Morphing zonder digital waveforms à la PPG en Prophet VS lijkt mij niet super 'must have'
Ik ben benieuwd waarom je dit zo stelt, als voorbeeld: Stel je wilt met de beweging van 1 Joystick (of knop) de waardes van meerdere parameters veranderen, van 40%, naar 41%, de andere van 80%, naar 100%, enz, van sweetspot naar sweetspot, of als "2e preset" gedacht in een Performance.
Hoe ga jij dat voor elkaar krijgen zonder Morphing? Heb je weleens een Clavia Nord Modular gehad, dan zou je weten hoe onwijs belangrijk -en bevrijdend- Morphing is.
Om dat soortvan af te schrijven met de stelling "niet nodig als het geen Digital Waveforms zijn", begrijp ik niet helemaal en ben benieuwd hoe je tot die gedachte bent gekomen.
Wellicht heb jij een ander concept van Morphing in gedachten, die op Sound is gestoeld i.p.v. de praktische kant ervan.
Ik zou heel graag een externe morpher willen ontwerpen, speciaal voor Modular, simpelweg omdat je maar 2 handen hebt en
veel teveel knoppen.
Morphing van sweetspot, naar sweetspot.. het zal alleen erg ingewikkeld worden, het ding moet z'n eigen attenu-verts/constanten/scalers hebben.. en als je knoppen draait op je Modular, is je morph-verhouding weg. enz, dat is een puzzel, maar denk niet onmogelijk. Ik zie hier wel heil in.. ik zie een kastje voor me, met Faders (morph-ranges) en 1 grote mooie Morph-knop.
Dit, maar dan uitgebreider, beter en Extern:
Joranalogue Audio Design Morph 4