Synth dynamiek in output volume verminderen.

Even out of the box, je zou ook aan een midi oplossing kunnen denken. Een controller waarop je een knop mapped op zowel de overdrive als op het volume. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het ook daarmee altijd net niet zal zijn wat je wilt. Moet zeggen dat ik het altijd wel lekker vind als de subsequent ff zijn bek open trekt ;)
 
Wat je zou kunnen proberen is een elastiekje in een 8 vorm rond multidrive en volumeknop doen. Wanneer je aan de multidrive draait gaat de volume knop ook mee en omdat je een 8 vorm hebt werken ze in tegengestelde richting. Riding the fader lifehack style ;)
Dat is niet eens 'outside of the box', dat is helemaal zonder doos.

Ik heb het zelf niet heel vaak bij mijn Sub37, maar wellicht is dat omdat ik geen subsequent heb.
Daarnaast weet ik ook dat juist de multidrive direct een volume boost geeft, dus als je die live tweakt, heb je 2 handen nodig om ook gelijk de volume te verlagen.
Ach, wat is vaak. Ik merk het wel tijdens het spelen als ik wat meer tweak dan alleen de filter cutoff.
En omdat ik live speel, heb ik maar 1 hand over.
Volume pedaal.....
Zou kunnen, maar ik weet niet of mijn mannenbrein nog een handeling kan doen terwijl ik al fully concentrated bezig ben.
Ik hoop nog steeds op een kip met de gouden volumeknop 8~
 
Even out of the box, je zou ook aan een midi oplossing kunnen denken. Een controller waarop je een knop mapped op zowel de overdrive als op het volume. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het ook daarmee altijd net niet zal zijn wat je wilt. Moet zeggen dat ik het altijd wel lekker vind als de subsequent ff zijn bek open trekt ;)
Ja, kwam ook bij mij op.
Met als nadeel dat je dan alle combinaties die mogelijk iets met volume doen apart moet mappen via die controller.
Het kan vast. Ik heb zo geen controller in gedachten die dat zou kunnen, maar die zijn er ongetwijfeld.
Oh ja en dan moet hij ook negatief kunnen doorsturen bij een positieve draai.

Ja, ik houd er ook van, maar het nadeel is dat het stuk wat ervoor gespeeld wordt, vrij zacht klinkt.
Misschien toch iets met een compressor die gain toevoegt tot een bepaald ingangsvolume.
Geen idee of dat bestaat.
 
Dat zou wel een leuk experiment zijn.
Geen idee of het praktisch haalbaar is overigens.
(ik woon in het pittoreske Heerde)
JE had eigenlijk DE moeten zijn :D, dus niet specifiek die van jou hoor. Ik woon aan de andere kant van NL, bij Middelburg, dus dat is niet echt in de buurt.
Wel leuk voor een volgende synthforummeeting om eens in de groep te gooien!
 
JE had eigenlijk DE moeten zijn :D, dus niet specifiek die van jou hoor. Ik woon aan de andere kant van NL, bij Middelburg, dus dat is niet echt in de buurt.
Wel leuk voor een volgende synthforummeeting om eens in de groep te gooien!
Ja, dat begrijp ik :)

Oeps. Inderdaad. Een uurtje of 2 te ver 8) om alleen dat te testen.

Wie weet idd.
In het drive / gain stukje zit echt wel een hoorbaar verschil, wat ik zo zie op YT. De Sub klinkt rauwer.
 
Back
Top