30 Dagen Productiviteit Challenge (discussie)

Ik heb net een simpele spreadsheet aangemaakt. Een aantal namen van deelnemers staat er al in. Check hem even als je mee doet, je kunt er direct in schrijven 👍

P.S. Ik ben echt slecht in Excel, haha. Die deelnemers staan er helemaal niet goed in. Ik pas het nog even aan.


Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!
 
Ik vind het idee leuk, maar voor mij persoonlijk werken dit soort uitdagingen niet erg, eerder integendeel.
Als iets een verplichting wordt, dan zit ik de challenge wel uit omdat ik die nu eenmaal ben aangegaan, maar de weerzin (vanwege het plichtmatige) bouwt zich gedurende de periode steeds meer op tot een punt dat na het verlopen van de deadline de opluchting zo groot is dat ik het onderwerp van de betreffende uitdaging waarschijnlijk tijden links laat liggen. ;)

Dat neemt niet weg dat het voor anderen waardevol kan zijn, dus iedereen succes gewenst!
 
Een aantal namen van deelnemers staat er al in. Check hem even als je mee doet, je kunt er direct in schrijven
Misschien dat ik het gewoon thuis wel ga proberen en achteraf inlever maar ik schrijf me niet in want dan voelt het als een verplichting en begint het op werk te lijken.
Ik zal m'n probeersels op datum zetten en als er genoeg zijn achteraf het op datum in te leveren.
Misschien is het goed voor me om me toch wat meer te dwingen om iets met muziek te doen.

Lijkt me dat het afluisteren na 30 dagen een uitdaging op zich wordt voor diegenen die mee doen, elk frutsel en gerommel afluisteren dat lijkt me een hele klus?

Wat ook leuk kan zijn is dat het voor de mensen die meedoen mogelijk moet zijn om clips of fragmenten te gebruiken van anderen na die 30 dagen en te combineren met hun eigen ding en dat weer posten bijv.
 
Als iets een verplichting wordt, dan zit ik de challenge wel uit omdat ik die nu eenmaal ben aangegaan, maar de weerzin (vanwege het plichtmatige) bouwt zich gedurende de periode steeds meer op tot een punt dat na het verlopen van de deadline de opluchting zo groot is dat ik het onderwerp van de betreffende uitdaging waarschijnlijk tijden links laat liggen. ;)
Snap ik. Maar het idee is dat het je tweede natuur wordt. Niet omdat het moet, maar omdat het bij je hoort. Net als ademhalen, poepen en zo nog wat dingen 😀 Daarom is het ook een kwartier en geen groot einddoel. 15 minuten per dag zou voor iedereen haalbaar moeten zijn.

Ik probeer je trouwens helemaal niet over te halen hoor 😁 Maar als ik voor mezelf kijk hoeveel tijd ik dagelijks verspil met mail, social media, syntforum en Netflix... dan moet deze gewoonte er in te slijpen zijn.
 
Forumlid bathmutz heeft dit een tijdje geleden ook gedaan, maar dan net iets anders: maak elke dag een trackje.

Ook dat de lat niet te hoog dus geen uitgebreide tracks maar toch elke dag een snippet.
Daar zaten erg leuke dingen tussen die zeker het uitwerken waard zijn.

Doordat je elke dag iets anders maakt train je jezelf ook sneller en efficiënter te werken en te veel detailering achterwege te laten.
 
Dat kan natuurlijk ook, als je daarvoor kiest. Het leuke van dit idee van @bombario is dat alles mag, als het maar iets is dat productief is. Ik denk dat het interessant gaat worden om te zien wat dat precies is, en dat dit soms heel verschillende dingen kunnen zijn. Ik hoop daarom dat er nog wat meer mensen gaan meedoen.
 
Snap ik. Maar het idee is dat het je tweede natuur wordt. Niet omdat het moet, maar omdat het bij je hoort. Net als ademhalen, poepen en zo nog wat dingen 😀 Daarom is het ook een kwartier en geen groot einddoel. 15 minuten per dag zou voor iedereen haalbaar moeten zijn.

Ik probeer je trouwens helemaal niet over te halen hoor 😁 Maar als ik voor mezelf kijk hoeveel tijd ik dagelijks verspil met mail, social media, syntforum en Netflix... dan moet deze gewoonte er in te slijpen zijn.
Dag Bombario,


Je schreef,

Maar als ik voor mezelf kijk hoeveel tijd ik dagelijks verspil met mail, social media, syntforum en Netflix
Kijk op Syntforum word je soms wijzer,dus doen!
Al die anderen zaken minderen en dan heb je ook tijd voor je Muziek,inplaats van half afgemaakte stukken!
Ik ben je stok achter de deur:dubbel:


groeten van andreos.:)
 
Het is niet mijn bedoeling dat iedereen elke scheet deelt hoor. Ik heb nog zo'n 10 nummers liggen die voor 80% klaar zijn. Daar ga ik mee aan de slag en wat ik af krijg deel ik. Ik doe het dus echt voor mezelf en de groep is de stok achter de deur 👍
Aha, nou snap ik je, je gaat proberen tracks af te maken.
Ik interpreteerde het als maak iets in een kwartiertje dus ik zag het al voor me dat mensen allerlei soundsnippets, geluidsfrummels en beginnetjes gingen delen want echt een track maken daar heb je minstens een aantal uurtjes werk aan, toch al gauw een middag of zo, tenminste; bij mij wel.
 
Ik interpreteerde het als maak iets in een kwartiertje dus ik zag het al voor me dat mensen allerlei soundsnippets, geluidsfrummels en beginnetjes gingen delen

Nou ja, het gaat erom iets te doen voor een kwartier per dag en het staat een ieder vrij om dat naar eigen inzicht in te vullen. Dus het kan wel dat er allerlei soundsnippets, geluidsfrummels en beginnetjes voorbij gaan komen... :D

Maar serieus, weet niet of dat echt de bedoeling is. Zoals hierboven al is gezegd, iedere scheet hoef je niet te delen. Maar als je iets leuks hebt tussendoor, denk dat iedereen wel een beetje aanvoelt als iets de moeite waard is om te posten, of niet.
 
Screenshot_20210530-125119_Chrome.jpg


ik snap nou nog steeds niet wat nou de bedoeling is. wat delen we dan? of delen we alleen wat op zijn minst een werkend concept is?
 
ik snap nou nog steeds niet wat nou de bedoeling is. wat delen we dan? of delen we alleen wat op zijn minst een werkend concept is?
Dat staat je helemaal vrij 😁

Ik zou zeggen:

- Doe gewoon 30 dagen lang elke dag minstens 15 minuten iets met je muziek.
- Houd dat bij in de gedeelde spreadheet, je agenda of wat je maar fijn vindt.
- Wil je iets delen? Prima, dan maak ik daar een apart draadje voor aan.
- Na 30 dagen maken we in hetzelfde draadje de balans op.
- Als mensen eindresultaten willen delen mag dat, maar het hoeft niet.

That's it.

Waar ik wel groot voorstander van ben is dingen afmaken. 30 opzetjes voor nieuwe tracks is leuk, maar dan zou ik zeggen: maak in elk geval 1 nummer helemaal af. En deel die.

Langer dan 15 minuten mag uiteraard ook, maar het gaat erom dat je jezelf niet te veel druk op legt. Maar er wel elke dag even mee bezig bent, zodat je in beweging blijft.

Duidelijk zo?
 
Wat geinig. Ik doe mee. Ik heb te veel niet aangesloten. En zit van laksheid in Ableton te klooien. Ik begin maar eens met aansluiten en dan direct wat ideen opnemen.
 
ok erg duidelijk.
niet te moeilijk want dit doe ik al.

maar voor de rest ligt bij mij nu de focus op schrijven en componeren.
Maar goed ik moet ook echt de Sp16 beheersen dus zal daar dagelijks wat mee gaan doen.
 
Toevallig, ik had hetzelfde idee en kom dit nu tegen. Altijd leuker om dingen samen te doen, ik doe mee!
 
Mag je ook langer dan een kwartiertje per dag, en dan bedoel ik niet iedere dag 20 minuten, maar meer ene dag 15 minuten, andere dag 30, andere dag 4 uur, dan weer 15 (om het minimum toch maar te halen) etc etc
 
Back
Top