Black Corporation ISE-NIN: Op Roland Jupiter-8 geïnspireerde Desktop / Rackmount Synth

Daar zijn de jongens van Black Corporation nog eens.
Deze keer met een Jupiter-8 geïnspireerde module.
Pre-orders vanaf week 23. Over de prijs is nog niks bekend.

 

Attachments

  • jup-8 desktop BC.png
    jup-8 desktop BC.png
    660,5 KB · Bekeken: 6.653
Als dit op de leest van Behringer geschoeide apparaat(je) ook een Behringer prijsje heeft i.p.v. een Roland Boutique prijs wordt het wel wat. ;)
 
Is deze ook gebaseerd op de 3340 curtis vco?
 
behringer is de budget cloner, black corp begint een beetje de high end pro cloner te worden. maar er zullen vast een paar nuftige extra's ingestopt worden die de 4k (gokje) verantwoorden... misschien zowaar een nieuw midi protocol?
 
black corp begint een beetje de high end pro cloner te worden
Nou, ze clonen niet echt. Ze maken synths "geinspireerd door". Dat is toch wel een verschil als je een clone verwacht. DINsync bijvoorbeeld, die probeert wel echt clones te maken van ouwe Rolands. Is misschien muggenzifterij, maar is wel een andere benadering.
 
ja ik heb er zelf met m'n neus in tokyo bovenop de bakjes met componenten gestaan. het is echt wel high quality hand made re-inspired. pricetag is mij echt te hoog.
 
ja ik heb er zelf met m'n neus in tokyo bovenop de bakjes met componenten gestaan. het is echt wel high quality hand made re-inspired. pricetag is mij echt te hoog.
Oeh, da's wel gaaf! Ja, prijzen zijn mij ook iets te gortig. Maar er zal zeker wel een doelgroep voor zijn, de interesse was volgens mij ook best groot voor de Deckards Dream, ongeacht het prijskaartje.
 
ja die roman zit aardig dik in de los angeles music scene geloof ik. het zijn vooral veel van die film en band lui die het spul ook kopen
 
Ze doen volgens mij geen DIY kits meer, dus deze is wsl helemaal SMD voor zover mogelijk, weinig handwerk. Opbouw hetzelfde als de Kijimi en DDRM: analoog geluid, digitale controle. Dus volledig geheugen van alle settings en wsl MPE.
 
Ik vind die Black Corporation synths prima klinken, maar als je kijkt naar de bouwkwaliteit en onvolkomenheden in het ontwerp en de firmware zijn ze ongeveer 2x zo duur als ze zouden mogen zijn. Een synth van 4k die USB noise geeft in het audiopad en waarvan je het front gewoon in kunt duwen (zoals bij de Deckard's Dream / MK2)? Meh.
 
Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van de SF-leden hier met BC-spul.
Heb vaak de neiging gehad om op de koopknop te drukken, zowel met de DD als de Xerxes, maar diverse verhalen over onrijp hardware design, gebrekkige support, alleen via FB etc. hebben me tot nu toe weerhouden.
Bij Amazona.de las ik dat er drie(!) DD's nodig waren voordat er een functionerend exemplaar fatsoenlijk gereviewed kon worden.
Wie in de EU kan deze SMD-monsters ooit repareren als in Tokio de telefoon niet meer wordt opgenomen?
 
Ik heb de rev 1 DDRM kit bijna af, mocht je nog interesse hebben dan...
 
Ik ga vragen of ze er een kleiner display in kunnen zetten.

Ik begrijp wel gezien de hoge prijzen dat er degelijke grote displays ingestopt worden,maar goed ,zonde van al de plaats die daardoor ingenomen word,het is tenslotte een desktop.
 
Heb vaak de neiging gehad om op de koopknop te drukken, zowel met de DD als de Xerxes, maar diverse verhalen over onrijp hardware design, gebrekkige support, alleen via FB etc. hebben me tot nu toe weerhouden.
Bij Amazona.de las ik dat er drie(!) DD's nodig waren voordat er een functionerend exemplaar fatsoenlijk gereviewed kon worden.
Wie in de EU kan deze SMD-monsters ooit repareren als in Tokio de telefoon niet meer wordt opgenomen?
Idem hier,ik zou het niet riskeren ,service is zo goed als nul en met alles SMT goed luck voor repairs in de toekomst.

Er word ook heel wat uitbesteed wat betreft software en meestal zijn het one-off deals,dus service erna is nihil,hij is nu ook bezig met polyphonishe Buchla module clones.
 
Ik ga vragen of ze er een kleiner display in kunnen zetten.

Ik begrijp wel gezien de hoge prijzen dat er degelijke grote displays ingestopt worden,maar goed ,zonde van al de plaats die daardoor ingenomen word,het is tenslotte een desktop.

lol.. :D
 
Jp8 heeft toch geen curtis vco’s , maar discreet opgebouwde ?
 
Een synth van 4k die USB noise geeft in het audiopad
Alles met USB geeft noise in het audio pad als je het niet gebalanceerd aansluit. Bij mij staan ook mn Subsequent en mn Peak te zoemen en te piepen met de verkeerde kabels. Het wordt pas een probleem als ze er geen gebalanceerde in/outputs op monteren zoals Sequential.
en met alles SMT goed luck voor repairs in de toekomst
Hangt er een beetje vanaf. Als ze er van die miniatuur iPhone componenten instoppen is het inderdaad einde oefening met repareren. Maar alles vanaf 0804 en groter vind zelf ik prettiger desolderen dan through hole eigenlijk, geen pootjes die blijven hangen. En je trekt de pads in ieder geval niet van je pcb af.
Het grote probleem met "moderne" synths is dat ze er geen service manuals en schemas meer bijleveren. Dus je mag eerst alles zelf reverse-engineeren.

Aliexpress Behringer
:P
 
Back
Top