Heinakroon Positron 16 synthesizer: Morphing analog polysynth concept

Heinakroon, de firma die gekend is van de overlays voor Behringer spul wil ook een synth op de markt brengen.

Op de website: Positron 16 – Heinakroon vragen ze naar feedback en of je het toestel ook in productie wil zien gaan. Over een prijs is er nog niks bekend.
Misschien wel handig mochten ze een richtprijs vermelden voordat mensen hun stem zouden uitbrengen.
Wel lekker veel knoppen.
 

Attachments

  • download.png
    download.png
    252,9 KB · Bekeken: 6.265
  • close-up-back-1080p.jpg
    close-up-back-1080p.jpg
    49,1 KB · Bekeken: 317
En hier nog een youtube presentatie:
 
Heinakroon, de firma die gekend is van de overlays voor Behringer spul wil ook een synth op de markt brengen.

Heinakroon ? Er staat gewoon keihard behringer op. Is dit geen moog one kloon (met aangepaste layout) ?
 
Van de website:

From concept to reality​

As mentioned above, the POSITRON 16 is a concept design. It’s the result of my feverish brain fantasies and lots of constructive feedback from online communities, especially the official Behringer Synthesizer and Drums group on Facebook.

front-white.jpg

How can we make this synth go from concept to reality? I have discussed my design with Uli Behringer and he’s been appreciative and cautiously optimistic, but in the end it would rely on enough people wanting to buy a POSITRON 16 for it to make business sense.

So please vote in the poll below. My hope is that enough of you find this synth interesting for it to go into production
 
lijkt me vrij prijzig met enless encoders met led rings. verder wel tof.
 
Veel knoppengedoe ,maar dan een 3340 vco's en 3320 filter instoppen ,hell no thanks! die gaat er ook al inzitten in hun upcomming OBXa clone.
 
Als er wat kwaliteit inzit, goede materialen 2500 euro den ik ,en dat komt wel op de markt als ze al zo ver zijn geraakt.(Als dit niet virtueel is).
Op het eerste gehoor is de sound gewoontjes, niets speciaal
Laat maar komen.
 
Ik snap het niet hoor, stop je al die tijd in het ontwerpen van je eigen concept synthesizer en dan zet je er een heel groot Behringer logo op. :frons:
Verder ook niet erg spannend of origineel, en dan ook nog encoders en een dodelijk saaie interface. Voelt een beetje als een supersized Heinakroon overlay, maar ziet er gelukkig wel ietsje beter uit dan de gemiddelde overlay.
 
Ik snap het niet hoor, stop je al die tijd in het ontwerpen van je eigen concept synthesizer en dan zet je er een heel groot Behringer logo op. :frons:
Ik denk dat ze (hij?) ingegaan zijn op Behringer hun voorstel aan kleine bedrijfjes om hun productie-lijn te gebruiken, of alleszins hopen om via Behringer een ontwerp op de markt te krijgen waar ze zelf de knowhow én productiecapaciteit niet voor hebben. Dat verlaagt productiekosten drastisch, dus het kan interessant zijn, alhoewel het gros van de winst waarschijnlijk naar Behringer gaat. Al helemaal in dit geval: Iedereen kan een 3d render maken, maar die Hein Kroon heeft natuurlijk geen ervaring met synths zelf, alleen euh... stickers.

Feature-gewijs wel een synth met meer toekomst-gericht ontwerp dan klonen van 80's synths. Die LED rings spreken me wel aan, vooral op de envelopes (al had ik graag faders gezien!), en die layers/fading is ook heel leuk. Dat maakt de Polybrute interressant, ook voor mensen die niet meteen verliefd zijn op het Arturia Brute geluid.
Maar een synth volledig op papier ontwerpen... de klank zou natuurlijk moeten primeren. Ik vind die Moffat filter in de Neutron wel verrassend mooi, of hij geschikt is voor een poly moet nog blijken (wie heeft er hier acht Neutrons liggen?)
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Op het eerste gehoor is de sound gewoontjes, niets speciaal
De sound die je hoort is een combi van een deepmind 12 en een Neutron, de Positron is alleen een concept, nog niet bestaand dus maakt ook geen geluid.

Ik vind die Moffat filter in de Neutron wel verrassend mooi, of hij geschikt is voor een poly moet nog blijken
Ik vind dat filter ook lekker moet ik zeggen, zo lekker toch als je kan morphen tussen de golven.

Na een dag al 426 mensen die voor stemmen dus de interesse is er wel.
Zo toch tof zijn als er een flagship synth van Behringer zou komen met allerlei lekkere features.
 
Ik vind het een beetje een amateur kijk op een synth. Veel te veel features.
Dat lijkt fijn maar uiteindelijk zal dat alleen maar de workflow belemmeren.
50 envelopes, 30 lfo's......wat een noob
 
...4 lfo's, zoals ik het hier zie. Da's zoveel als m'n Peak, en die zou ik nu niet meteen omschrijven als 'omslachtig'.
 
Haha, die krijgt straks Uli achter z'n broek aan voor het misbruik van een premium brand name. Het kan verkeren.
 
De sound die je hoort is een combi van een deepmind 12 en een Neutron, de Positron is alleen een concept, nog niet bestaand dus maakt ook geen geluid.
En dat moet mij geruststellen?8>
 
wat is dit voor een rare kopie van een zogezegde analoge Hydrasynth met sequencer en 5 oct.
 
Knap wel, dat iemand (in zijn eentje?) een synthesizerconcept zo ver kan uitwerken en er zo'n gelikt filmpje van kan maken. Die knoppen met led-randen heeft Behringer al in andere producten zitten dus dat is helemaal niet gek gedacht, al zou het apparaat er waarschijnlijk wel erg duur van worden. De bedachte envelope section is om van te smullen, maar de effectensectie lijkt er bekaaid van af te komen (met maar 1 draaiknop).
Als hij zou bestaan, zou ik hem zeker uitproberen :)
 
Back
Top