Solo album uit! Spacy fusion, prog, world etc.

barend

Ouwe rot
Lid sinds
12 februari 2008
Berichten
1.373
Locatie
Weert
Na hard zwoegen is mijn solo album Six Against Four eindelijk gereleased. 11 tracks waar ik bas, gitaar,. sitar and synth speel. 4 nummers zijn met zang. Nu te beluisteren op de meeste streaming en YouTube.
Hieronder een Spotify link en YouTube link. Hopelijk veel luisterplezier! Let me know....groeten, Barend Tromp. :doei:



 
Congrats met je album!

Mensen wat is dit nou?
Zo weinig reakties op zulke goede muziek, begrijp er niets van? :?
Net ff Bloombox en High Life geluisterd, toffe muziek hoor!
Dat je van de straat blijft begrijp ik want met zulke tracks ben je niet in een uurtje klaar, sheez man pfff echt talent hoor, ik wou dat ik dat kon.
Meteen dat strakke baswerk er in op Bloombox en die melodie op High Life da's niet echt een simpel melodietje voor de zangeres om het maar zo te zeggen.
Ik herinner me de track Acid Washed Colors nog goed van een tijdje terug, ook al zo'n complicated track maar ook zo goed!
Ga van de week nog wat luisteren van je.
 
Congrats met je album!

Mensen wat is dit nou?
Zo weinig reakties op zulke goede muziek, begrijp er niets van? :?
Net ff Bloombox en High Life geluisterd, toffe muziek hoor!
Dat je van de straat blijft begrijp ik want met zulke tracks ben je niet in een uurtje klaar, sheez man pfff echt talent hoor, ik wou dat ik dat kon.
Meteen dat strakke baswerk er in op Bloombox en die melodie op High Life da's niet echt een simpel melodietje voor de zangeres om het maar zo te zeggen.
Ik herinner me de track Acid Washed Colors nog goed van een tijdje terug, ook al zo'n complicated track maar ook zo goed!
Ga van de week nog wat luisteren van je.

Bedankt voor de reacties iedereen en Krautrock bedankt voor de complimenten en voor het aandachtig luisteren. Altijd fijn om te lezen als mensen je tracks in detail beluisteren!
 
Mooi uitgewerkte nummers hoor. Primus ook wel een bron van inspiratie denk ik als ik track 3 luister ;)
Nummer 4 doet de zang en gitaar me aan de police denken... Ik vind je (bas-) gitaarspel erg lekker.
Bij track 5 ... oh man wat had ik daar graag de drums op ingespeeld.... op zich toffe beats, maar ik hoor er in mijn hoofd direct allerlei dingen bij die ik dus mis... live drummer erbij de volgende keer wat mij betreft. dit heb ik bij een paar andere tracks ook trouwens. Geen negatief commentaar op je beats, want ik vind het mooi geprogrammeerd over het geheel genomen, maar ik denk dat een live drummer echt je muziek naar een hoger plan kan tillen.

Maar serieus goed werk man.
 
Mooi uitgewerkte nummers hoor. Primus ook wel een bron van inspiratie denk ik als ik track 3 luister ;)
Nummer 4 doet de zang en gitaar me aan de police denken... Ik vind je (bas-) gitaarspel erg lekker.
Bij track 5 ... oh man wat had ik daar graag de drums op ingespeeld.... op zich toffe beats, maar ik hoor er in mijn hoofd direct allerlei dingen bij die ik dus mis... live drummer erbij de volgende keer wat mij betreft. dit heb ik bij een paar andere tracks ook trouwens. Geen negatief commentaar op je beats, want ik vind het mooi geprogrammeerd over het geheel genomen, maar ik denk dat een live drummer echt je muziek naar een hoger plan kan tillen.

Maar serieus goed werk man.

Thanks! Met een echte drummer is altijd beter, maar dan moet je wel iemand hebben die dat zo lekker kan (en wil) slaan. Dus als jij het kan hou ik me aanbevolen voor de volgende plaat of live project! Heel graag zelfs...Voor een andere nieuw project waarbij ik ook enkele van deze nummers inzitten zoek ik sowieso nog een drummer. Dus ik ben benieuwd naar je drumwerk....

Vanuit het oogpunt van creatie is het echter niet altijd praktisch om het te laten inslaan door een echte drummer. Je bent dan lekker drumpartijen aan het maken omdat je het op dat moment wil doen en af hebben en niet wil wachten tot iemand tijd heeft. Ondertussen ben je dan gehecht geraakt aan je zelf gemaakte beats.

En soms hou ik juist van meer elektronische en mechanische beats. Ik had dit weekend wel het idee om voor de volgende plaat (waar inmiddels al weer 8 stukken van klaar liggen) 5 verschillende drummers te vragen en die iedere 2 nummer te laten inspelen.
 
En soms hou ik juist van meer elektronische en mechanische beats. Ik had dit weekend wel het idee om voor de volgende plaat (waar inmiddels al weer 8 stukken van klaar liggen) 5 verschillende drummers te vragen en die iedere 2 nummer te laten inspelen.
Zekers, soms wil je juist geen drummer :) Voor iedere stijl wat wils. Ik houd me aanbevolen om eens wat in te spelen trouwens. Lekker tegenstrijdige post dit :P
 
Back
Top