[Nu-Disco] The Dress Code

Hij is op 0.34 nog steeds echt vals, de intervallen kloppen niet. Als je melodyne hebt kan je zowel de lead als de 2e stem over elkaar heen leggen, afhankelijk van de ladder die je gekozen hebt, kan je dan zo uittellen waar +3 of +5 zit.
daarnaast zingt hij de lead ook “vals” (lees buiten de ladder van de 2e stem) daar gaat het ook nog eens mis, je zal dus alle losse woorden moeten uitpluizen, het met jezelf eens moeten worden over de uiteindelijke key van de track en daar dan woord voor woord alles passend moeten maken.
 
Hij is op 0.34 nog steeds echt vals, de intervallen kloppen niet. Als je melodyne hebt kan je zowel de lead als de 2e stem over elkaar heen leggen, afhankelijk van de ladder die je gekozen hebt, kan je dan zo uittellen waar +3 of +5 zit.
daarnaast zingt hij de lead ook “vals” (lees buiten de ladder van de 2e stem) daar gaat het ook nog eens mis, je zal dus alle losse woorden moeten uitpluizen, het met jezelf eens moeten worden over de uiteindelijke key van de track en daar dan woord voor woord alles passend moeten maken.

De uiteindelijke key van de track is D maj. Daar zitten ook alle instrumenten op.
Ik heb in Melodyne alles in de key van D gezet maar de zanger gebruikt nogal veel pitch modulatie wat het lastig maakt om het strak te krijgen
 
beter, maar het gaat op “code” nog steeds er naast.
misschien gewoon even een koortje maken van de vocal, dan hoor je waar die uitkomt
 
Nu heb ik echt hele drastische veranderingen aangebracht in Melodyne:

De middelste stem heb ik een stuk omhoog getrokken en alleen nog D - E - G - A - B noten gebruikt. (F# en C# niet, ookal hoort dat binnen de schaal van Dmaj)
Noten die op F stonden heb ik naar E getrokken. F zit wel in het schema van D maj. maar in de bas wordt de F helemaal niet gebruikt dus zou beter moeten klinken nu:

 
Yup beter, ik zou de doubles alleen op de laatste woorden laten van iedere zin.
 
Yes, wanneer je de kopstem ip de eerste woorden mute, hoor je vanzelf het effect. Laatste woord of 2 woorden, ff experimenteren wat lekker valt.
 
Yes, wanneer je de kopstem ip de eerste woorden mute, hoor je vanzelf het effect. Laatste woord of 2 woorden, ff experimenteren wat lekker valt.

Goeie tip maar ben dit vergeten te doen helaas. Release is 12 december :
 
Back
Top