Teufelsberg

Lid sinds
11 januari 2021
Berichten
987
Locatie
Landgraaf
Teufelsberg is de naam van de kunstmatige heuvel van 120 m hoog die over een periode van twintig jaar, door de geallieerden na de Tweede wereldoorlog in Berlijn. Voor de bouw werd gebruik gemaakt van 75 miljoen m³ puin uit Berlijn dat was verwoest door de bombardementen. De Amerikaanse geheime dienst NSA bouwde een van haar grootste afluisterstations op de top, als deel van een wereldwijd netwerk, genaamd Echelon. Na de koude oorlog raakte het station op de berg in verval en is het een centrum van streetart. E.e.a inspireerde me tot het maken van deze track.



Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Als je verbetertips hebt, dan hoor ik dat graag.

Groetjes
L.I.
 
Mooi gemaakt.
Ik mis af en toe de samenhang tussen de verschillende lijntjes. (muzikaal)
Bijv gitaarsolo en bas die rond 1:25 beginnen, die lijken weinig met elkaar te maken te hebben.

En af en toe is het net niet in de maat. (rond 1:20 bijv.)
Kunnen natuurlijk bewuste dingen zijn, maar het viel mij op.
Die breakdown aan het eind is lekker!
 
Leuk dat je hem toch mooi vond Montfrooij. Ik ben inderdaad van de "weg-van-de-snelweg muziek". Daarvoor moet je ook voor jezelf vaak patronen doorbreken en net iets andere muzikale paden bewandelen. Dit stuk is opgebouwd uit beelden die de militaristische -, het geheimzinnige - en tegelijk serene karakter van deze verlaten locatie moeten weergeven (vandaar ook de keuzes van de verschillende instrumenten en muzieklijnen). Zal zeker niet iedereen aanspreken. Maar goed, dat weet ik al als ik ergens aan begin :)
 
Leuk dat je hem toch mooi vond Montfrooij. Ik ben inderdaad van de "weg-van-de-snelweg muziek". Daarvoor moet je ook voor jezelf vaak patronen doorbreken en net iets andere muzikale paden bewandelen. Dit stuk is opgebouwd uit beelden die de militaristische -, het geheimzinnige - en tegelijk serene karakter van deze verlaten locatie moeten weergeven (vandaar ook de keuzes van de verschillende instrumenten en muzieklijnen). Zal zeker niet iedereen aanspreken. Maar goed, dat weet ik al als ik ergens aan begin :)
Check.
Jij bent de artiest en hebt er duidelijk goed over nagedacht.
Dat het mij dan (deels) iets minder in het gehoor ligt is geheel persoonlijk en doet niks af aan je werk!

Ik hoor soms dingen voorbij komen waar mensen helemaal los op gaan, waar ik niet warm voor loop. Vaak zijn dat dan patronen die minder logisch / vertrouwd / samenhangend klinken.
Blijkbaar ben ik meer van die verbanden die dat wel hebben.
Ieder zo z'n ding (gelukkig)!
 
Blijkbaar ben ik meer van die verbanden die dat wel hebben

Maak/luister vooral muziek die je zelf leuk ook vind klinken.
Vroeger maakte ik best veel standaard tracks met herkenbare opbouw en herhalingen etc, maar omdat ik dat niet meer spannend vond ben ik op de een of andere manier daarvan weg geëvolueerd. Natuurlijk heeft dat als consequentie dat lang niet iedereen dat leuk vind. Aangezien ik nul commerciële bedoelingen heb boeien grenzen me niet. Uiteindelijk is muziek maken ook om er zelf van te genieten in welke vorm dan ook en niet bedoeld om de muziekindustrie te pleasen.
 
Maak/luister vooral muziek die je zelf leuk ook vind klinken.
Vroeger maakte ik best veel standaard tracks met herkenbare opbouw en herhalingen etc, maar omdat ik dat niet meer spannend vond ben ik op de een of andere manier daarvan weg geëvolueerd. Natuurlijk heeft dat als consequentie dat lang niet iedereen dat leuk vind. Aangezien ik nul commerciële bedoelingen heb boeien grenzen me niet. Uiteindelijk is muziek maken ook om er zelf van te genieten in welke vorm dan ook en niet bedoeld om de muziekindustrie te pleasen.
Ja, dat is veruit het beste inderdaad.
Ik maak eigenlijk alleen wat ik echt mooi vind en niet wat iemand anders mooi zou vinden.
Als ik eerlijk ben, zet ik ook graag m'n eigen werk op :)

Uitzondering is als het om bandwerk gaat. Dan moet je af en toe compromissen sluiten.
Nog altijd wel wat ik mooi vind, maar soms komen er dan keuzes door die ik zelf net even anders zou doen.
Maar dat maakt het ook weer interessant.
Ik heb nu 3x iets voor iemand anders gemaakt, maar dat gaf voor mij minder voldoening.
Vooral omdat 'het' dan niet precies was wat ze voor ogen hadden.
Prima om een x te doen en heel handig voor de extra inkomsten die dat genereerde (direct weer in de hobby gestopt ;P ) maar echt niet iets wat ik nastreef.
 
Ik maak eigenlijk alleen wat ik echt mooi vind en niet wat iemand anders mooi zou vinden.
Als ik eerlijk ben, zet ik ook graag m'n eigen werk op :)

Vaak krijg je daar inderdaad weer nieuwe ideeën van. Wat ik ook wel eens doe is dat ik kleine stukjes sample van mijn vaak oeroude composities (ben ooit begonnen in:beard: 1985 met eminent orgel & casio synthesizer), die met hedendaagse technieken bewerkt en hergebruik in nieuw werk. Werkt soms ook erg verfrissend.
 
Back
Top