MC707 Jam

Goeie shit hoor Mac!
Thanx! :halleluja

Leuke jam Patrick, jij haalt over het algemeen al snel goede resultaten op allerlei soft- en hardware dus het verbaast me niet dat je dit zo makkelijk oppakt als ouwe grooveboxer.



Wat je vertelt doet me een beetje denken aan de jd-xi die ik indertijd had met die pcm engine, die had nog een kleiner schermpje en ook allemaal van die menu's en submenu's.
Het zou mooi zijn als er een keer zo'n editor uitkomt zoals toen voor die jd-xi, dat werkt lekker met die partials, vroeg of laat zal er ook wel eentje voor de MC serie komen verwacht ik.
Deze heeft ook 128 voices begrijp ik, ik liep wel af en toe tegen limieten aan als je dan op verschillende tracks ook nog de fx sectie gebruikt maar dit is wel zo'n apparaat wat zich goed leent om vlot een track te maken en dan werken die sliders ook lekker natuurlijk, ook leuk om op die manier te jammen en makkelijk in- en uitfaden. :okdan:
Veel plezier met je nieuwe aanwinst in ieder geval!

Ja, dat menudiven is echt een Roland dingetje.. maar dan toch liever een schermpje waar je via menu's ergens komt dan tig knoppen combi's uit je hoofd leren. Ik weet idd dat jij ook erg positief was over de JD-XI. Ik vond het alleen wat te krap met 4 synth parts en de synthengine is een beetje hetzelfde als die FA-06 die ik heb. Ze hebben in die nieuwe ZEN synthengine wel een realistischere VA klank. Die super natural klanken zijn wel goed voor drums en meer authentieke klankjes.. ook lekker soms hoor maar ik hou toch erg van wat analoge klankjes in mijn arrangementjes.. :) Maar thanx!! :) En gaat helemaal goedkomen met dit apparaatje.. ik heb inmiddels een aardig verzamelingetje van dit soort dingen.. weet ook niet welke ik nu de beste vind.. ze blinken allemaal weer ergens anders in uit. Het plan is ooit er ze met elkaar te gebruiken maar voorlopig ga ik me even verdiepen in de Roland.
 
Ik kwam er trouwens achter dat ze nog geen echte quantize hebben die de noten echt rechttrekt. Alleen een play of input quantize..
Toch wel! Er is ook een “after quantize” functie sinds 1 van de laatste updates. Weet zo niet zeker uit mijn hoofd, maar dacht als je Shift + 1 van de steps indrukt en dan Function? Of daar ergens dacht ik in ieder geval. Zou je anders even in de Update manual moeten zoeken
 
Toch wel! Er is ook een “after quantize” functie sinds 1 van de laatste updates. Weet zo niet zeker uit mijn hoofd, maar dacht als je Shift + 1 van de steps indrukt en dan Function? Of daar ergens dacht ik in ieder geval. Zou je anders even in de Update manual moeten zoeken
Even uit mijn hoofd.
SHIFT + QUANTIZE.
Dan kun je met een percentage spelen hoeveel (%) hij achteraf moet quantizen.
Zat volgens mij nog ergens een optie inderdaad, maar die ben ik even kwijt.

Daar heb je ook een interessante instelling die bepaalt hoeveel 'voor' of 'na' de step nog bij de step moet horen. (dat geldt alleen voor het quantizen van een nieuwe opname)

Ik kwam er achter dat ik vaker 'voor' dan 'na' de tel speel en dan kun je daarmee instellen waar de noot dan bij hoort (vorige of huidige stap)
 
Back
Top