30 Dagen Productiviteit Challenge (discussie)

ik had gisteren een muziekale dag.
Na het wakker worden gedrummed. daarna naar een jam geweest daar met een violiste, fluitist en gitaren gespeeld. Daarna naar een indoor jam gegaan daar gezongen, gedrummed, bas, gitaar en piano gespeelt.
Na de Jam met een andere songwriter en wat vrienden naast de rivier to diep in de nacht gespeeld.

Dus een hoop geïmproviseerd echt een top dag.
Klinkt goed! Hoe kom je aan die jams? Ik vind in mijn woonplaats totaal geen muzikanten, of het klikt niet echt.
 
via FB en via vrienden die ik op openmics heb ontmoet.
Hier in Praag zijn er meerdere jams en openmics per week. al hoewel dit mijn eerste sinds de lockdown is.

ik ga ook jambata proberen. wellicht ook iets voor jouw. wel via lan kabel en niet via wifi.
Toen ik vorigjaar en het jaar ervoor in NL was heb ik echt hard gezocht naar open mics of jams maar niets kunnen vinden in Den Haag of Rotterdam.
 

Na het verwisselen van de tape vanmorgen heb ik EastWest Hollywood Choirs ingeladen en ben ik gewoon zonder plan gaan pielen op mijn keyboard. Beetje oefenen met verschillende akkoorden en melodietjes en gewoon uitproberen. Resultaat opgenomen en hier te bewonderen :D Ik ben absoluut geen toetsenist en eigenlijk pas onlangs een beetje in muziektheorie gedoken dus er is nog een lange weg te gaan, maar het is wel leuk wat je uit zo'n library geperst krijgt zo.
 
Ik kijk nu naar je video @Sto, klinkt lekker en mooie studio ook. Ik krijg meteen zin in hardware: knopjes! 🤘
Verleidelijk he!? ;) :mega:

Om mijn saxjam iets meer constitentie te geven qua melodie heb ik mijn DAW weer eens aangeslingerd.. ik kwam er met jammen niet helemaal uit maar door wat takes te maken.. clips slepen/afwegen heb ik een soort van opbouw uitgezet. Dat lukt helaas niet in HD recorders en dingen die standalone kunnen werken of op een midiclock meelopen.
De brug en het stuk erna is qua saxspel nog wat slobby.. maar weet ongeveer hoe ik em moet opbouwen nu...

Muziek is dus geleend van een producer genaamd M.Fasol ;)

 
Laatst gewijzigd:
De brug en het stuk erna is qua saxspel nog wat slobby.. maar weet ongeveer hoe ik em moet opbouwen nu...
Ik maak binnenkort het topic '30 Dagen Productiviteit Challenge (resultaten)' aan. Als je track af is kun je hem daar delen.

Zojuist zelf het arrangement van mijn eerste track afgerond. Hij staat voor 90%, maar ik heb nog nauwelijks gemixed. Ik wil altijd eerst dat het nummer werkt voordat ik daar veel tijd insteek. Misschien lukt het me van de week al om hem te mixen en delen.

Mijn IKEA-statafel werkt trouwens super. Ik heb geen zin om eindeloos te staan en daarom hak ik nóg sneller knopen door. In 30 minuten kun je echt veel doen 👍

P.S. Nog een mooie Tjakka-spreuk ter inspiratie 😁

"Elke slag brengt me dichter bij de volgende home run. -Babe Ruth (legendarisch honkballer)."
 
Ik kijk nu naar je video @Sto, klinkt lekker en mooie studio ook. Ik krijg meteen zin in hardware: knopjes! 🤘
Dank je wel! :) Zoals je al zag ben ik gek op knopjes! 8)
Staand werken vind ik ook geweldig, mijn basis energie en benadering voor waar ik mee bezig ben is dan zo anders in vergelijking tot wanneer ik zittend muziek maak.
Dat in combinatie met echt knoppen draaien en drukken, dat ben ik op mijn best en heb ik de meeste lol!

Complimenten trouwens voor het opzetten van de challenge en nog veel meer voor het volgen & feedback geven aan iedereen die meedoet! :okdan:
Maakt het meedoen extra leuk en levendig!
 
Ik maak binnenkort het topic '30 Dagen Productiviteit Challenge (resultaten)' aan. Als je track af is kun je hem daar delen.

Zojuist zelf het arrangement van mijn eerste track afgerond. Hij staat voor 90%, maar ik heb nog nauwelijks gemixed. Ik wil altijd eerst dat het nummer werkt voordat ik daar veel tijd insteek. Misschien lukt het me van de week al om hem te mixen en delen.

Mijn IKEA-statafel werkt trouwens super. Ik heb geen zin om eindeloos te staan en daarom hak ik nóg sneller knopen door. In 30 minuten kun je echt veel doen 👍

P.S. Nog een mooie Tjakka-spreuk ter inspiratie 😁

"Elke slag brengt me dichter bij de volgende home run. -Babe Ruth (legendarisch honkballer)."

Ik kreeg laatst nog een aanbieding van een gratis hoogte verstelbaar bureau.. helaas heb ik geen plek. Was door de ING gekocht voor deze medewerker en gaat met pensioen en mocht weg. Ik twijfelde wel even want houding is wel belangrijk en ik sta het liefst bij het spelen met de sax en dan bedien je de computer toch niet erg lekker. Maar bij het chatten of deep-edit op de mm moet je altijd ff voor gaan zitten ben ik van mening. Geen idee eigenlijk of dat goed werkt zo'n mechanisme wat je in hoogte kan verstellen.. kabels die mee bewegen..

Maar lekker dat je een track af hebt bijna. Ik maak het mezelf natuurlijk makkelijk met een opname van iemand anders dus ik tel mijn resultaat niet echt mee. ;) Maar deze thread samen met de voorbereidingen voor die gig zorgt voor een extreme boost in mijn productiviteit.. :)
 
Staand werken vind ik ook geweldig, mijn basis energie en benadering voor waar ik mee bezig ben is dan zo anders in vergelijking tot wanneer ik zittend muziek maak.
Dat maakt echt een verschil he? Dat merk ik ook elke keer, je zit er anders in.

Ik heb mijn oude MC-505 ook weer aangesloten en dat werkt super. Met patterns van anderen kom ik op dingen die ik zelf niet had verzonnen. Een breakbeat, een riffje in een andere toonhoogte die ik om kan bouwen, een housy bassline die ook in een techno-track blijkt te werken etc. Leuk om te merken, want ik kocht dat ding zo'n 20 jaar geleden.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Sto
Ik maak binnenkort het topic '30 Dagen Productiviteit Challenge (resultaten)' aan. Als je track af is kun je hem daar delen.

Zojuist zelf het arrangement van mijn eerste track afgerond. Hij staat voor 90%, maar ik heb nog nauwelijks gemixed. Ik wil altijd eerst dat het nummer werkt voordat ik daar veel tijd insteek. Misschien lukt het me van de week al om hem te mixen en delen.

Mijn IKEA-statafel werkt trouwens super. Ik heb geen zin om eindeloos te staan en daarom hak ik nóg sneller knopen door. In 30 minuten kun je echt veel doen 👍

P.S. Nog een mooie Tjakka-spreuk ter inspiratie 😁

"Elke slag brengt me dichter bij de volgende home run. -Babe Ruth (legendarisch honkballer)."

Voor mij is het arrangement, of de structuur van de track het makkelijkste. Alhoewel dit niet zonder vallen en opstaan tot stand komt. Het is vooral de afmix, die ik ook op het einde doe, en de laatst gaatjes invullen, die laatste 10 of 20% zeg maar, die het uit uitdagendst zijn.
 
Gisteren niks, gaat vandaag ook niks worden. Dag vier na de prik, nog steeds extreme vermoeidheid. Begin het nu wel een beetje zat te worden...
 
Voor mij is het arrangement, of de structuur van de track het makkelijkste. Alhoewel dit niet zonder vallen en opstaan tot stand komt. Het is vooral de afmix, die ik ook op het einde doe, en de laatst gaatjes invullen, die laatste 10 of 20% zeg maar, die het uit uitdagendst zijn.
Je moet ook een beetje geluk hebben. Soms vallen de puzzelstukjes als vanzelf op hun plek, de andere keer is het echt zwoegen en ploeteren. Zo is het gelukkig ook bij de pro's, hoorde ik laatst. Ik merk wel dat ik voor mixen echt scherp moet zijn. Dat doe ik niet even na een dag hard werken.
 
Gisteren niks, gaat vandaag ook niks worden. Dag vier na de prik, nog steeds extreme vermoeidheid. Begin het nu wel een beetje zat te worden...
oeh... dat is best wel heftig. Bij was de arm een beetje stijf maar verder niets van gemerkt. Beterschap :)
 
Geen idee eigenlijk of dat goed werkt zo'n mechanisme wat je in hoogte kan verstellen.. kabels die mee bewegen..
Ik heb al een poos een elektrisch verstelbaar bureau met kabels die meebewegen, bij mij gaat dat heel goed, het is even plannen wat waarheen beweegt, maar eenmaal uitgedoktert gaat het heel soepel. En ik wissel van zitten naar staan in 30 seconden zonder de boel aan of uit te zetten. Voor mij werkt het echt ideaal.
 
Back
Top