[passende titel voor iemand die een Korg X50 wil verkopen]

taagzand

Nieuwkomer
Lid sinds
2 mei 2021
Berichten
4
Locatie
Utrecht
Hi allemaal,

Het was leuk om met synths bezig te zijn, maar andere hobby's hebben het voortouw genomen.
Ik vond het leuk om m'n eigen arps en geluiden te maken, meerdere machines achter elkaar te rijgen en het gevoel te krijgen dat zij me bespelen in plaats van andersom. Nu doe ik dat niet vaak meer, en als, dan meer met m'n stem dan met toetsen.
Dus ik ben hier in eerste instantie voor de marktplaats, maar wie weet, misschien blijf ik hier toch wat rondhangen.

Groetjes!
 
Welkom en er zijn er velen die ook stopte, maar toch naar een (lange) pauze weer met synths aan de gang gingen. En beetje rondhangen kan natuurlijk nooit kwaad :)
 
Fijne reactie! :)
Tja, die lange pauze heb ik al langer. Een aantal jaar heb ik de X50 aan mensen uitgeleend. Nu is hij sinds december weer in m'n woning maar ik heb hem alleen gister aangesloten om een foto te maken met het schermpje aan, om te laten zien dat hij het nog doet.
Als ik terug zou gaan, dan zou ik waarschijnlijk voor de analoge en modular synths gaan. Maar ik geniet er al genoeg van dat àls ik er een tegenkom, ik tot op zekere hoogte ook begrijp wat ik hoor. Soms is meer publiek dan producent zijn in een hobby ook goed.
 
Ups en downs, het is in de downperiode niet op te geven om in de up periode blij te zijn.
 
Hey sinew,
Lief dat je dit inbrengt, maar down of up periode, ik druk me nu vooral uit met andere hobbies, en in de tussentijd is m'n bescheiden woning gewoon te klein voor spullen die ik al jaren niet meer gebruik.
Mocht ik synths weer oppakken wil ik met een schone lei beginnen. Dan zal ik waarschijnlijk voor geen of minder toetsen gaan, analoog en/of modular met midi-aansturing via een laptop. Of alles in de laptop. Hardware heeft z'n charme, ik hield ervan, maar je moet er maar net de fysieke ruimte voor hebben.

Wederom, fijne hobby en ik zal blijven genieten van het geluid en het uitzicht van mooie setups, maar op een gegeven moment is het gezond de knoop door te hakken en verder te gaan.

Waarschijnlijk hou ik m'n effecten/looper wel en focus ik me er vooral op m'n gedichtvoordrachten wat extra smaak te geven.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top