2 x Mackie Freeplay Live soundcheck (accu powered bluetooth speaker)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.008
Locatie
-
Vorig jaar heb ik 2 van deze speakertjes gekocht met als doel er op uit te trekken, mede omdat je geen stroom nodig hebt. Tot nu toe gebruikt voor gitaar en zang.. Meteen 2 gekocht want je wilt natuurlijk wel stereo klinken.. maar ik vroeg me destijds wel af hoe ze dat deden met het pairen van 2 speakers. Inmiddels wat bekender met Bluetooth en alle latency problemen daarmee en een illusie armer dat het alleen om bluetooth audio gaat die gelijktijdig klinkt.

Het leuke juist aan deze speakertjes is dat er een galmpje in zit voor je gitaar en microfoon.. gitaar en mic inpluggen.. en klaar. Maar je bent dan alsnog verplicht een kabel te leggen om de andere speaker van audio te voorzien..
Vorig jaar wel een paar keer 'n speakertje meeggenomen naar een heel laagdrempelig optreden en klonk niet heel verkeerd eigenlijk.. hier op SF toen ook een paar opnames laten horen en werd qua geluid minder goed ontvangen.. mede door de overspraak van het eigen geluid van de gitaar geloof ik.. maar ze kunnen ook veel harder gezet worden en dan wordt het verschil kleiner..


Nu wil ik mijn saxhobby ook weer nieuw leven inblazen en kreeg vanmiddag het idee om ze gewoon eens te pairen aan mijn telefoon en ze eens flink open te zetten kijken of ze het saxgeluid bijhouden.. Volgens mij ligt ie zo prima in de mix en niet echt veel oversturing ook. :) sax klinkt wel een beetje dood.. maar ga (als het ooit weer mag) natuurlijk een plekje met veel early reflections qua galm opzoeken.. *D

Ik zie mezelf nog geen livesetje doen met de Deluge (mijn enige accupowered muziekinstrument) maar dit kan best hard volgens mij. Ik had ook speakers van Sony en JBL bekeken maar die kunnen alleen maar op de grond staan. Deze speakers passen gewoon op een Micstand. :) Telefoontje pairen en knallen!! 8)

oww. crap.. let vooral op wat er rond 0:14 gebeurt.. dat was mijn mondstukbeschermer... nu weet ik waar ik zoeken moet.. :D

 
Laatst gewijzigd:
Hee.. is enigssinds voorbereid ja. Is een bestaande track van Springgang waar ik de zanglijn van speel ;) Had ik er even bij moeten vermelden.
Hieronder doe ik em in mijn oude studiootje.. misschien kan ik de luidsprekers nog wel wat harder zetten als ik de bassen wat minder hard zet? Maar een sax is gewoon best hard.

Ik werd vorig jaar een paar keer gevraagd om gewoon ff snel ergens een nummer te spelen met gitaar.. nou dan doe ik dat toch gewoon?? :D
Nu zit ik te denken om ze in te zetten als mensen me vragen om te saxen.. gewoon ff een paar nummers.. Ik heb ook grotere luidsprekers en dan versterk ik de sax zelf maar dit is perfect om ff snel op te zetten.

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top