Musique Chienne - Grosse Pierre (Zuur Remix)

l-rs

Stamgast
Lid sinds
23 januari 2003
Berichten
262
Locatie
Utrecht
Ik hoorde dit nummer een tijd terug op YouTube en was meteen verkocht door de marimba's en de leuk-verveeld gezongen tekst over grind en stenen in de zonneschijn. Ik had echter alleen de single als bron en dat was best lastig werken. Ik had een vroege versie van de remix af en heb de stoute schoenen aangetrokken en aan de artieste gemaild - met de vraag 'feel free to see no' of ik stems mocht hebben. Ze reageerde heel enthousiast. We spraken wat randvoorwaarden af (zij krijgt de master, ik zet het nergens voor geld neer). Ik kreeg een zipje met bronmateriaal.

Dat leidde tot dit:



Nog steeds lekker zonnig volgens mij.
 
Erg gaaf gedaan. Even snel door het origineel heen gegaan ook en je hebt er echt wel iets anders van gemaakt met toch wel enigszins hetzelfde landerige sfeertje. Leuk!
 
Het klinkt voor mij meer als een stem bovenop een bestaande track gezet, mis een beetje de connectie /identiteit.
wat je met de stem qua effecten gedaan hebt is leuk, maar de stem zit er te zacht in en sneeuwt onder.
verder vind ik het instrumentale gedeelte vrij langdradig, veel herhaling, zonder ontwikkeling/opbouw/cresendo, het kabbelt maar een beetje door.
ik doe altijd de tijdslijn check, wanneer ik een track in 10 stappen van 10sec check, dan moet ik er minimaal in 2 getriggerd worden om te blijven plakken.
deze had die niet doorstaan, toch tevens helemaal geluisterd om wat inhoudelijke feedback te kunnen geven
 
Dank voor alle opmerkingen! De track is af, dus ik kom er verder niet meer aan. Ik ben het uiteraard (:kroon:) oneens met langdradig - het origineel kabbelt ook en een remix moet m.i. de 'nature of the track' ademen, als is de mijne meer dansvloer-gericht (waar andere tijdruimte-eisen gelden). Er is op Acidwaxa-label trouwens nog een andere remix uit van deze track, maar die heeft de marimba's geditched. :erm:
 
Dank voor alle opmerkingen! De track is af, dus ik kom er verder niet meer aan. Ik ben het uiteraard (:kroon:) oneens met langdradig - het origineel kabbelt ook en een remix moet m.i. de 'nature of the track' ademen, als is de mijne meer dansvloer-gericht (waar andere tijdruimte-eisen gelden). Er is op Acidwaxa-label trouwens nog een andere remix uit van deze track, maar die heeft de marimba's geditched. :erm:
Dat is dan wel weer een aardige beuker, lekkere electro/acid crossover.
 
Ik vind de mix heel knap gedaan qua arrangementen (de 303 is heel erg subtiel gebruikt), maar ik mis wel een beetje een opbouw en de zang zit er een beetje vreemd in, klinkt nogal dof. Maar wat productie betreft zit het wel echt heel goed in elkaar, dus.
 
Back
Top