Gebalanceerde kabels aansluiten op synths en mengpaneel

Sidx8580

Muziekant
Lid sinds
10 april 2005
Berichten
423
Locatie
Lelystad
Hoi, Ik wist niet zeker waar ik deze vraag moest plaatsen
Ik heb al online proberen te zoeken maar een strak antwoord kon ik niet vinden.

Ik heb onlangs een aantal gesprekken gehad met een studio pro, nou werd er mij aan geraden om gebalanceerde kabels te gebruiken
zo doende heb ik de kabels gehaald. maar ik ging toch maar eerst in het boekje lezen of de synths gebalnceerde uit gangen hadden.
antwoord is dus nee en ik weet het ik had dat eerst moeten uit zoeken voor ik de kabels bestelde.

Nou is mijn vraag simpel. kan ik op de ongebalanceerde uitgangen van mijn synths gebalanceerde kabels gebruiken om deze aan te sluiten op mijn mengpaneel.
Ik heb een allen & heath Zed24 usb. ik weet dat zijn ingangen gebalanceerde en ongebalanceerde kabels ondersteunt.
Ik weet niet of het kwaad kan om dit te doen zodoende stel ik de vraag eerst op het forum.
 
Kan geen kwaad. Een gebalanceerde jack kabel is TRS (Tip - Ring - Sleeve). Een ongebalanceerde kabel is alleen TS (Tip - Sleeve). Als je de gebalanceerde kabel gebruikt dan zal het stukje Ring van de kabel (en de bijbehorende ader) niet gebruikt worden. Als je je mengpaneel gewoon op ongebalanceerd laat staan (dat zal een schakelaartje zijn bij de input neem ik aan) werkt het prima.
 
Dankje wel voor het snelle antwoord.

maar dan is er nog een dingentje ik heb begrepen dat mijn mengpaneel zelf kijkt wat voor kabel er in zit. ik heb geen switch om -10/+4 te kiezen

maar dan ga ik even luisteren of het werkt. ik was bang dat er mischien iets stuk zou gaan
 
Back
Top