Lekker stampen.
Zitten heel lekker elementen in.
Takes me back to the days :)

Als ik kritisch luister heb ik een paar dingen gehoord die ik misschien nog wat aandacht zou geven.
- De kick is wat trance achtig en er zitten wel heel veel bursts in.
(hij mag wel wat duisterder van mij en ik zou die bursts af en toe gebruiken in plaats van als basis)
- Soms lijkt het alsof de geluiden net niet in de maat lopen (1:58 bijv die LFO op de synth en die loop die je o.a. bij 2:16 hoort)
- Het is best veel bij elkaar, wat na eventjes vermoeiend wordt voor mij. Ik denk dat je qua dynamiek nog wel wat weg kan laten (af en toe) zonder het 'gaan' gevoel kwijt te raken.
- Gevoelsmatig zitten de vocals er wat te vaak / hard / eentonig in (beetje afwisselen met panning, iets minder vaak, afwisselen qua FX)

Maar dit zijn echt persoonlijke punten, ik gok dat een gemiddelde DnB liefhebber dit prima opzet.
 
De beat rolt niet lekker.. klinkt hakkerig, haalt de vaart er uit. Er is iets mee mis.. En die drums zijn de basis van je track..
 
Kleine update, wat panning en vocals soms wat zachter. Beat nog steeds hetzelfde, vind ik niets mis aan. Melody op 2:16 is bedoeld om een beetje uit de maat te zijn. Geeft een soort van vertraagd gevoel. LFO op 1:58 zit goed. Zelf heb ik nog niet geluisterd op speakers, misschien dat ik dan wat vind dat niet goed is. De kick heb ik bewust niet te duister gemaakt om een beetje een "uplifting" gevoel aan de track te geven.

enjoy!


 
Kleine update, wat panning en vocals soms wat zachter. Beat nog steeds hetzelfde, vind ik niets mis aan. Melody op 2:16 is bedoeld om een beetje uit de maat te zijn. Geeft een soort van vertraagd gevoel. LFO op 1:58 zit goed. Zelf heb ik nog niet geluisterd op speakers, misschien dat ik dan wat vind dat niet goed is. De kick heb ik bewust niet te duister gemaakt om een beetje een "uplifting" gevoel aan de track te geven.

enjoy!


Zo is dat! Jij bent de artiest :)
Vocals liggen voor mij nu beter in de mix idd!
 
Ik weet dat ik met vocals niet te luid mag gaan, ik had ze beter al eerder wat zachter gezet. Maar ja, soms verlies je je in het moment! En ik had nog niet geluisterd op mijn Sennheiser HD380 hoofdtelefoon. Dus nu heb ik de vocals kunnen afstemmen zoals ik het wou. THX for the feedback!
 
Laatst gewijzigd:
Ik weet dat ik met vocals niet te luid mag gaan, ik had ze beter al eerder wat zachter gezet. Maar ja, soms verlies je je in het moment! En ik had nog niet geluisterd op mijn Sennheiser HD380 hoofdtelefoon. Dus nu heb ik de vocals kunnen afstemmen zoals ik het wou. THX for the feedback!
Ja heel herkenbaar. Heb ik vaak met de drums.
Na een tijdje met hetzelfde nummer bezig te zijn hoor je het gewoon niet meer.
Dan moet je even stoppen, iets anders luisteren of een andere medium gebruiken inderdaad.
 
Qua mix ...mis ik eigenlijk heel erg de low end punch(kick) en snijdende bass die je voelt trillen tot in je borst als het hard knalt..:D


je low end is temuddy...kick en bass synth komen niet lekker door...gebruik je sidechain?

Check ook je low end tis erg wijd...mono komt wat harder door...je image daar is nu heel breed daardoor verlies je wel kracht in de punch beat zeg maar.


Oh ja , blijf je eigen ding doen.Als jij het cewl vind das belangrijkste.

Hier en daar doe je best gave dingen!8)
 
Qua mix ...mis ik eigenlijk heel erg de low end punch(kick) en snijdende bass die je voelt trillen tot in je borst als het hard knalt..:D


je low end is temuddy...kick en bass synth komen niet lekker door...gebruik je sidechain?

Check ook je low end tis erg wijd...mono komt wat harder door...je image daar is nu heel breed daardoor verlies je wel kracht in de punch beat zeg maar.


Oh ja , blijf je eigen ding doen.Als jij het cewl vind das belangrijkste.

Hier en daar doe je best gave dingen!8)
de originele bedoeling was om net geen low end te hebben. Maar hier een versie met! Ligt deze je beter?

En montfrooij, vind jij hem beter met wat meer "punch"?

Kmoet zeggen dat ik zelf liever de bass op boxen zou kunnen beluisteren maar dat kan ik voorlopig niet.

Nog geen sidechaining gebruikt.

 
de originele bedoeling was om net geen low end te hebben. Maar hier een versie met! Ligt deze je beter?
Ja dit komt al aardig in de richting.8)
Je bass synth mag ook wel meer in de voorgrond.Die lummelt wat mee op de achtergrond.
Gooi je wat sidechain/ducking en dan krijgt het allemaal wat meer power.
kwestie van smaak maar de eerste versie was gewoon telief voor dit genre.En ook teweinig energie.
 
kheb hem zelf net op mijn monitorspeakers (zonder subwoofer) geluisterd (stonden al 2 maanden in de kast) en klint wel goed! Nog een beetje bijwerken hier en daar dat het niet te druk blijft doorheen de hele track en dan ben ik tevreden!
 
ik moest wel enigszins lachen om de ironie van de titel van deze track

Retiep: I had to hustle hard
Forum: Hustle harder

Ik heb geen geweldige wijsheid in pacht op het gebied van mixen/produceren van D&B beats, dat is een soort wetenschap op zich volgens mij. Ik zou over deze track zeggen dat hij wat structuur mist, er zitten een hoop draadjes in maar de centrale rode draad of een centraal idee kan ik niet zo goed onderscheiden.
 
Ik ook niet! :dubbel:
LOL tja, ik heb de laatste tijd ook een paar D&B / Breaks nummers geprobeerd te maken maar als ik die hypergeproduceerde shit hoor die tegenwoordig uit de UK komt, kruip ik in schaamte weer terug in mijn holletje
 
hypergeproduceerde shit
zot hé! maar wel doenbaar! maar daar heb ik wel een goede soundsystem voor nodig MET subwoofer! En minder rugpijn :D
 
zot hé! maar wel doenbaar! maar daar heb ik wel een goede soundsystem voor nodig MET subwoofer! En minder rugpijn :D
Ik heb jaren zo'n ding gehad maar ik zou het niet zomaar ongekwalificeerd aanraden. Ik zat er vaak mee te kloten... staat-ie te hard? te zacht? crossover freq goed? Klopt de fase wel? Uiteindelijk gewoon wat grotere monitors op de kop getikt.

Beterschap met je rug!
 
Ja dit komt al aardig in de richting.8)
Je bass synth mag ook wel meer in de voorgrond.Die lummelt wat mee op de achtergrond.
Gooi je wat sidechain/ducking en dan krijgt het allemaal wat meer power.
kwestie van smaak maar de eerste versie was gewoon telief voor dit genre.En ook teweinig energie
Just a dude, kun je nog eens je mening geven over de laatste versie?
Hier nog eens de link: I had to hustle hard (Just like you)!, by N.I.X.C.C.
 
Back
Top