Bestaan er audio cards met een sample rate van 30 of 32 Khz ??

ja okey,

die poco filtroid klinkt niet direct doffer,, die maakt het 'helderder',,
mss wat mid boost of zo ? 'tis geen resonance, maar dat is ook een DSP en geen CPU formule, en de 'slope' is ook belangrijk,,

en ja, dan exporten naar 22.050Hz,,

alé, dit ter info allemaal, maar lagere samplesrate samples vind ik veel beter voor samplers, dat had ik veel eerder moeten weten, pas bij de W-30 hoorde ik het goed,
en waren al de 44.1 samples voor de MC-909 eigenlk niet goed,
 
Het is maar net wat je wilt bereiken, maar er zijn wel meer verschillen in geluid waar je het nu over hebt dan enkel de sampling rate, dat is wat kort door de bocht. Op dezelfde manier kun je ook naar een lagere bitrate gaan, kan soms ook wonderen doen! DSP betekent trouwens niets meer dan dat een computer signalen verwerkt (Via de CPU dus), een CPU formule bestaat niet.
 
Nee, lagere sample rate van samples voor samplers is de truc, bitrate veranderen vind ik een heel lelijk effect, da's zoals een digitale distortion

en tja, een native CPU (wiskunde) formule of DSP code is wel anders,, en dan heb je ook nog electronica emulatie

okey, ik moet asap nieuwe tracks opnemen,,, het duurde lang genoeg de MC-909's hun sound klank fixen, en het lag niet aan de MC-909 zelve, maar de interne MC-909 sounds hebben dat ook
 
Als je daar ver in gaat wel, maar een sample van 24bit naar 12bit kan het best een fijne sound geven, altijd subjectief natuurlijk!

'DSP code' is toch echt gewoon wiskunde die door een computerchip word uitgerekend, iets als een 'native CPU formule' bestaat niet, staar je daar vooral niet op blind. Emulatie van analoge circuits is een vorm van DSP.
 
tja, idd, er wordt al jaren reclame gemaakt voor bit reductie, en dat vind ik heel slecht klinken en een heel goedkope program code,

Over resampling van 44.1 naar lager hoor je veel minder en dat werkt ook niet

en tja, DSP code, basic, pascal, c, assembler en die spreatsheet mega data nu,, allemaal verschillend

ik vind de powercore heel goed klinken, en native plugins niet,
ik hoor native plugins altijd als een stabiele levenloze formule,, gewoon a/b phase invert moet je maar eens vergelijken

maar een powercore wordt niet meer gemaakt, maar pro tools en uad heeft nog wel echte dsp plugins denk 'k,

tja, ik weet het, ik hoor het verschil,, kun je eindeloos over discussieren,,en ambetant van worden,,
maar de MC909 klinkt niet goed met 44.1 samples, en ook de interne en SRX Sounds klinken niet goed
 
okey, merci, kende ik nog ni,,
meer info over vst's (die steeds in de sample rate van de DAW werken,) in vorige reply's,,
 
Zal het hier bij laten, maar voor de duidelijkheid, DSP is geen programmeertaal, het is een specifiek gebied gericht op signaalverwerking binnen softwareontwikkeling.
Vrijwel alles wat digitaal audio bewerkt valt onder DSP. Je kunt DSP in C schrijven, zelfs in assembly als je masochist bent, uiteindelijk zijn het allemaal instructies voor een CPU.
Uiteraard hoor je het verschil, maar je conclusie over waarom je dat verschil hoort snijd geen hout.
 
tja, ik heb nog nooit DSP code gezien,,
soit, Native plugins lijken alleen een stabiel constant signaal toe te voegen,, check A/B phase invert


De tonebooster timemachine is ten einde, zit niet in de installer


soit, ik geef effe een follow op waarom en hoe de lage bitrate audiocard,,,
ik weet nu dat ik lagere samplerate samples moet gebruiken voor de samplers,, om die lelijke hoge 'cheesy' freqs weg te krijgen

bitcrusher en sample rate vst's zijn niet bruikbaar,, soit,,
 
De tonebooster timemachine is ten einde, zit niet in de installer

Is inderdaad inmiddels Legacy, maar de installer van v3 is nog te downloaden:


Zonder licentie alleen als demo te gebruiken.

Hier een eerdere versie waar je geen licentie voor nodig hebt:


TimeMachine is opgevolgd door BitJuggler:

 
ja okey, merci

bij plugins free blokkeerd norton de pagina,

is kijken naar de legacy installer,,
 
Merci voor bitjuggler,, cool die verschillende gfx waveforms,,, okey, okey
 
Bitjuggler laat de verschillen in sample rate en de verschillende DAW master clock rates goed zien,, erg straf,

OKey, merci voor de bitjuggler tip

tja, ik weet niet op plugins op lagere sample rates kunnen draaien,
of dat het altijd in sync met de DAW Master clock moet zijn ??
Mss dat de powercore of andere external DSP's op hun eigen samplerate clock kunnen draaien ??

't is mss daarom dat ik native plugins altijd zo hoor ? als 'flat' of als lineair of zo ??
 
Nu weet ik waarom ik een bitcrusher effect lelijk vind klinken,, Daar moet een AMP vst achter staat,,,
Of met de invalve Amp module vind 'k 't goe,, maar k heb nog echt getest op een bitcrushed instrument track

K weet via A/B Phase invert wat de invalve amp toevoegd,

"Invalve AMP",, da's de native versie van de DSound VL2 powercore amp

Okeyy,
 
okey, met black friday deze week, kan ik mss al die bitcrushers / 22050 Hz eens koooo....

Of Zijn er nog ??? maar geen Free





 
Laatst gewijzigd:
Deze al eens gechecked? Ensoniq PARIS II

Er staat wel bij, Playback only, je kan niet recorden op 32Khz. Maar van de Paris modellen weet ik dat die afwijkende Rates ondersteunen, misschien kan je er iets van vinden.
 
Back
Top