Synths kopen op Marktplaats.nl

XFX

Ingeburgerd
Lid sinds
5 augustus 2009
Berichten
35
Wat zijn jullie ervaringen tegenwoordig op MP?
 
Snap niet helemaal waarom je dat vraagt?

Marktplaats bestaat al jaaaaren en is zowat de standaard in tweedehands spullen verkopen in Nederland.

IKk heb alleen maar goede ervaringen, maar op MP geldt dat het wanneer te mooi lijkt, het waarschijnlijk ook te mooi is om waar te zijn.
 
Ik ben het eens met bovenstaande opmerkingen. Ik heb overwegend positieve ervaring. Ik ben wel een aantal keren geprobeerd op te lichten, maar dat is ze niet gelukt... Kop dr bij houden, dan komt t wel goed.
 
Mijn vraag is inderdaad aan de dunne kant. Ik heb persoonlijk meer goede dan slechte ervaringen op Marktplaats. Maar ik vroeg me af als je tegenwoordig een tweedehands synth-aankoop wil doen neig je nou meer naar deze forum voor de koopjes op Marktplaats......
 
Ik ben het eens met bovenstaande opmerkingen. Ik heb overwegend positieve ervaring. Ik ben wel een aantal keren geprobeerd op te lichten, maar dat is ze niet gelukt... Kop dr bij houden, dan komt t wel goed.
Dat bedoel ik. Dat zijn toch zeer vervelende zaken. Je moet daar zeer scherp op zijn. Ik vind het sowieso raar als je een leuke synth in handen hebt, dat je het op zo'n generieke markt smijt.
 
Ik heb in geen tijden aan aankoop gedaan via MP, maar ik heb wel het idee gekregen dat het een "Wild West" is geworden. Mind you, mijn beste studio aankopen komen van MP vandaan..
 
gewoon ophalen en betalen ter plaatse. Klaar :)
Precies dit. Als ze daar een probleem mee zouden hebben dan is dat al een sterke hint om het niet te doen.
 
Precies dit. Als ze daar een probleem mee zouden hebben dan is dat al een sterke hint om het niet te doen.
En buiten dat, het gaat om een overdacht van een device\instrument. Dat is een leuke happening... Kort de mening uitwisseling over de unit etc...
 
Ik koop en verkoop veel via Marktplaats. Meer dan hier tegenwoordig.
 
Ik koop en verkoop veel via Marktplaats. Meer dan hier tegenwoordig.
De kans op een verkoop is hoger en sneller denk, en mogelijk ook dichter tegen de vraagprijs
 
Klopt. Moet zeggen dat mijn ervaringen over het algemeen goed zijn, behalve soms irritante laagbieders/100-vragen-stellers. Wel een keertje opgelicht op MP omdat ik net iets te snel en gretig was maar verder eigenlijk nooit gedoe gehad. En ik zit er toch al echt heel lang op.
 
Marktplaats zelf handelt ook wel adequaat. Van de week bood ik op iets wat toch wel even te mooi was om waar te zijn en kreeg prompt een bericht van mp dat het waarschijnlijk fraudeloze advertentie was.
 
Marktplaats zelf handelt ook wel adequaat. Van de week bood ik op iets wat toch wel even te mooi was om waar te zijn en kreeg prompt een bericht van mp dat het waarschijnlijk fraudeloze advertentie was.
Genoeg gekocht op MP. Nog nooit een bod gedaan. Ik ga gelijk in dialoog met de verkoper. En na twee dialogen via e-mail wil ik gelijk horen met wie ik te maken heb..
 
Marktplaats zelf handelt ook wel adequaat. Van de week bood ik op iets wat toch wel even te mooi was om waar te zijn en kreeg prompt een bericht van mp dat het waarschijnlijk fraudeloze advertentie was.
Geld betaald maar het product was niet niet verstuurd?
 
Als aankoop/verkoop platform vind ik MP prima. En dat je tegenwoordig mensen kan raten is ook wel een dikke plus.
Je kan iemands ratings bekijken en dat zegt vaak al genoeg. Of het ontbreken van ratings. Als iemand alleen wil versturen ga ik er sowieso niet op in.
Althans, niet voor een synth. Sowieso niet voor risico van het versturen en omdat ik wil zien en horen wat ik koop.
 
Als aankoop/verkoop platform vind ik MP prima. En dat je tegenwoordig mensen kan raten is ook wel een dikke plus.
Je kan iemands ratings bekijken en dat zegt vaak al genoeg. Of het ontbreken van ratings. Als iemand alleen wil versturen ga ik er sowieso niet op in.
Althans, niet voor een synth. Sowieso niet voor risico van het versturen en omdat ik wil zien en horen wat ik koop.
Wat dat betreft ben ik redelijk "old school". Door even te communiceren met iemand heb je ook een beeld. De rating zegt historisch ook iets. Daar geef ik je zeker gelijk in. Het ontbreken van een rating is in mijn ogen niet direct verdacht.
 
Ik koop er haast niks, toch gebruik ik het wel voor de verkoop. Ik vind het bieden en "verbergen" van contactinfo hoogst irritant. Ik verkoop altijd met vaste nette prijs en telefoonnummer. Zelfs dan wordt nog gedacht dat je kan bieden, maar het helpt om er bij te zetten dat op biedingen in een PM niet wordt gereageerd.
Omdat ik zelf ook graag op deze manier koop, begin ik standaard bij de oosterburen. Tante pos helpt goed mee, een Cazio FZ van 20kg ophalen in Berlijn kost minder dan per auto naar Utrecht.
 
  • Duimpje
Duimpjes: XFX
Back
Top