Neurox Warmwash [90s tech house]

Kobboi

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2021
Berichten
463
Locatie
Amsterdam
Heb sinds enkele dagen de Polyend tracker - de legowelt editie - en dit is mijn eerste productie ermee. Een beetje een throwback naar eind jaren '90 tech-house, methinks. Volledig op de tracker gemaakt en gearrangeerd, maar dan wel de individuele tracks geëxporteerd en binnen Logic bewerkt (en ook nog door een analoge compressor en lampenversterker voor wat extra warmte en definitie). Alle kritiek is uiteraard welkom.

 
Echt Lekker hoor! Housen in het achterste zaaltje van Fellini (sweet memories, begin nineties).
Prima productie ook, lekker helder en gedefinieerd. Complimenten.

Ik denk nog dat je twee dingen zou kunnen overwegen.
- Je lead sound iets zachter zetten of iets beperken in frequentiebereik (is nu best dominant en ik vraag me af of het laag van de sound er niet een beetje af kan, dat geeft dan weer ruimte voor andere sounds). Zowieso is het denken in lagen in het frequentiebereik een hele handige tool voor produceren: waar plaats ik deze sound in het frequentiebereik en: hoe verhoudt die zich tot de plek van andere sounds, want concurrentie in het frequentiebereik levert verlies aan definitie in de mix op.
- Je overgangen zouden misschien wat meer samenhang mogen hebben, dat er iets herkenbaars verandert of je weer teruggrijpt naar het idee van een eerdere 'break' (niet letterlijk, maar een variant daarvan). Ik vind de overgangen nu soms een beetje abrupt en op zichzelf staan.
 
Echt Lekker hoor! Housen in het achterste zaaltje van Fellini (sweet memories, begin nineties).
Prima productie ook, lekker helder en gedefinieerd. Complimenten.

Ik denk nog dat je twee dingen zou kunnen overwegen.
- Je lead sound iets zachter zetten of iets beperken in frequentiebereik (is nu best dominant en ik vraag me af of het laag van de sound er niet een beetje af kan, dat geeft dan weer ruimte voor andere sounds). Zowieso is het denken in lagen in het frequentiebereik een hele handige tool voor produceren: waar plaats ik deze sound in het frequentiebereik en: hoe verhoudt die zich tot de plek van andere sounds, want concurrentie in het frequentiebereik levert verlies aan definitie in de mix op.
- Je overgangen zouden misschien wat meer samenhang mogen hebben, dat er iets herkenbaars verandert of je weer teruggrijpt naar het idee van een eerdere 'break' (niet letterlijk, maar een variant daarvan). Ik vind de overgangen nu soms een beetje abrupt en op zichzelf staan.
Dank je wel voor de tip. Ja, de lead sound levert me nogal wat kopbrekens. Als ik hem stiller zet dan verliest het geluid wat definitie. Het is eigenlijk een sample die ik via midi inspeel, en de sample heeft al reverb erop, en de reverb verdwijnt in de mix als ik het stiller zet. Ik denk dat ik eerst eens ga proberen dmv automation hem wat meer netjes in de verschillende fases van de mix te plaatsen. Als dat niet werkt zal ik het frequentiebereik eens bestuderen (had nu al via een high pass de bas eruit gehaald, maar het blijft inderdaad een geluid dat een vrij breed spectrum omvat).

Wat de overgangen betreft: daar zit de tracker voor iets tussen. Heb 'm nog maar net en heb nog niet helemaal door hoe alles werkt. Maar je hebt gelijk dat sommige breaks te abrupt zijn.

Dank voor de tips!
 
Back
Top