Synths kopen op Marktplaats.nl

Ik lees hier weer indianenverhalen over de Alesis Andromeda A-6, maar ik houd me bij het onderwerp, al gaat mijn bijdrage niet over synths.

Het ging jaren goed met kopen op Marktplaats - nooit iets te klagen gehad - maar daar is eind vorig jaar verandering in gekomen met de levering van een TC Finalizer Plus met een defecte voeding apparaat en een aftandse VoiceWorksPlus met een kapot display en nare geur. Gelukkig was reparatie mogelijk maar ik moest er wel extra kosten voor maken. Ik trek het me maar niet te veel aan. Dat is het risico van laten opsturen en wat @snitch zegt, de intentie was waarschijnlijk goed. Zelfs Bax levert defecte apparaten, alleen kun je die wel terugsturen. Toch staan tegenover deze twee recente negatieve ervaringen meer positieve. Ik heb bijvoorbeeld onlangs een heel goede ervaring gehad op Markplaats, die slecht begon omdat we elkaar niet vertrouwden. Uiteindelijk zijn we op mijn initiatief opnieuw begonnen en de verkoper heeft zelfs een nieuwe batterij gesoldeerd in de Lexicon PCM 91, die ik van hem heb gekocht.
 
Ik ben benieuwd naar jouw verhaal over de Alesis Andromeda A6.
 
Nou XFX, we zijn eerder benieuwd naar jou verhaal met de Andromeda. Ik koop en verkoop al 27 jaar synthesizers, en ik kan me voorstellen dat ik door de ervaring steviger in mijn schoenen staat bij een synthesizer van 3 ruggen. Of het een Andromeda, Roland JD-800 of een Korg Minilogue is, ik test deze op dezelfde manier. Als er op internet veel gepraat wordt over problemen met een Andromeda, dan betekent nog steeds dat er meer goede versies zijn, dan slechte exemplaren. off topic, ik heb een Andromeda (eerste eigenaar) en geen problemen met dit monster.
 
  • Duimpje
Duimpjes: XFX
Nou XFX, we zijn eerder benieuwd naar jou verhaal met de Andromeda. Ik koop en verkoop al 27 jaar synthesizers, en ik kan me voorstellen dat ik door de ervaring steviger in mijn schoenen staat bij een synthesizer van 3 ruggen. Of het een Andromeda, Roland JD-800 of een Korg Minilogue is, ik test deze op dezelfde manier. Als er op internet veel gepraat wordt over problemen met een Andromeda, dan betekent nog steeds dat er meer goede versies zijn, dan slechte exemplaren. off topic, ik heb een Andromeda (eerste eigenaar) en geen problemen met dit monster.
Nou, verliefd op geweest. Altijd al 1 willen hebben, maar nooit gehad. Geen centjes voor. Althans nooit op het juiste moment. Ik lees de verhalen over de Andromeda sinds de release zeg maar. Aangezien de A6 sinds het begin zowel software- als hardwarematige problemen kent heb ik het een boeiend apparaat gevonden. De verhalen gaan elke kant op. Het is voor mij wel het eerste analoge apparaat dat ik niet zo oud bollig vond kinken. Mind you, ik ben een zware hobbyist. Zo goed kan ik niet beoordelen.
 
Ik ben benieuwd naar jouw verhaal over de Alesis Andromeda A6.
Ze (Andromeda is een vrouw) doet er geen twaalf minuten om op te starten. Wel een minuut of drie om te stemmen maar dat gebeurt niet automatisch bij het opstarten. Ik ben de eerste eigenaar van een uit de eerste - in de VS gemaakte - serie en ik heb er geen grote problemen mee gehad. Twee keer in 19 jaar een bug gehad waardoor bepaalde patches in de war waren wat zich uitte in een te lage polyfonie en een vreemd reagerende lfo. Ik moest dan de klank opnieuw maken of via sysex uit een bestand laden dat niet was aangetast. Ik kijk daar niet van op. Er zit digitale techniek in. Met de Ensoniq ASR-10 had ik veel meer bugs en crashes. Maar ook daar kon ik mee leven. Op een gegeven moment leerde ik hoe ze te voorkomen. De Polymoog had ook zo'n slechte naam. Nooit problemen mee gehad. Je moet ook een beetje geluk hebben... en er zuinig ermee omgaan. Niet bij roken. De Andromeda ligt al haar hele leven onder een stofkap.
 
  • Duimpje
Duimpjes: XFX
Wat irritant is zijn de twijfelkonten. Hele stroom van berichten, onderhandelen, en dan verbaasd zijn als iets verkocht is. Ik haal zelf meestal alles op. Als ik iets laat opsturen weet ik dat het een risico is. Over het algemeen goede ervaringen. Vertrouw je gevoel zou ik zeggen.
 
Even vragen hier: er staat een Soma Lyra8 op Marktplaats punt nl maar… de verkoper geeft aan met bon van bax van mei dit jaar. Naar mijn weten heeft Bax nooit soma lyra’s in het assortiment gehad? Iemand die zegt ja wel?
 
Even vragen hier: er staat een Soma Lyra8 op Marktplaats punt nl maar… de verkoper geeft aan met bon van bax van mei dit jaar. Naar mijn weten heeft Bax nooit soma lyra’s in het assortiment gehad? Iemand die zegt ja wel?
Vraag even een foto van de bon. (De twee andere Soma Lyra8 advertenties zijn met engelse text, dat zou ik persoonlijk meer wantrouwen)
 
Ik had gisteren een oude flightcase gekocht op marktplaats, omdat die dingen nieuw zo duur zijn en toch niet echt slijten.
Doe ik hem net open, ligt mn hele huis vol met zwart poeder, dat ooit schuim was (weet iemand hoe dat kan? Ouderdom, chemische reactie?)
Ik had er wel op gerekend dat hij leeg was, of dat er oud schuim in zou zitten, dat scheelt
 
Ik had gisteren een oude flightcase gekocht op marktplaats, omdat die dingen nieuw zo duur zijn en toch niet echt slijten.
Doe ik hem net open, ligt mn hele huis vol met zwart poeder, dat ooit schuim was (weet iemand hoe dat kan? Ouderdom, chemische reactie?)
Ik had er wel op gerekend dat hij leeg was, of dat er oud schuim in zou zitten, dat scheelt
Ja, dat schuim verpulvert na verloop van tijd.
 
Back
Top