Heinakroon Positron 16 synthesizer: Morphing analog polysynth concept

Heinakroon, de firma die gekend is van de overlays voor Behringer spul wil ook een synth op de markt brengen.

Op de website: Positron 16 – Heinakroon vragen ze naar feedback en of je het toestel ook in productie wil zien gaan. Over een prijs is er nog niks bekend.
Misschien wel handig mochten ze een richtprijs vermelden voordat mensen hun stem zouden uitbrengen.
Wel lekker veel knoppen.
 

Attachments

  • download.png
    download.png
    252,9 KB · Bekeken: 6.266
  • close-up-back-1080p.jpg
    close-up-back-1080p.jpg
    49,1 KB · Bekeken: 318
Zou liever zien dat Behringer 'ns kwam met een digitale synth, in de lijn van de Hydrasynth, Wavestate, Argon8 etc. Om te zien of ze daar een eigen visie over hebben.
 
Als ze natuurlijk telkens de 3340 gaan gebruiken als klankbron dan zal het wel saai worden.
Iedere keer weer hetzelfde concept in een ander jasje is nu ook niet bepaald vernieuwend.

Heinakroon is natuurlijk geen designer van synths maar van overlays voor Behringer spul,en die rekent op de hulp van Uli.
Vandaar dat de naam ook op het toestel staat.Een soort van tribute aka slijmbal tactiek om iets verwezenlijkt te krijgen zonder zelf geld erin te moeten pompen.

16 steps is inderdaad weinig,zeker als je de rest van specs bekijkt.
 
Ziet eruit als een goed doordacht design met prima specs en veel creatieve mogelijkheden. Slim dat ze die edit-knop-per-sectie van de Moog One hebben gejat, want dat werkt echt heel erg goed. Ik ben alleen geen fan van die endless encoders, heb liever gewone pots. De ledkransen maken het wel overzichtelijk, maar ik heb liever gewoon knoppen met begin en eind. Ben benieuwd hoe hij gaat klinken en wat 'ie moet kosten.
 
Morphing zonder digital waveforms à la PPG en Prophet VS lijkt mij niet super 'must have'
Ik ben benieuwd waarom je dit zo stelt, als voorbeeld: Stel je wilt met de beweging van 1 Joystick (of knop) de waardes van meerdere parameters veranderen, van 40%, naar 41%, de andere van 80%, naar 100%, enz, van sweetspot naar sweetspot, of als "2e preset" gedacht in een Performance.

Hoe ga jij dat voor elkaar krijgen zonder Morphing? Heb je weleens een Clavia Nord Modular gehad, dan zou je weten hoe onwijs belangrijk -en bevrijdend- Morphing is.
Om dat soortvan af te schrijven met de stelling "niet nodig als het geen Digital Waveforms zijn", begrijp ik niet helemaal en ben benieuwd hoe je tot die gedachte bent gekomen.
Wellicht heb jij een ander concept van Morphing in gedachten, die op Sound is gestoeld i.p.v. de praktische kant ervan.

Ik zou heel graag een externe morpher willen ontwerpen, speciaal voor Modular, simpelweg omdat je maar 2 handen hebt en veel teveel knoppen.
Morphing van sweetspot, naar sweetspot.. het zal alleen erg ingewikkeld worden, het ding moet z'n eigen attenu-verts/constanten/scalers hebben.. en als je knoppen draait op je Modular, is je morph-verhouding weg. enz, dat is een puzzel, maar denk niet onmogelijk. Ik zie hier wel heil in.. ik zie een kastje voor me, met Faders (morph-ranges) en 1 grote mooie Morph-knop.

Dit, maar dan uitgebreider, beter en Extern: Joranalogue Audio Design Morph 4
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top