Luctae
syncopaat
De titel zegt het eigenlijk al. Hoe gebruiken jullie negative envelopes in je sounddesign. Ik gebruik het eigenlijk nooit, omdat het nooit een mooi resultaat geeft. Wellicht pas ik het niet correct toe?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Grappg, want juist op de cutoff lukte het met niet. Op een geïmiteerde string partij van Moby na, iets van een juno 106 achtige patch.Op de filter cutoff kan dit tot leuke resultaten leiden (in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst).
Ah dat is wel een leuk idee om eens te proberen, dat soort geluiden hou ik wel van. Thx.Op filter resonance kan het ook leuk zijn, een resonance die op de release van een noot langzaam gaat piepen klinkt een beetje als overstuurde gitaar die over zijn nek gaat.
Maar meestal gebruik ik het niet voor standaard geluiden waar een toetsaanslag een noot speelt. Soms op mijn eurorack systeem als ik een drone heb waar ik een gate om wil zetten in een bepaalde beweging van een cv signaal.
En waarom doe je dat specifiek zo? Bij welk soort geluiden?goeie vraag! ik gebruik het eigenlijk alleen bij een highpass filter, maar er zijn denk ik ook andere mooie toepassingen denkbaar!
Is ook niet alleen voor modular. Ik gebruikte mijn Yamaha CS-15 ook wel voor meer drone achtige geluiden. Bij die synth kon je de vca's met een knop open draaien. Dan klinkt er constant een toon, ook als je geen toets aanslaat. Toets aanslagen gebruikte ik dan niet om geluid te laten klinken maar om het geluid wat al speelt te veranderen. Dan kan het wel handig zijn om de envelopes om te draaien om bijvoorbeeld op een toetsaanslag het geluid zachter te maken, of een filter dichter te draaien ofzo. Dat kon de CS-15 dan weer helaas niet maar met modular ben je wel weer vrij om alles zo te patchen als je wilt.Wat betreft je 2e zin... das echt abacadabra voor mij. Ik geloof niet dat modular ooit mijn ding gaat worden
Omdat het bij een highpass filter andersom werkt dan bij een lowpass filter. Als je ze beide hebt in een synth, zoals bij de MS-20, dan draai je een LPF open door de knop met de klok mee te draaien. De HPF draai je open door 'm tegen de klok in te draaien. Bij de LPF zorg dat voor meer hogere harmonischen, bij de HPF krijg je meer lagere harmonischen.En waarom doe je dat specifiek zo?