Live Melodic Techno performance

Vet hoor deze set, flinke stap vooruit als ik me niet vergis met de vorige lange set die je had gepost. Wat mij betreft mag er nog wat grotere verschillen hier en daar in de sounds. Alles werkt nu zo goed op elkaar dat de set zo voorbij is als je lekker in de zone op de dans vloer (of aan het thuiswerken....) bent. Op zich is daar natuurlijk niks verkeerd mee, maar ik vind het persoonlijk wel mooi om verrast te worden. Keertje een wat heftigere overgang, andere kick, complete stilte in een drop, ik noem wat dingen die zo in mij op komen. Anyways, volgens mij weet je heel goed wat je nog kan en wil doen :). Het klinkt in ieder geval super, mooi uitgebalanceerd, af en toe lekkere stereo delays en goeie sounds :okdan:
 
Een paar dingen die misschien kunnen werken:
- experimenteren met hits die normaal op de kick vallen, er net naast te zetten met microtiming (net ervoor of net erna)
- experimenteer met verschillende velocities en lengtes om groove te maken (p-locks)
- Ghost hits
- spelen met verschillende track lengtes (ook oneven lengtes)

Hopelijk wat leuke ideeen om mee te spelen!
Thx! ja daar zitten wel wat dingen tussen. Vooral die eerste tip kende ik nog niet.

En hierbij toevoegend:

- een van de cliche's is leren denken als een drummer. Bij gebrek aan een drumstel kan je altijd oefenen met vingerdummen bijv. hihat patroon samen met een 4/4 loop, zie je automatisch waar je accenten komen.
- op Black Friday heb ik me deze gekocht, kan je ontleden hoe meer ethnische ritmes in elkaar zitten, exporteren naar MIDI en vervangen door synthetische geluiden (of namaken met microtiming)
DISCOVERY SERIES COLLECTION
- random drum loops (bijv Amen break) in Live exporteren naar MIDI en proberen namaken met microtiming
- hoe harder je mept, hoe hoger het volume en hoe meer hoge frequenties in je geluid: zet een bandpass filter in parallel met wat resonantie die dit bij hardere noten nabootst.
- veel software hebben enkel een AR (AD) envelope voor drums. Probeer een ADSR en speel met de lengte van de noten, vnl. bij toms, kick drums, claps, en alles wat wat langer is (zoals SB-SIX zegt in combinatie met p-locks)
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Er zitten bruikbare tips tussen, voor die NI plugin is een goed idee. Inderdaad maar eens op BF kijken.... Denken als een drummer is ook een goed idee, kende ik nog niet.
 
Vet hoor deze set, flinke stap vooruit als ik me niet vergis met de vorige lange set die je had gepost. Wat mij betreft mag er nog wat grotere verschillen hier en daar in de sounds. Alles werkt nu zo goed op elkaar dat de set zo voorbij is als je lekker in de zone op de dans vloer (of aan het thuiswerken....) bent. Op zich is daar natuurlijk niks verkeerd mee, maar ik vind het persoonlijk wel mooi om verrast te worden. Keertje een wat heftigere overgang, andere kick, complete stilte in een drop, ik noem wat dingen die zo in mij op komen. Anyways, volgens mij weet je heel goed wat je nog kan en wil doen :). Het klinkt in ieder geval super, mooi uitgebalanceerd, af en toe lekkere stereo delays en goeie sounds :okdan:
Dankjewel Kobuz! Dat zijn mooie dingen die je zegt. Ik volg je ook als het om de dynamiek in de compositie (zo vertaal ik het tenminste). Ik wilde in eerste instantie het hypnotiserende goed genoeg krijgen om niet te vervelen. Mijn volgende level wordt precies dat wat jij zegt. Ik heb nu erg druk geweest met drums verbeteren, katalyserende percussie, maar heb ook e.e.a. met vocals gedaan om het wat meer diepte te geven.

Mooi gemaakt en leuke hardware bak
THx Buddy!
 
@iedereen die heeft bijgedragen aan dit topic: Hartelijk bedankt! Ik heb er veel van opgestoken en een heel aantal tips opgevolgd. Ik zal binnenkort het resultaat eens posten. Wat snippets before/after....
 
Puike set Luctae, inderdaad heerlijk om bij te werken.
Erg knap hoe je je sounds op elkaar afgestemd hebt, pas op dat deze kwaliteit geen valkuil wordt.
Er is al veel nuttige feedback gegeven lijkt me, wellicht een tip om eens een track te maken die wat meer buiten je comfort zone ligt.. ik denk dat bv iets dub/electro-achtigs niet zou misstaan .. om af en toe net even uit die 4x4 trein te komen ofzo.. hoop dat je hier iets mee kan. Keep it up.
 
Back
Top