Ik ben nieuw hier

Janus85

Nieuwkomer
Lid sinds
24 mei 2021
Berichten
7
Locatie
Nederland
Hallo leden,

Mijn naam is Jan, ik ben uit 1985 en liefhebber van electronische muziek. Ik heb een Yamaha RS7000, Behringer TD-3 en een Roland MC 303 aan elkaar gekoppeld via MIDI en maak vooral oude gabber muziek.

Ik hoop hier inspiratie op te doen en een brandende vraag over mijn RS7000 beantwoord te krijgen.

Hooi!
 
Welkom:baco: synthesizerfanaat en gabber/hardcore fan hier.:okdan:
 
Hallo leden,

Mijn naam is Jan, ik ben uit 1985 en liefhebber van electronische muziek. Ik heb een Yamaha RS7000, Behringer TD-3 en een Roland MC 303 aan elkaar gekoppeld via MIDI en maak vooral oude gabber muziek.

Ik hoop hier inspiratie op te doen en een brandende vraag over mijn RS7000 beantwoord te krijgen.

Hooi!
Welkom!

Ik heb vroeger een RS7000 gehad, mooie herinneringen aan… wat is je vraag?
 
Welkom Jan! Ergens voorbeelden van deze stevige tracks staan? :P
 
De vraag is als volgt.
Ik wil een live setup doen waarbij ik op iedere section (A t/m J) een liedje (ik gebruik even deze term om verwarring te voorkomen) wil maken zodat ik deze achter elkaar kan spelen en schakelen hiertussen. Ik zet bijv op section A, track 1 een kickdrum en wil op section B, track 1 een andere kickdrum voor een ander liedje. So far so good want de kicks heb ik allemaal op de zelfde sample kit gezet. De program (in het mixer scherm) hoeft hiervoor dus niet mee te veranderen.

Als ik dit echter met een sample doe die als "pitched voice" opgenomen is gaat het mis. Ik zet op section A, track 12 bijv een melodie (A) met Sample (A). Als ik daarna doorschakel naar section B (dus he andere liedje) neemt hij op track 12 wel de melodie (B) maar behoud hij sample (A) waardoor het dus niet meer klopt. De voice is dus niet gebonden aan de phrase. Ik kan dit omzeilen door in de mixer op track 12 dan handmatig sample B te kiezen maar dit is lastig om live en snel te doen.

Wat ik dus wil is dat phrase US001 - Sample A gebruikt op (section A - track 12) en phrase US002 sample B gebruikt op (Section B track 12). Is er een manier om de Sample of Voice te verbinden aan de phrase?

Als ik presets phrases gebruik en ik kijk in de mixer lijkt dit wel zo te zijn. Als ik dan schakel naar een andere section (lees liedje) neemt hij wel de voice mee.

Even om het geheugen op te halen. je hebt dus
Section (A t/m J)-> Track (1 t/m 16) -> Phrase (midi data) -> Voice (sample in dit geval)
 
Laatst gewijzigd:
@20 hz:


niet super hoogstaand maar er moet ruimte blijven voor verbetering ;)
Deze is volledig op de RS7000 gemaakt.

Nou, hij beukt er lekker op los. Simpel en to the point. Er zijn zeker nog wel verbeteringen. Ik mis vooral wat breedte, fx. Kuchje delay (ping pong) zal al veel doen. Evengoed, lekker. :okdan:
 
Back
Top