Bestaat er nog een nieuw verkrijgbaar stereo tremolo / autopan pedaal?

jes303

DIY brain mods
Lid sinds
30 augustus 2002
Berichten
802
Locatie
Transistorbasstraat 303
Ik zoek een pedaaltje dat een signaal kan autopannen / ofwel in stereo een tremolo effect kan geven.
Ooit was er de Boss PN2 en later de door Behringer gekloonde TP-300, maar beiden zijn niet meer in productie en alleen 2ehands voor exorbitante prijzen beschikbaar.

Nieuwe pedalen zijn allemaal mono.
Iemand tips? Zou toch gek zijn dat we anno 2021 dit soort fx niet meer voor handen hebben!?
 

Attachments

  • orb13vusjp0mpgwxo3i9.jpeg
    orb13vusjp0mpgwxo3i9.jpeg
    86,8 KB · Bekeken: 190
  • 16410.f.jpg
    16410.f.jpg
    44,7 KB · Bekeken: 127

Op Modulargrid zijn ook pedalen, en je kan zoeken op functie.

Ik zie er al een paar die stereo zijn.
 
En net als je deze post vind je iets dat doet wat je zoekt: de Electro Harmonix Stereo Pulsar.
Niet zo goedkoop als een Behringer, maar wel veel instelmogelijkheden:

Ja ik heb die, zeer fijn ding.
 

Op Modulargrid zijn ook pedalen, en je kan zoeken op functie.

Ik zie er al een paar die stereo zijn.
Ah dank, ik ga eens even kijken daarop.
 
Ik zoek een pedaaltje dat een signaal kan autopannen / ofwel in stereo een tremolo effect kan geven.
Ooit was er de Boss PN2 en later de door Behringer gekloonde TP-300, maar beiden zijn niet meer in productie en alleen 2ehands voor exorbitante prijzen beschikbaar.

Nieuwe pedalen zijn allemaal mono.

Zoek je ook met een stereo-input ?

Zoniet, dan mocht je toevallig een Boss LS-2 (of een afgeleide...) hebben liggen, dan zou er daarmee van een Boss TR-2 (of een afgeleide) mono-in, mono-uit tremolo pedaal
een 'poor mans stereo panner' te maken zijn, mocht je nog streeds geen 'echte' tegengekomen zijn.
Dit maakt gebruik van het feit dat de TR-2 de polariteit van het inkomende signaal volgens het schema lijkt om te draaien (= te inverteren). Ik neem aan dat Behringer dit ook braaf gecopieerd heeft...
(Dit is niet netjes, breekt 1 vd geboden van net deugdelijk FX-pedaal ontwerp :beard: , maar hier kunnen we er handig gebruik van maken. :okdan: )

Recept:
1. zet de LS-2 op 'A+B',
2. stuur je mono bronsignaal naar de LS-2 (of afgeleide),
3. 1 vd sends vd LS-2 gaat naar de TR-2 (of afgeleide),
4. output van de TR-2 gaat via een split-kabel (TS-mono naar tweemaal TS-mono) terug naar de bijbehorende return vd LS-2,
5. de andere TS-mono vd split-kabel is je linker uitgangskanaal (naar versterker&speaker),
6. output vd LS-2 gaat naar je rechter uitgangskanaal,
7. enable de LS-2 (haal 'm uit bypass),
8. speel met afstellingen op beide pedalen - al dan niet in combinatie met wat aanvullende kruiden - voor het gewenste effect

'k Doe dit uit het hoofd, maar zou zo moeten kunnen werken. Het is simpelweg een sommetje met signalen, en waar het signaal het hardst is wodrt het aan de andere kant het zachtst, door de aftrekking vd signalen. De LS-2 kan alleem maar optellen, maar dankzij die 'polariteits-ontwerpfout' in de TR-2 is er zo een aftrekking te maken.

Het 'poor mans' eraan is dat het linker en rechter signaal nu tegengestelde polaritieit hebben (kan beetje vreemd of juist gaaf klinken), maar dit is desgewenst nog te corrigeren door de polaritiet weer om te draaien van 1 vd kanalen.... of skip de hele LS-2 en plak zelf wat opampjes om de TR-2 heen.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb zelf de Alesis Ampliton ModFX Autopanner, is stereo en 2e hands goedkoop te vinden. Er staat er 1 op Reverb voor 55 Euro.
En kijk anders eens naar de Line 6 M5. Ook 2e hands goedkoop te vinden, rond de €80 Euro. Erg flexibel en goed klinkend pedaal. Ik heb ‘m vrij snel ingeruild voor een M9, maar de M5 zal zeker voldoen als je maar 1 pedaal tegelijk wil gebruiken (de M9 kan 3 pedalen tegelijkertijd).
 
Een tijdje geleden ook naar gezocht. Toen vond ik de Nux mod core deluxe. Die is nieuw 60 piek ofzo en die heeft een stereo tremolo en autopan-functie.
 
Nux is goedkoop en goed spul idd. Ik heb de Nux Tape core deluxe, erg tevreden over. Qua sound kan die wel met een Stymon concurreren, alleen uiteraard wat simpeler in gebruik. Maar soms heb je dat juist nodig.
 
Ik zoek een pedaaltje dat een signaal kan autopannen / ofwel in stereo een tremolo effect kan geven. . . . .
Iemand tips? Zou toch gek zijn dat we anno 2021 dit soort fx niet meer voor handen hebben!?
Op de SP404SX Sampler zitten 24 verschillende multi effecten. Waaronder de stereotremolo het `zwabbert` van links naar rechts heen en weer. Alles instelbaar. Diepte, snelheid. e.d. Het ding is wel populair geworden en de prijs is gestegen van ongeveer driehonderd naar vijfhonderd euro`s. Dat is wat `middenstanders` doen als iedereen tevreden is. Alleen jammer dat er geen midi out op zit.
 
Laatst gewijzigd:

Vergelijkbare discussies

Back
Top