Mijn dagboek

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.105
Locatie
Belgie
Ik heb besloten 1 topic voor mezelf te houden waar ik alles dat ik denk en doe (inclusief liedjes) in ga samen brengen.

De eerste post is uitleg wat ik aan het doen ben.

Ik heb men liedjes verwijderd en ben aan het experimenteren met automation. Ik heb daar gisteren de gehele dag mee bezig geweest op het liedje There Is Always Hope. Ik heb na talloze uren alle automation terug verwijderd omdat het niet was wat ik dacht dat het moest zijn.

Ik ben vandaag terug opnieuw begonnen, maar op het eerste van men oude klassiekere tracks. Ik ben het andere liedje gewoon kotsbeu al gehoord. Ik ben nu al uren bezig en ben nog niet verder dan de intro geraakt. Je moet weten dat alles al gespeeld is, het is dus puur de automation.

Ik denk dat ik het begin te snappen, maar ben geheel niet zeker. We zullen wel zien.
 
Ik ga een video delen van het stukje waar in aan bezig ben, de intro.

Zouden jullie even willen kijken en me vertellen of ik het verkeerd aanpak of doe?

 
ben je volume automation aan het doen hier?
Dit is ableton daw geloof ik dus geen kennis van of dit oke is of niet
Ik werk meer met note velocity dan volume automation maar dat zijn 2 aparte dingetjes..
 
Ja ik ben er mee gestopt, eerst werkte ik met golf bewegingen en dat ging niet goed. Daarna probeerde ik elke noot apart volume te geven maar dat kwam ook niet goed.
Misschien is dat die noot velocity waar je over spreekt maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen, ik probeer het via volume maar dat is duidelijk niet de manier.

Ik ben moeten gaan liggen, alles klonk opeens verdraaid en heel raar. Men oren zijn in overdrive gegaan denk ik...
 
Ja man... in het verleden had ik hier liedjes gedeeld en men sprak over automation. Ik dacht dat ik elke nooit een volume moest geven: zacht of hard.

Maar ik denk dat ik nu besef wat er bedoeld werd. Ik moet gewoon dingen laten opzwellen door het volume gradueel te verhogen op sommige momenten.

Ik ga dat nog proberen maar dan is het gedaan, het probleem wanneer mensen iets zeggen is dat ik niet weet wat ze bedoelen en opzoeken dat doe ik niet want ik haat dat. Ik wil gewoon muziek spelen...

Vele mensen op andere forums vinden me daarom arrogant, maar ik kan er niets aandoen... Ik kan gewoonweg men tijd niet steken in videos bekijken, ik heb het al geprobeerd...

Ik snap daar niets van en muziek maken is altijd voor mij iets geweest waar ik net niet moest voor leren. Ik haat leren. En ik kan er niets aandoen, het is nu eenmaal zo.

Daarom ga ik me gewoon richten op het arrangement en al die technische zaken achterwege laten want ik snap er gewoon niets van.

Tis maar te hopen dat mijn oren nu niet naar de klote zijn met men geklungel
 
Tot hier ben ik geraakt vandaag, nu nog wat bouwen met de lego.



Laat maar weten wat je ervan vind.

Instrumenten: Zenology van Roland Cloud.

Neutron en Ozone.
 
De viool sounded als crap nadat ik het door Soundcloud mastering had gehaald. Ik heb Neutron van de mix bus gehaald en opnieuw geupload en gemastered via Soundcloud. Klinkt stukken beter nu:

 
op den duur begin je toch uit te zoeken hoe alles werkt, omdat je het perfect wilt hebben!
 
Back
Top