Bestaan er audio cards met een sample rate van 30 of 32 Khz ??

okey, W-30 tact switches zijn vervangen door nieuwe,
maar k moet enkele van m'n eerste sample sets opnieuw samplen, omdat ze overstuurd zijn, daarom dat ze ook ni goed klinken in 44.1 resampled op de MC-909 denk 'k nu

In de lage noten hoor ik de vervorming goed

Maar k heb het PC scherm, muis en keyboard nu bij de hand, bij de W-30

Okey, dat was het voor deze werkweek, Grtn,,
 
EDIT: Oeps ,nee, laat maar 44.1 stond op PKG filer,,
 
Laatst gewijzigd:
OKey Merci, maar ik zie geen demo trial versie staan ??

Soit, Gisteren stond de PKG fiilter aan bij de 44.1 versie,,, dat was wel verschieten
Maar ik kan met de interne mac mini v2012 z'n analoge ingang samplen op eender welke sample rate met samplitude en de MME driver, dat klopt, da's geen upsampling denk ik

Ik ga nu effe samplen op 22.050 en de wav's importeren met de MC-909 zelve, dat importeren doet de MC-909 correct, en het sample choppen gaat heel vlot

dus okey, ik hoef de W-30 niet te gebruiken als AD converter / sampler
 
Zo te horen heb jij alleen een bitcrush vst nodig met een frequentie reductie knop. En dan kom ik ook uit op, zaosl eerder genoemd, bijvoorbeeld decimort:

 
En als je gratis wil:

 
Decimort 2 is vermeld, en amai, dat zijn er ineens veel van die gratische

soit, nee, ik sample wel op 22.050 alles terug, dat gaat heel snel, en het eind doel moet een 22.050 Hz (of 30.000 of 32.000) sample zijn
 
Het zit em bij die oude samplers vooral in de interpolatie hé idd.
Een geluidskaart die intern op een lagere samplerate berekeningen doet (als dat al bestaat), gaat nooit diezelfde algoritmes toepassen. (Tenzij mss een oude E-mu soundblaster van de jaren ‘90 met DSP sampler? Bestaat dat?). Je krijgt nooit dat muzikale van bv de S1000 als je gaat pitchen.
TAL Sampler klinkt mooi, maar is toch ook niet hetzelfde. Met bitcrusher VST’s zou ik me niet gaan bezighouden.
Ik heb daar obsessief veel mee geëxperimenteerd (“manuele” interpolatie - aliasing, impulse responses, plug-ins) en ik kreeg wel bruikbaar materiaal, maar was toch echt niet vergelijkbaar.
Ik geloof dat ook alle plugins min op 44.1 berekenen en dus zelf gaan interpoleren.
Als je die sound wil, wat ik volledig begrijp, zal je de W30 moeten gebruiken.
Je hoort die “old skool” interpolatie trouwens ook bij de U220 die je hebt staan. Ook bij romplers zoals de D50 etc
 
Laatst gewijzigd:
( 't is een U-110 voor die SN-11 card) ,,, Maar idd, Plugins werkten op de DAW clock, al die bitcrusher plugins zijn anders of met als resultaat een 44.1 wav;
maar ik kende bitcrushers alleen als extreem lofi effect


Soit, 't is in orde, samplen op 22.050 met de interne analoge mac mini v2012 z'n analoge ingang, en met samplitude in MME modus ook op 22.5Khz

tja, nu klinken de MC-909 perfect bruikbaar,,, en dat allemaal ontdekt via een W-30 eindelk te hebben,, OKey


(tja, de 44.1 is nog wel stereo,,)
 
(tja, de 44.1 is nog wel stereo,, en ja, de 22.050 versie komt nog vd 32000 resampled versie,,
tja, okey, de voorbeeld samples zijn onder voorbehoud,,
maar de slechte hi freq zijn weg in de 22.050 versie

ik had ook voor 30.000 of 32.000 kunnen kiezen, maar daar hoorde ik een lichte fluit toon bij,
 
Deze al eens geprobeerd ?


Dat is een leuke, maar t.o.v. Decimort 2 wel erg beperkt. Mocht iemand de RX950 willen kopen, dan is hij hier in de aanbieding:

 
amai, die roland W-30 sampled veel beter,, de wav is naar beneden verschoven, een soort van DC offset of zo ?
Zo klinkt een echte TB-303 ook,, of dat 'EUUU" filter effect,, mss een Ladder filter effect ?

k heb eIndlk een JX-03 Sawtooth met verschillende samplers en sample rates gesampled

tja, dan moet ik het toch met the real thing, een echte 30 samplen, of voor bepaalde sounds, bepaalde klanken
Dan is massaal samplen met de interne mac mini z'n audiocard op 22.050 (of 30Khz) toch niet helemaal hetzelfde als de W-30


Okey, goed dat ik een echte W-30 heb, eindelk !!
 
Ik vraag mij nu wel af of ik synths, zoals in deze test de JX-03, niet altijd direct in de samplers moet inpluggen,
of dat het toch eerst door de mengtafels mag,, wat routing veel eenvoudiger maakt,, 't is hier een DJM en Falcon LEM mixboard

Ergens is er teveel verschil, maar de W-30 doet het goed,,, dat singaal versterken met het roland enhancer fx vd MC-909 klinkt heel scherp
 
Een mixer geeft natuurlijk wel kleuring in de gainstage, maar zou verder toch niet uit moeten maken als hij analoog is?
 
OKey, getest, De kleuring is enorm bij alles wat ik tot nu toe gesampeld heb,, Dat ging door de DJM 2000 en Falcon LEM, en dat klinkt wel goed,

De resultaten met de JX-03 saw direct aan te sluiten op de Samplers, geeft die standard saaie saw met teveel bass, Da's niet mijn bedoeling,

tja, ik moet het effe laten bezinken,,, en de W-30 gebruiken als sampler met 44.1 sample source uit de DJM en Falcon
En die W-30 30Khz samples klinken ook goed door de MC-909's, als ik ze importeer op de MC909, maar de W-30 is de echte rave sound

De Pioener SP-16 kan geen 30Khz samples inlezen,


Okey, 'k ben weer suf door het technische overdag gedoe,, Grtnn,
 
OKey, k heb geen audiocard nodig om op lage bitrate te recorden, ook niet de interne mac mini audiocard en MME driver

Met de powercore filtroid plugin kan ik die high freqs wegfilteren,
en met magix cleaning lab 2005 kan exporteren naar 22.050 16 bit mono, dan hoef ik het niet te bouncen via de interne audiocard

Declmort vind ik niet goed, als ik er nauwkeurig naar luister
Maar is er een vst plugin alternatief voor de powercore filtroid ? Moest m'n powercore uitvallen ?

De LFO Modulatie heb ik niet nodig, alleen een Hi qualiity lopass filter, die de lelijke high end freqs verwijderd, en ook hipass om de bass wat bij te sturen, dus een filter zoals in een synth

Een band equ is toch iets helemaal anders dan filtroid, en van hardware equ emulaties ken ik ni veel

K zal zelf al eens bij fabfilter kijken, daar was zelfs een free versie van iets voo,
 
>Maar is er een vst plugin alternatief voor de powercore filtroid ? Moest m'n powercore uitvallen ?

OKey, Vengeance PhiltaXL kan filtroid ook vervangen,, die had ik al,
fabfilter micro en Simplon zijn te betalen en vind ik niet zo goed,, dan word de sample snel dof
 
Weet niet welke DAW je gebruikt, maar standaard filter die er in zit zou dat prima moeten kunnen. Dat de sample dan dof klinkt is ook logisch, je filtert er hoge frequenties uit. Met een beetje tweaken van de frequentie zou dat naar smaak moeten kunnen.
 
Back
Top