outputs Elektron Analog Four mk2

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
576
Hallo

Ik zit met wat onduidelijkheid.

De Elektron Analog Four mk 2 heeft 4 outputs.
Maar kan je dan in de praktijk per output een aparte sequentie met een aparte klank uitvoeren?
Dus bij wijze van spreken een soort van multitimbraliteit?

Of is het eerder 1 sequentie met 1 klank die je kan opsplitsen in 4 outputs?


Groet!
 
De a4 heeft 4 tracks. Die tracks kan je toewijzen zoals je wilt en elke track heeft zijn eigen sequencer. Dus als ik jou goed begrijp klopt je eerste stelling. Je 2e niet.
 
De a4 heeft 4 tracks. Die tracks kan je toewijzen zoals je wilt en elke track heeft zijn eigen sequencer. Dus als ik jou goed begrijp klopt je eerste stelling. Je 2e niet.


Bedankt!!! Ik vermoed dat dit ook geldt voor externe sequentie (Ableton 9)?

Je begrijpt me goed, maar voor alle zekerheid misschien toch even een verduidelijking:
kan je via externe sequentie, bv. Ableton, de mk2 tracks 1-4 een aparte midisequentie geven gecombineerd met een aparte klank van de mk2 en deze 4 tracks als 4 aparte outputs uitsturen naar een mixer?

Dus bij wijze van spreken dat je een baslijn, melodie, harmonie en een padsound hebt die elk hun eigen externe midisequentie en volwaardige klank hebben?


groet!

ps: Als de Analog Four mk1 slechts 2 outputs heeft, betekent ook dit dan dat je de 4 tracks kan verspreiden tussen de 2 outputs, of gelden dan deze als 1 (master output)?

Groet
 
Laatst gewijzigd:
Ja je kan ze ook extern aansturen met midi en vervolgens via separate outs naar een mixer sturen. Al vraag ik me af waarom je dat zou willen (de individuele outs snap ik), je maakt dan geen gberuik van de sequencer waar dat ding juist zo fijn voor is...
 
Ik zou het vooral voor de combinatie van 4 aparte analoge klanken met 4 aparte outputs doen, dit met veel tweaken!
 
Back
Top