook nog ;)
Hahaha, die clowns heb ik ook regelmatig gehad. "Op tv doen ze dat toch ook? Ff videobeeld inzoomen en dan rendert je computer daar weer retestrak beeld van". I wish.
 
Wacht maar tot je mijn voorstel ziet. Synthforum in waveforms, knoppen, schuiven..
Het zal hem vast niet worden, maar Iemand moest het doen! 8)
ik hoop voor je dat je 't dan juist toch wordt! :D Maar ach.. ik heb een Nederlands vlaggetje in mn voorstel verwerkt dus mij gooien ze helemáál op de brandstapel straks ;)
 
ik hoop voor je dat je 't dan juist toch wordt! :D Maar ach.. ik heb een Nederlands vlaggetje in mn voorstel verwerkt dus mij gooien ze helemáál op de brandstapel straks ;)
Ik zie het niet gebeuren, maar als die het wordt, gaan we kijken of we wat kleurrijk nationalisme kunnen toevoegen :kroon:
 
Hij heeft het over van die logo's waar bv "MOTO" eruit ziet als een moto, met de "o" als wielen. Of "Dakwerken Wim" in de vorm van een dak. Het kan werken, maar vaak ziet het er wat onbeholpen uit.

Je zou dus bv "Synthforum" kunnen opbouwen uit patchkabels en knoppen, maar de kans dat het er mooi uitziet is niet heel groot. Wat wel zou kunnen werken, is bv "Synthforum" in een mooi lettertype en dan het begin van de eerste letter of einde van de laatste letter in een gestyleerde jackplug laten eindigen, of ergens een waveform in verwerken ofzo. Maar ook daar blijft het enorm opletten. Je bent heel snel de uniformiteit van het logo kwijt.
1623867063302.jpeg

Typo kan ook beeldend zijn, en dwingt ahw tot subtiliteit.
Werkt natuurlijk ook vooral in combinatie met het beeld, dus idk. Zonder context te subtiel wellicht.
 
Opvallend is dat hierboven vrijwel uitsluitend gesproken wordt over de ethetica en communicatie middels vorm. Onder het mom van ‘vorm volgt functie’ zou ik het rekening houden met de (mogelijke) dragers waarop het logo gevoerd gaat worden, hiernaast willen leggen. Indien het zuiver digitaal blijft heb je nog rekening te houden met verschillen in resoluties en de gevolgen daarvan op de leesbaarheid.
 
Uit de openingspost:

Uiteindelijk zullen de leden via een poll (van 26 juni tot en met 3 juli) bepalen wat het nieuwe logo van Synthforum zal worden.
 
Back
Top