• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

[Nu-Disco] The Dress Code

Eclectic

Virtueel Analoog
Hij is op 0.34 nog steeds echt vals, de intervallen kloppen niet. Als je melodyne hebt kan je zowel de lead als de 2e stem over elkaar heen leggen, afhankelijk van de ladder die je gekozen hebt, kan je dan zo uittellen waar +3 of +5 zit.
daarnaast zingt hij de lead ook “vals” (lees buiten de ladder van de 2e stem) daar gaat het ook nog eens mis, je zal dus alle losse woorden moeten uitpluizen, het met jezelf eens moeten worden over de uiteindelijke key van de track en daar dan woord voor woord alles passend moeten maken.

Modus Operandi

Nostalgia is a trap
Hij is op 0.34 nog steeds echt vals, de intervallen kloppen niet. Als je melodyne hebt kan je zowel de lead als de 2e stem over elkaar heen leggen, afhankelijk van de ladder die je gekozen hebt, kan je dan zo uittellen waar +3 of +5 zit.
daarnaast zingt hij de lead ook “vals” (lees buiten de ladder van de 2e stem) daar gaat het ook nog eens mis, je zal dus alle losse woorden moeten uitpluizen, het met jezelf eens moeten worden over de uiteindelijke key van de track en daar dan woord voor woord alles passend moeten maken.

De uiteindelijke key van de track is D maj. Daar zitten ook alle instrumenten op.
Ik heb in Melodyne alles in de key van D gezet maar de zanger gebruikt nogal veel pitch modulatie wat het lastig maakt om het strak te krijgen

Eclectic

Virtueel Analoog
beter, maar het gaat op “code” nog steeds er naast.
misschien gewoon even een koortje maken van de vocal, dan hoor je waar die uitkomt

Modus Operandi

Nostalgia is a trap
Nu heb ik echt hele drastische veranderingen aangebracht in Melodyne:

De middelste stem heb ik een stuk omhoog getrokken en alleen nog D - E - G - A - B noten gebruikt. (F# en C# niet, ookal hoort dat binnen de schaal van Dmaj)
Noten die op F stonden heb ik naar E getrokken. F zit wel in het schema van D maj. maar in de bas wordt de F helemaal niet gebruikt dus zou beter moeten klinken nu:

https://soundcloud.com/herbie-hatchback%2Fthe-dress-code-ft-lx-siegers%2Fs-nA7o7BPHl8F

Eclectic

Virtueel Analoog
Yup beter, ik zou de doubles alleen op de laatste woorden laten van iedere zin.

Eclectic

Virtueel Analoog
Yes, wanneer je de kopstem ip de eerste woorden mute, hoor je vanzelf het effect. Laatste woord of 2 woorden, ff experimenteren wat lekker valt.