Andante con Moto

Echt een hele mooie uitvoering.
Kan hier echt van genieten.
Dank je.
Het lijkt een eenvoudig muziekje, maar ik kan je verzekeren dat er werk in kruipt. Niet zozeer het inspelen, dan wel achteraf tweaken om de feel zo klassiek mogelijk te krijgen.
De cello is dubbel aangepakt. Amplitude op het Mod wheel, en daarna nog amp curves bij tekenen. (zelfs nog niet 100% maar had er ff genoeg van)
De Piano is achteraf ook nog behoorlijk aangepast om zo juist mogelijke intonatie te krijgen.

Nadeel is dat ik op een synth klavier moet inspelen en voor pop piano geen probleem, voor klassiek wordt het heel andere koek...
En dan tot slot de mix, want je moet uiteraard de juiste room feel krijgen. Maar dat viel nog mee.
 
Dag sKeLeTvM,

Dat heb je mooi gedaan :okdan: klikt uit de middeleeuwen dus een harp of clavecimbel had ook niet misstaan!

Groeten van Andreos:)
 
Dat stuk piano in 't begin is zo robotesque. is dat bewust? Wat later is 't nog maar valt minder op. Ik ken er niks van (misschien speel je dit bloedstrak zo in) maar zou precies wat spelen met velocity en de 100% strakheid wat saboteren, beetje meer menselijkheid toevoegen?
 
Mooi stuk. Muzikaal zeker geslaagd.
Qua uitvoering vind ik het nog wat onnatuurlijk klinken. Ik luister veel klassiek, dus dat hoor ik snel. Maar ik besef me tegelijkertijd dat het moeilijk is om het beter te krijgen.
 
Dat stuk piano in 't begin is zo robotesque. is dat bewust? Wat later is 't nog maar valt minder op. Ik ken er niks van (misschien speel je dit bloedstrak zo in) maar zou precies wat spelen met velocity en de 100% strakheid wat saboteren, beetje meer menselijkheid toevoegen?
Luister eens naar het origineel, dat is ook zo. Erg strak 4/4. Feit is, er zijn 1001 diverse uitvoeringen en niemand is het eens over hoe het nu juist moet worden gespeeld. :-)
Als je op Youtube zoekt, dan hoor je de meest uiteen lopende uitvoerigen...
 
Back
Top