Roland VP550 of 770

Status
Please reply by conversation.

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Volgens mij zijn die al een tijdje uit produktie en niet meer nieuw te krijgen toch? Ik zoek er dus eentje. Is de VP7 eigenlijk hetzelfde (maar dan in pedaal vorm zonder keys etc.)?

Is er iets soortgelijks op de markt vandaag de dag? (die Roland VT toestanden zijn niet echt te vergelijken toch)

Groetjes

D.
 
Klopt allemaal wat je zegt. Er is niks vergelijkbaars meer. Door een dubbele afspraak van een forumlid viste ik in januari achter het net voor een VP-770. Ik zocht ze ook via het forum maar kreeg geen reactie. Ik heb daarom na een tip van dat foruumlid een - duurdere - tweedehands V-Synth GT gekocht. Die kan qua stemmen hetzelfde als de VP-770 en meer maar het blijft een vocoder. Je kunt hem alleen niet zonder het klavier gebruiken zoals de VP-770 met de auto-functie. Gelukkig heb ik daar een TC Helicon VoiceWorksPlus voor. Wel een prachtige vocoder! Net zo verstaanbaar als de Waldorf STVC en dat met een technologie van ruim twaalf jaar eerder. Met de VP's zit je vast aan de carriers in het geheugen. In de GT zitten veel meer golfvormen en je kunt samples laden of maken en die als carrier gebruiken. Ik heb nu het geluid gevonden voor mijn Russische dameskoor. Je kunt in de Vocal Designer van de GT een formantvorm kiezen. Formant 'soprano', maar dan in het bereik van een alt gespeeld. Precies het timbre dat past. Op Youtube staan fimpjes van een Japanner die met de V-Synth GT een overtuigende cover van Bohemian Rhapsody en Somebody to love doet.
 
Er is wel een 3rd party editor voor die VT-4 (ableton live/max 4 live), kweetniet of dat genoeg opties bied op zo'n manier
VT4Control_Overview.jpg
 
ah thanks voor de tips, ik wist niet dat die VP's zo superzeldzaam zijn kom ik een beetje achter nu. Die VsynthGT zie je volgens mij ook niet zo vaak.
Ik zie een VP550 bij Oscidance maar die is 2000 euro uhhh

Ik heb hier ook nog een Voiceworks Plus staan maar daar heeft een kat overheen gepist en ik raak altijd door de war van die interface ik krijg hem niet zo goed klinkend als vroeger - hij crasht ook de hele tijd, ik denk dat die gewoon gaar is.

Ik ga denk ik even zo een TC Helicon Performer VE checken, die lijkt met wat avontuurlijker als die VT-4. In die VE zitten toch wel leuke truukjes in en het kost ook niet zoveel. Heeft MIDI in dus je kan er een keyboard op kwakken en dan ook nog die sample functie.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top