Channel 37 - Eerste SMD project: Antumbra 6MIX

Channel 37 - Eerste SMD project: Antumbra 6MIX

Channel 37

Stamgast
Lid sinds
25 Maart 2004
Berichten
196
Mooi, geslaagde problem solving. :okdan: Ja, werken met SMD kan soms best lastig zijn. Wat helpt om het goed te kunnen zien, licht, veel licht. Heb een tijdje terug toen ik toch wat andere dingen van Reichelt moest hebben ook maar zo ongeveer de sterkste LED-lamp die ze hebben gekocht. Wel schijnen op het werk waar je mee bezig bent, kijk je er rechtstreeks in, dan zie je een paar minuten helemaal niks. :D Ik overweeg zo'n microscoop met een schermpje, nadeel van ouder worden is dat dit soort werkzaamheden toch wat lastiger zijn, je ogen werken gewoon minder goed mee... :beard:
 
Mooi, geslaagde problem solving. :okdan: Ja, werken met SMD kan soms best lastig zijn. Wat helpt om het goed te kunnen zien, licht, veel licht. Heb een tijdje terug toen ik toch wat andere dingen van Reichelt moest hebben ook maar zo ongeveer de sterkste LED-lamp die ze hebben gekocht. Wel schijnen op het werk waar je mee bezig bent, kijk je er rechtstreeks in, dan zie je een paar minuten helemaal niks. :D Ik overweeg zo'n microscoop met een schermpje, nadeel van ouder worden is dat dit soort werkzaamheden toch wat lastiger zijn, je ogen werken gewoon minder goed mee... :beard:
We hebben eigenlijk een betere microscoop nodig. Voorlopig even kijken of het lukt met een simpele, op de laptop.... anders misschien een tweedehandse optische, maar dat is gelijk een flinke investering. We willen ook laten zien hoe Jan Modaal zelf kan bouwen.. dus nog even over nadenken.
 
Ja, gewoon proberen hoe het gaat met een simpele aan de laptop. Ik twijfel nog aan zo'n microscoop met een schermpje, omdat wat je ziet indirect is, net als een microscoop aan de laptop waarvan je beeld moet bekijken op het scherm. Dus kan wat aanpassingsvermogen vragen van je oog-handcoördinatie, maar dat went misschien wel met wat oefening. Ik behelp me nu met zo'n vergrootglasding die je op je hoofd zet.
 
Dit is een cheape DSO150, van Aliexpress. We gaan binnenkort ook de Euroscope kit voor DSO150 -> Eurorack bouwen!
cool thanks. heb hem op ebay gevonden en bestelt. ik gebruik voor smt een usb microscope.
erg handig.

 
Deze USB scope hebben wij ook, maar het blijkt dat je wel veel mist (zoals kleine bridges en lifted pads), en onze heeft geen standaard!
 
ja daarom heb ik wel die met standaard gekocht.
ik heb een aantal projecten ( braids, rings, clouds ) en ben dan klaar.
maar als je veel modules gaat maken is een optische wel een idee
 
Wij willen ook een clouds-variant bouwen, maar de komende tijd hebben we teveel andere projecten :p Wat heb je hiervoor gebouwd?
 
kwa smt 2x de mutable links, daarvan doet 1 van de 3 delen het niet. heb daarom die scope bestelt. echt tof die eurorack voor de DSO150. hoop dat ik de 2017 versie heb. thanks.

de rest 3x th vco555, penrose quantizer, 4x voeding en 2 simpele houten skiffs.

midibox seqv4 met 8x cv en gates, een diy eurorack expander.

ook nog een yocto 808 (niet eurorack). en dat was het wel.
vind DIY erg leuk maar doe het meer voor het muziek maken ermee. will het daarom af hebben.
het is ook wel handig als studio spul kapot gaat en je het zelf kan fixen.

nou ja de dso eurorack kit zit er ook weer bij :-)
 
Back
Top