Straight Ahead

Klinkt goed Robi.. :) Lekkere drive. Ben wel benieuwd waar je sounds mee gemaakt hebt/uit gehaald?
 
@MacGyverGear
Heel erg bedankt voor je reactie en complimenten.
Deze track heb ik grotendeels met Arcade (van Output) en ook FL-studio gemaakt.
Wil toch ook wel weer meer met andere plugins gaan werken.
Ben eigenlijk wel wat 'verslaafd' geraakt aan Arcade.
Wil dit toch ietsje gaan minderen, anders wordt het qua werken iets te 'eenzijdig' ook.

Heb trouwens bij deze track ook nog een videoclip;
 
De sound design is alweer super. Jouw klanken zijn nooit de standaard klanken die iedereen gebruikt.

Qua genre zou ik het echter geen dance noemen, daarvoor is het te leftfield.
 
Klinkt lekker! goeie klanken gebruikt (tikkie uit volume balans soms) en fijne vibe. Ik mis nog wel wat in de ritme sectie. 16th hihats met een goei groove bijvoorbeeld.
 
jaja,

best lekka Robi.
The low end is teveel <subs<40 hz.Als je dit in een club speelt hoor je alleen maar ....brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....verder niks alleen de subs vermorzelt alles en niet op een goede manier.
Mijn versie is ook best wat sub maar iet wat meer nadruk op punch drive.En de mids hier en daar getemt en highs wat meer volume gegeven.
Tis een voorbeeld uiteraard.
Je mix fixen doet wonderen.
 

Attachments

  • Straight Ahead remaster.mp3
    3,4 MB
@just a dude
Bedankt voor je reactie en bijgesloten audiobestand.
Heb dit audiobestand met plezier beluisterd.
Klinkt erg goed.
En ik ben ook blij om hier verbeteringen in terug te horen.

Heb zelf ook nog geprobeerd om wat aanpassingen te verrichten (aan de track in SC).
Oa door meer aandacht ook te besteden aan de highs. de hi-hats wat minder 'schel' te laten klinken en ook door wat meer 'punch' aan te brengen.
Ik heb even een mp3 als voorbeeld bijgesloten.
 

Attachments

  • Straight Ahead, opnieuw EQ en (re)mastering.mp3
    5,2 MB
Toffe track, zware bass, lekker nasty square geluidje, beetje old school rave achtig. :okdan: In het stukje vanaf 2:30 wordt-ie een beetje overspoeld door verb voor mijn gevoel, vgl de rest van de track.
 
Back
Top