EMU ESI32 info en handleiding

Paardenstaart

Stamgast
Lid sinds
11 juni 2017
Berichten
352
Ik heb net deze dikke techno bak in mijn bezit gekregen. Ranzige distortion! 90’s reverbs. Geweldig

Hij heeft zoals je kon raden een Turbo en OS 3.02.

Nu vind ik enkel de handleiding voor OS 2 online. Weet iemand waar ik die van OS 3 kan vinden?

De zaken die mij niet lukken en waarvoor ik de handleiding dus nodig heb:
- De input monitoring krijg ik niet aan de praat. Hij samplet uiteraard en ik zie signaal in sample setup. Monitor staat aan, maar ik hoor niks...
Tenslotte:
- Hoe kan ik de global settings (master tuning en effect settings) bewaren? Het lukt mij enkel om een bank te saven naar SD.

Ook nog de volgende ontdekking gedaan en ben nieuwsgierig naar de oorzaak ervan:
Samplen op 44.1k = normaal.
Samplen op 22k = de helft vd freq (zou moeten, waar de ESI zijn interpolatie truuken op los laat). Nu deze laatste reduceert blijkbaar ook de bitrate. Ik hoor een beperkte resolutie in de dynamic range. Stepping en interpolatie zorgen hier voor een fantastische 12-bit sound. Dat is een aangename verrassing!
Weet iemand hoe de vork hier juist in de steel zit? Volgens mij is alles intern gewoon 16-bit...
Op 22k klinkt hij bijna als een SP1200. Echter niet zo dirty. Cleaner.
Dus als iemand een dikke “lo-fi” sampler zoekt voor weining: this is it
 
ik heb zelf een esi-4000 turbo gehad, praktisch hetzelfde. Volgens mij kon je niet monitoren op dat ding..
 
Ik heb het gezien op een filmpje op youtube!
En er is de optie Monitor Input on/off in sample setup. Dus ik denk dat dat wel moet kunnen hoor
 
Monitoren moet wel lukken ja.. ik denk dat het op 1 vd outs op de turbo kaart is? Lang geleden hier
 
hmm... voor mij is het ook alweer een tijdje terug..
 
Zou het kunnen dat de ESI de bitrate verlaagt bij het pitchen zoals de SP1200?

Nog geen handleiding van de Turbo gevonden jammer genoeg...
 
Of je kan je licht opsteken bij E M X P .net die naast eenboel links naar websites over e-mu samplers ook een freeware editor heeft voor Windows.
 
Laatst gewijzigd:
Zou het kunnen dat de ESI de bitrate verlaagt bij het pitchen zoals de SP1200?

Nog geen handleiding van de Turbo gevonden jammer genoeg...
Hangt er vanaf hoe je pitched.
Via de digital processing is dat resamplen, dus nee
Gewoon realtime op je keyboard pitchen wel uiteraard.

Edit: zie nu pas dat dit oude post is
 
Back
Top