Duitse marktplaats alternatief

rasz

Ouwe rot
Lid sinds
28 juni 2003
Berichten
694
Locatie
Enclave Einde van de wereld.
Zoals de titel zegt ben ik opzoek naar een alternatieve website(s) om lekker te kunnen scrollen in mijn eeuwige zoek tocht naar synth koopjes.

Kleinanzeigen en eBay ken ik al, zijn er nog meer van die soort Duitse marktpaats achtige sites waar men goede ervaringen mee heeft. Het liefst met een goede categorie indeling vergelijkbaar met die van de Nederlandse marktplaats? Of een goed forum vind ik ook prima.
 
Ik ben was groot fan van Ebay KA, maar het is minder aan het worden. Die KZ-en uit Nederland, MP anno 2021 is ronduit een verschrikking (OK, Vinted is nóg erger), zitten nu overal met hun tengels aan (net als dat ze 2dehands.be al naar de galemiezen geholpen hebben). Ik volg de tips dus bij deze. Begrijp het nou eens: afschermen mailadressen en telefoonnummers, reviews, gelijk oversteken, schimmige betaaldiensten waarbij je geen rekeningnummer meer kunt opzoeken maken een platform SLECHTER, niet beter. Omdat je uitgaat van wantrouwen i.p.v. vertrouwen.
Aan de andere kant, het einde van Marktplaatsen-Zoals-Ze-Ooit-Waren is misschien maar beter ook voor de pomenee. Kan ik eens gaan spelen i.p.v. snuffelen naar speeltjes.
 
Hehe, ik heb best goede ervaringen met de Nederlandse marktplaats hoor, ik ga wel bijna altijd alles zelf ophalen. 2ehands.be vind ik ook een prima site om door heen te scrollen. Dat is het em ook, ik scroll liever door op marktplaats ipv instagram of wat dan ook. Daarom is Klein Anzeigen voor synths ook zo gaar omdat je daar ookveel te veel gitaren en accordeons hebt ipv een categorie met synths en samplers etc.
 
Dat is een positieve afsluiter! Vroegah kocht ik op vrijdagmiddag zo'n krantje met 2dehandsjes bij de kiosk. Lekker doorneuzen, als een haas bellen en hopen dat je de eerste was, meteen in de auto met stratenboek op schoot... Mooi man!
Als er geen leuk spul bij stond had je altijd nog lol van de contactadvertenties... ;)

Via kleinanzeichen ook veel gekocht, maar dan ben je idd eindeloos bezig met zoektermen.
 
Ik laat alles opsturen, zeker uit Dutisland. Ook een FZ-1, voor de postbezorger wel een hel.
 
Sturen die "kleinanzeichen" ook buiten Duitsland?
Ik kwam dat 10 jaar geleden ofzo zegen toen ik vintage Hi-Fi verzamelde.
En sommige dingen van ITT hadden ze enkel daar.
Maar het was toen toch precies enkel voor binnen Duisland bedoeld.

Als het nu wel kan. Er staat momenteel een Juno 60 met midi voor 1200 op.
Da's een leuke prijs.
 
Back
Top