Wie ontwerpt het nieuwe Synthforum logo?

Een logo hoeft theoretisch gezien niet de naam in zich te hebben ook. Toch? Dacht ik..
 
Dutch Synth Forum

Bericht door een moderator:
Bijlage verwijderd. Ontwerpen graag per PB naar een van de mods. Dank.
 
Last edited by a moderator:
Hm.. ideetje, maar gezien dat de meningen verdeeld zijn eerst een schets.

Bericht door een moderator:
Afbeeldingen, ideeën, schetsen, per PB naar een moderator naar keuze aub.
 
Hm.. ideetje, maar gezien dat de meningen verdeeld zijn eerst een schets.

Bericht door een moderator:
Afbeeldingen, ideeën, schetsen, per PB naar een moderator naar keuze aub.
Geen probleem. Is ddit inmiddels gebeurd, of moet ik het voortstel alsnog pb'en?
 
Ik heb de vraag om een nieuw logo -indien jullie mij toestaan- aan collega's doorgegeven, om vervolgens als spoedopdrachtje neer te leggen bij studenten van de opleiding webdesign (grafisch lyceum utrecht). Einde van aankomende week hoop ik wat resultaat door te geven.

Met vriendelijke groet,
De Baron
 
specificaties zijn wat vreemd, maar er is vast wel wat te fixen :-) leuk
 
Een logo hoeft theoretisch gezien niet de naam in zich te hebben ook. Toch? Dacht ik..
Goed punt. Een logo is een grafisch beeldmerk. Mooi voorbeeld: Twitter, meteen herkenbaar.

De slechtste logo's proberen te illustreren/uit te leggen waar het merk voor staat. Anderszijds zijn veel beroemde logo's enkel een fraaie typografische oplossing (Coca-Cola), maar zoiets bereik je niet met een greep in de letterkast.

Niet perse nee. Maar voor de herkenbaarheid zou het misschien wel aardig zijn.
Dat valt op te lossen door de naam er in een goed leesbaar lettertype bij te zetten. Maar Twitter heeft dat niet eens nodig.

Naast een logo, willen we ook graag een icoon. Dit icoon zal worden gebruikt als bijvoorbeeld favicon of als Open Graph image. Het icoon dient een afgeleide van het logo te zijn, zoals dat bij het huidige icoon ook het geval is.
Bij een goed logo zal het niet moeilijk zijn om een favicon af te leiden. Als dat lastig is, kun je je afvragen of het logo die naam wel verdient.

Een logo ontwerpen, vaak geprobeerd maar zelden gelukt. Dus ik twijfel. :P
 
Back
Top